۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت

آخرین تست محصولات امنیتی در محیط ویندوز اکس پی

به گزارش ICTPRESS ، شرکت مایکروسافت هم اعلام کرده که دیگر از این سیستم عامل پشتیبانی نخواهد کرد و کاربران آن باید به نسخه های جدیدتر مانند Windows 7 و یا Windows 8 مهاجرت کنند.
بدون شک، محبوبیت ویندوز اکس پی، عدم تمایل ده ها میلیون کاربر وفادار آن به نصب سیستم های عامل جدیدتر، به اضافه عدم پشتیبانی مایکروسافت، یک جنبه منفی قابل توجه به همراه دارد:

"کاهش چشمگیر ضریب امنیتی در اینترنت"
درست به همین دلیل اغلب شرکت های ضدویروس و امنیت اینترنت عنوان کرده اند که پشتیبانی از ویندوز اکس پی را ادامه می دهند و اما کدام آنتی ویروس می تواند به اندازه کافی امنیت این سیستم عامل را تأمین کند؟
اخیراً سازمان آلمانی AV-Test نتایج آخرین ارزیابی نرم افزارهای ضدویروس در محیط ویندوز اکس پی را منتشر کرده و به کاربران اینترنت هم هشدار داده که اگر هنوز از ویندوز اکس پی استفاده می کنند، دست کم امنیت مؤثر آن را با نصب یک نرم افزار حفاظتی قدرتمند و قابل اعتماد، افزایش دهند.
این "آخرین" تست نرم افزارهای امنیتی برای ویندوز اکس پی، بر مبنای توانایی آن ها برای حفاظت از سیستم در برابر بدافزارها، سرعت و کارآیی آن ها و نیز قابلیت شناسایی صحیح تهدیدها، انجام شده است.
بنا به گزارش AV-Test ، نرم افزار رایگانPanda Cloud Antivirus از شرکت پاندا سکیوریتی، به همراه دو نرم افزار دیگر امنیت اینترنت از شرکت های بیت دیفندر و کسپرسکی موفق شدند تا با دریافت امتیاز کامل در هر سه بخش تست، صددرصد امتیازها را کسب کرده و به عنوان بهترین برنامه های امنیتی برای ویندوز اکس پی معرفی شوند.
نرم افزارهایی از شرکت مک آفی ، بولگارد، کیهو، آویرا و جی دیتا نیز موفق به کسب عناوین بعدی شدند.
با این حال شرکت پاندا سکیوریتی هشدار داده که بهترین روش برای جلوگیری از حملات هکرها و انتشار بدافزارها، به روزرسانی یا ارتقای دائم سیستم های عامل است. قطعاً با گذشت زمان، مجرمان اینترنتی می توانند از طریق حفره های امنیتی و آسیب پذیری های جدید، بر این سیستم عامل مسلط شوند و کاربران آن ها به خطر بیاندازند.
بنابراین بهتر است همین حالا به نسخه های بالاتر ویندوز مهاجرت و یا دست کم از "بهترین" نرم افزارهای امنیتی موجود برای ویندوز XP استفاده کنید.

 

 

 


منبع خبر :     http://www.av-test.org/en/home/?avtest%5Breport%5D=6551

نظرات : 0

ثبت نظر

94394