۱۴۰۳ جمعه ۲۱ اردیبهشت

سخنگوی مخابرات ایران : تمامی امكانات مخابرات در اختیار تالیا است / تالیا پیش قدم در بحث رومینگ است

به گزارش ICTPRESS به نقل از تلكام نیوز، داوود زارعیان در ارتباط با این موضوع كه طبق سخنان مسئولان ارتباطی كشور، تالیا اپراتور نیست و از همین جهت نمی‌تواند وارد نسل‌های بالاتر ارتباطی شود، اظهار كرد: تالیا طبق قرارداد، پیمانكار شركت مخابرات ایران است و فكر می‌كنم اگر خود تالیا تجدید ساختار دهد و توسعه یابد، می‌تواند تمامی امكانات را در قالب شركت مخابرات ایران در آینده دریافت كند.
وی افزود: درست است كه در ارتباط با تالیا اینگونه مطرح شده اما اگر بپذیریم كه اپراتوری نزدیك به مخابرات ایران است، شرایطی را برای آن فراهم می‌كنیم تا تمامی امكانات در اختیار آن قرار گیرد.
سخنگوی مخابرات ایران تالیا را پیش قدم در بحث رومینگ دانست و گفت: این اپراتور رومینگ را با توجه به شبكه WLL روستایی كه در اختیار دارد پیش از همه داشته لذا اگر مسائل دیگرش حل شود، قطعا برای توسعه كمكش می‌كنیم.
وی در پاسخ به این سوال كه با توجه به تعیین سقف 6 میلیون مشترك برای تالیا در راستای توسعه، كمی دور از واقعیت نیست كه این اپراتور بتواند سرپا بماند؟، گفت: قطعا تالیا در درون مخابرات توسعه پیدا می‌كند و شاید هم چنین موضوعی به سودش باشد.
زارعیان افزود: با توسعه شبكه روستایی تالیا و در اختیار داشتن هفت، هشت هزار آنتن WLL، قطعا  توسعه پیدا خواهد كرد.
تالیا اولین اپراتور ارائه كننده سیم‌ كارت اعتباری تلفن همراه در ایران است كه از سال 1383 آغاز به كار كرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

98488