۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

زارعیان در پنجمین رویداد گراف دی: روابط عمومی‌ها در مدیریت وجهه سازمانی نقش مهمی دارند

ICTPRESS - رئیس شورای سیاست‌گذاری رویداد گراف‌دی گفت: با توجه به نقش تاثیرگذار روابط عمومی در مدیریت وجهه سازمانی و بهینه‌سازی آن، اکنون وظایف جدید و بسیار مهمی بر عهده روابط عمومی‌های اکوسیستم فناوری کشور نهاده شده است که متناسب با تحولات، در بازسازی وجهه سازمان نقش موثر خود را ایفا کنند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، داوود زارعیان رئیس شورای سیاست‌گذاری رویداد گراف‌دی در پنجمین دوره این رویداد که با محوریت «مدیریت وجهه سازمان»، روز دوشنبه ۱۵ آبان در مرکز همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، اظهار داشت: ساخت تصویر خوب از سازمان در شبکه‌های اجتماعی، مدیریت ارتباط با رسانه، تسهیل ارتباط با مخاطبان، مدیریت بحران، توسعه استراتژی ارتباطی، معرفی موفقیت ها و دستاوردهای سازمان و مدیریت افکار عمومی، بخش‌های مهم مدیریت وجهه سازمانی در این حوزه پیشگام را شکل می دهند.

وی درباره انتخاب موضوع اصلی این همایش گفت: مدیریت وجهه سازمان موضوعی است که هم متفاوت و هم پرداختن به آن ضرورت دارد؛ برای همه ما مدیریت وجهه سازمانی به افکار عمومی گره خورده است.

 

 

وی در ادامه افزود: افکار عمومی نسبت به مدیریت وجهه سازمانی چه عکس‌العملی نشان می‌دهد؟ زمانی که بحث بانکداری نوین مطرح می‌شود چه تصوری در ذهنتان نقش می‌بندد؟ کدام بانک و سرویس مجازی در ذهنتان متبادر می‌شود؟ بخش زیادی از اذهان عمومی به مدیریت روابط عمومی، تبلیغات، بازاریابی و بخش‌های مختلف سازمان‌ها و تصویری که از برند در افکار عمومی ساخته‌اند برمی‌گردد؛ روابط عمومی‌ها، مدیران تجاری، مدیران بازاریابی، افرادی که تجربه مشتری را می‌سازند و آنهایی که با مشتریان سروکار دارند در مدیریت وجهه سازمان نقش دارند.

زارعیان بیان کرد: اولین و مهم‌ترین ارتباط روابط عمومی با وجهه سازمانی، ساخت تصویر متناسب و صحیح از سازمان برای مشتریان است.

وی تصریح کرد: امروزه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی روابط عمومی را به سویی پیش برده که روابط‌ عمومی‌ها در صورت ارتباط دوسویه با مخاطبان می‌توانند موفق باشند و اگر این مهم را نادیده بگیرند در کار خود شکست می‌خورند. موضوع بعدی تسهیل ارتباط با مخاطبان است؛ امروزه مخاطب هر کاری که با سازمان دارد، روابط عمومی باید شرایط ارتباط را فراهم کند. هرسوالی که در سازمان دارد باید بتواند از طریق تلفن، سایت، شبکه‌های اجتماعی به پاسخ آن برسد.

زارعیان در رابطه با توانایی مدیریت بحران توسط روابط‌ عمومی‌ها گفت: روابط عمومی باید در بحران، سازمان را مدیریت کند. نباید با یک اتفاق تلخ، وجهه سازمان تخریب شود. اگر من کارمند روابط عمومی بانک هستم، چند حساب بانکی‌ام مسدود شد یا رفتم از بانک پول بگیرم و بانک پول نداشت، نباید اجازه دهم وجهه بانک به این دلیل مخدوش شود.

وی با اشاره به توسعه استراتژی ارتباطی گفت: برای تقویت مدیریت وجهه سازمان اگر روابط عمومی نخواهد یا نتواند استراتژی ارتباطی را توسعه دهد، سازمان دچار بحران می‌شود. معرفی موقعیت‌ها، موفقیت‌ها و دستاوردهای سازمان نباید با اغراق یا ضعیف عنوان شود.

زارعیان گفت: مدیریت نظرات و افکار عمومی از دیگر توانایی‌های روابط عمومی است. روابط عمومی باید خواسته مردم را بداند، بشناسد و به مدیریت سازمانی ابلاغ کند. اگر این موارد رعایت شود، می‌توانیم امیدوار باشیم که مدیریت وجهه سازمان، مدیریت خوبی است.

رئیس شورای سیاستگذاری گراف‌دی همچنین افزود: مدیریت ارتباط با رسانه در حال حاضر نسبت به پنج سال گذشته با دگرگونی‌های بسیاری همراه بوده و سازمان‌هایی در این فضا موفق هستند که ارتباط تعاملی موفق را همراه با مدیریت وجهه سازمانی برقرار سازند.

نظرات : 0

ثبت نظر

31816