۱۴۰۳ جمعه ۲۱ اردیبهشت

فردا؛ آخرين مهلت ارائه اظهارنامه مالياتي با امضاي ديجيتال

به گزارش ICTPRESS ، حسین وکیلی در مصاحبه با رادیو گفتگو با اشاره به اینکه مهلت 31 تیر ، آخرین فرصت برای ارائه اظهارنامه های مالیاتی است و قابل تمدید نیست، گفت: محدودیت مراجعه به ادارات باعث می شود انجام امور در روز آخر به سختی ممکن باشد و از مودیان محترم می خواهیم حضور خود را به روز آخر موکول نکنند.
معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اظهارنامه مالیاتی قابلیت امضای دیجیتال دارد که باعث می شود خیال مودیان از صحت امور راحت باشد.
وی افزود: برای اینکه مستنداتی برای خود داشته باشیم خواهیم خواست که مودیان برگه چاپی حساب خود را برای ما بفرستند.
وکیلی گفت: کسانی که امضای دیجیتال ندارند تنها تا آخر مرداد مهلت دارند که برای تعیین امضای دیجیتال خود اقدام کنند.
معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور افزود: امضای الکترونیکی اگر زیر اظهارنامه ها باشد، فاقد امضاء خوانده می شود ، بنابراین مؤدیان تا آخر مرداد مهلت دارند و این مهلت نیز قابل تمدید نخواهد بود.
وکیلی ادامه داد: تقریبا حدود 44 درصد بودجه سال جاری از طریق مالیات های دریافت شده محاسبه خواهد شد و ضریب تحقق ان حدود 90 درصد خواهد بود.
معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طرح جامع مالیاتی نیز دارای ویژگیهایی است که کارها را مکانیزه و همچنین فرایندها را تا حد امکان راحت می کند.
در اصلاح فرایندی که ذکر شد هیچ ممیزی پرونده خاصی برای خود ندارد و در سیستم قدیم هم تعدادی پرونده مشخص بوده است که در سیستم جدید پرونده متعلق به سیستم و سازمان است.
وکیلی گفت: به هیچ عنوان ارتباط مستقیمی بین کارشناس و مودی نخواهد بود و مودیان کارهای خود را بصورت الکترونیک از منزل انجام خواهند داد و تا سال اینده این سیستم در کل کشور فراهم خواهد شد.
معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به مالیات بر ارزش افزوده، بسیاری از کالاهای اساسی را معاف از مالیات بر ارزش افزوده دانست و گفت: این کالاها بنا بر اهمیتی که برای مصرف دارد از مالیات معاف شده و در این زمینه عدالت اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

نظرات : 0

ثبت نظر

30790