۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

پنجمین رویداد گراف‌دی برگزار شد

ICTPRESS - پنجمین رویداد گراف‌دی (گردهمایی روابط عمومی‌های اکوسیستم فناوری و اقتصادی) با محوریت «مدیریت وجهه سازمان» برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در این رویداد که روز دوشنبه ۱۵ آبان در مرکز همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، موضوع مدیریت وجهه سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیران عامل و روابط عمومی‌ها، نظرات و تجربیات خود در این حوزه را با حاضران به اشتراک گذاشتند.

 

 

داوود زارعیان رئیس شورای سیاست‌گذاری رویداد گراف‌دی در سخنانی اظهار داشت: با توجه به نقش تاثیرگذار روابط عمومی در مدیریت وجهه سازمانی و بهینه‌سازی آن، اکنون وظایف جدید و بسیار مهمی بر عهده روابط عمومی‌های اکوسیستم فناوری کشور نهاده شده است که متناسب با تحولات، در بازسازی وجهه سازمان نقش موثر خود را ایفا کنند.

وی افزود: ساخت تصویر خوب از سازمان در شبکه‌های اجتماعی، مدیریت ارتباط با رسانه، تسهیل ارتباط با مخاطبان، مدیریت بحران، توسعه استراتژی ارتباطی، معرفی موفقیت ها و دستاوردهای سازمان و مدیریت افکار عمومی، بخش‌های مهم مدیریت وجهه سازمانی در این حوزه پیشگام را شکل می دهند.

 

 

سالی مونگ رئیس ارتباطات شرکتی و روابط عمومی «وول ورت» نیز به صورت آنلاین در این مراسم سخنرانی کرد و با اشاره به اینکه درباره تجربه خود در حوزه ارتباطات در سطح خرده‌فروشی صحبت می‌کند، گفت: مواردی وجود دارند که برای مدیریت وجهه و اعتبار برند باید در نظر گرفته شوند؛ صرف نظر از اینکه چه برندی مدنظر ما است، اولین نکته چشم‌انداز است. اینکه قصد داریم طی ۲۰ سال آینده چه تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد کنیم.

وی افزود: دومین نکته سیستمی است که برند قرار است تحت آن سیستم فعالیت کند. چشم‌انداز شرکت با کدام خط قرمزها، محدودیت‌ها و ظرفیت‌هایی مواجه است. یکی از نکات مهم آن است که قواعد و قوانین، قابل اجرا برای همگان باشد و این وظیفه رهبر است که مدنظر قرار دهد که قوانین برای همگان قابل اجراست. سومین موضوع رهبری است. به کسانی نیاز داریم که توانایی ایجاد انگیزه و الهام بخشی در افراد را داشته باشند تا همگان بتوانند در یک سمت و سو حرکت کنند.

سالی مونگ گفت: نکته بعدی توجه به عوامل و فاکتورهایی است که چه از درون و چه بیرون می‌توانند یک برند را تحت تاثیر قرارداده و به آن آسیب بزند. ممکن است یک برند وجهه خوبی برای خود ایجاد کند اما در درون، کارمندان دیدگاه منفی نسبت به آن داشته باشند؛ باید آسیب‌ها بررسی شده و از آن جلوگیری شود. به طور سنتی کسب‌وکارها ارزیابی ریسک انجام می‌دهند و پیشنهاد من این است که از دیدگاه مدیریت وجهه سازمان این ارزیابی ریسک را انجام دهیم.

همچنین در این دوره از رویداد، مدیران‌عامل شرکت‌های حوزه فناوری و اقتصادی که بیشترین تاثیرگذاری را در مدیریت وجهه سازمانی در همکاری با روابط عمومی خود داشته‌اند، تندیس مدیر اثرگذار را دریافت کردند.

علی حکیم جوادی مدیرعامل هلدینگ صاد، مجید کیانپور مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مهرشاد تیموری مدیرعامل پلتفرم سلامت بقراط، شاهین میرزایی مدیرعامل شرکت تی‌تک، پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی استان البرز، صدیق‌زاده مدیرعامل شیرین عسل و محمد محمدی مدیرعامل زیگماپی برگزیدگان دریافت نخستین تندیس رویداد گراف‌دی بودند.

لازم به ذکر است در حاشیه این رویداد، دوره‌های تخصصی با محوریت ارائه تکنیک‌های عملیاتی در مدیریت وجهه سازمانی در قالب کارگاه‌های آموزشی با ارائه مدرک مورد تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد.

 

 

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

44713