۱۴۰۳ جمعه ۲۱ اردیبهشت

وزير ارتباطات در بازدید پارک فناوري پرديس: فیلترینگ نباید راه توسعه دانش را مسدود کند

به گزارش ICTPRESS؛ دکتر محمود واعظی با تاکید بر اینکه توسعه فاوا با سرمایه گذاری مناسب و حمایت بخش خصوصی به خوبی محقق می شود و پرداختن به این امر با این دیدگاه بسیار مهم است گفت: امید است با نگاه ویژه به توانمندیهای بومی و ایرانیان خارج از کشور با همکاری مناسب مرکز تحقیقات مخابرات ایران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات زمینه مناسبی برای این مهم در جهت توسعه اقتصادی فراهم شود.
وزیر ارتباطات گفت: باید از تولیدات داخلی حمایت و زمینه برای استفاده از تولیدات را فراهم کنیم. باید به تحقیقات دانشگاهی و خلاقیت ها و ایده های نوآورانه دانشمندان و دانشگاهیان بها دهیم و پارک های فناوری همانند پردیس جایگاه مناسبی برای این مسئله به شمار می روند.
واعظی در حاشیه نشست مشترک خود با دکتر ستاری معاون رییس جمهور و رییس بنیادملی نخبگان در جمع فعالان شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس به بازدید تعدادی از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه ارتباطات و فناوری پرداخت و از نزدیک در جریان فعالیتهای آنان قرار گرفت.
در این نشست دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز گفت: اقتصاد و بخش دانش بنیان مورد تأیید دولت است و موضوع آی تی و آی سی تی دو بخش مهم در این میان است که پارک علم و فن آوری می تواند به تحقق موفقیت در این دو حوزه کمک کند.
وی از وزیر ارتباطات و فن آوری خواست که این پارک را متعلق به مجموعه وزارت خود بداند و به رشد سریع آن کمک کند.
ستاری همچنین خواستار مشارکت وزارت ارتباطات و فن آوری در حوزه فاز دوم این پارک شد.
همچنین واعظی وزیر ارتباطات در سخنانی بر توجه دولت به ارتقای علم و فن آوری و مراکز دانش بنیان تأکید کرد.
وی با بیان اینکه رییس جمهور عنایت خاصی به وزارت ارتباطات و معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری داشته گفت: این امر در تحول چشمگیر در بودجه این دو دستگاه مشهود است.
وی با بیان اینکه پیش بینی شده تا پایان برنامه پنجم توسعه 48 تا 50 هزار میلیارد تومان در بخش آی سی تی سرمایه گذاری شود گفت: از این بخش 13،8 میلیارد تومان را در بخش زیرساخت خودمان انجام می دهیم و مابقی را بخش خصوصی انجام می دهد.
وی با اشاره به تشکیل بورس ایده در فرابورس در ماه آینده گفت: بورس ایده اگر خوب کار کند و به آن توجه شود و ظاهری نباشد می تواند به ما کمک کند.
واعظی با بیان اینکه دولت بر اشتغال توجه ویژه ای دارد بر نقش شرکتهای دانش بنیان در این زمینه تأکید کرد.
وزیر ارتباطات با اشاره به وجود شرکتهای آی سی تی در نزدیکی فرودگاه پیام گفت: این منطقه را به عنوان هاب پستی در نظر گرفته ایم و شهرک آی سی تی در آن مستقر می شود.
وی افزود: این شهرک و آنچه که در پارک علم و فن آوری پردیس موجود است مکمل هم خواهد بود.
وی ادامه داد: چون فرودگاه به شهرک آی سی تی نزدیک است این شهرک می تواند محل تولید باشد و شرکت های تحقیقاتی و توسعه ای می تواند در پارک علم و فن آوری پردیس مستقر شوند.
وزیر ارتباطات گفت: تلفیق آن منطقه و این پارک می تواند به تولید کمک کند و این کار بدون هماهنگی نزدیک با معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری نمی تواند به نتیجه برسد.
در این نشست معاونان وزیر ارتباطات همچون مهندس جهانگرد و مهندس هاشمی نیز حضور داشتند.

نظرات : 0

ثبت نظر

87451