۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت

شاخص فرابورس 2.3 واحد رشد کرد

به گزارش ICTPRESS روابط عمومی فرابورس ایران، سهامداران شرکت های فرابورسی، 54.1 میلیون سهم و اوراق به ارزش 326.5 میلیارد ریال در 8 هزارو 287 نوبت معامله کردند و شاخص فرابورس (آیفکس) با 0.39درصد رشد 2.3 واحد صعود کرد و به کانال  609.38 واحد رسید.
این در حالی است که بیشترین ارزش معاملات امروز را معامله عمده بانک خاورمیانه و نفت ایرانول به خود اختصاص داد و هر کدام به ترتیب بالغ بر 33 و 26 میلیارد ریال  توسط سرمایه گذاران دست به دست شد. کمترین ارزش معاملات هم به شرکت های بازار پایه ای رهشاد سپاهان، گسترش صنایع پیام و سرمایه گذاری اقتصاد نوین تعلق داشت.
درعین حال 4 شرکت همکاران سیستم، مهندسی ساختمان وتاسیسات راه آهن، روان فناور و بازنشستگی کارکنان بانک ها بیشترین افزایش قیمت و همچنین شرکتهای پخش البرز،تدبیرگران فارس و خوزستان ، صنعتی معدنی شمال شرق شاهرود و روی زنگان بیشترین کاهش قیمت را در مقایسه با سایر شرکت های فرابورسی از آن خود کردند.
ازسوی دیگر، در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را نماد مشارکت مجد50 هزار و 250برگه داشت و پس از آن گواهی سپرده انصار 33 هزارو 815 برگه و اجاره مپنا 31هزارو 420 برگه در پله های دوم و سوم از این لحاظ نشستند.
طبق پیام ناظر بازار،نماد معاملاتی شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد ، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی هر سهم، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد، معامله شد.
بر پایه این گزارش ، قیمت هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن افزایش یافت؛ بیشترین رشد قیمت را  امتیاز تسهیلات مسکن فروردین 92 داشت که با افزایش 2درصدی، نرخ  404 هزارو 521 ریال را در سیستم معاملات ثبت کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

53330