۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت

نحوه بازار گردانی اوراق مشارکت گهر زمین تغییر می کند

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، علیرضا توکلی با اعلام این خبر گفت: شرکت تامین سرمایه امید قصد دارد، در پی مدل موفقیت امیز "بازار گردانی امید 1 " اوراق مشارکت گل گهر ، بازارگردانی اوراق مشارکت گهر زمین را در قالب "مدل بازار گردانی امید 2"اجرا کند.
وی ادامه داد: در این مدل، بازار گردان متعهد می شود تا با حفظ دامنه مظنه های از پیش تعیین شده سود مازادی را برای دارندگان اوراق ایجاد كند.
توکلی با اشاره به این که کارمزد این اوراق به صورت آزمایشی طی سه ماه توسط تامین سرمایه امید پرداخت می شود، خاطر نشان کرد: مبلغ کل اوراق منتشره 500 میلیارد ریال ، دامنه نوسان 10درصد و دامنه مظنه حداکثر یک درصد تعیین شده است.
به گفته وی در روش جدید حداقل سفارش انباشته 10هزار ورقه و حداقل معاملات روزانه 20 درصد کل اوراق، معادل 100میلیارد ریال اعلام شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: قیمت های خرید و فروش بازارگردان برای سال دوم بازارگردانی حداقل 20روز قبل از پایان سال اول( 15 تیر 94) اعلام می شود و کف قیمت خرید در سنوات آتی از مظنه خرید پایان سال اول کمتر نخواهد بود.
وی در پایان افزود: تعهد حداقل معاملات روزانه بازارگردان، از 6 مرداد 94 تا 12 مرداد 94 روزانه 40 درصد حجم کل اوراق می شود.
طبق این گزارش، امروز در مبادلات فرابورس ، بالغ بر 73.6 میلیون اوراق به ارزش 528.3 میلیارد ریال ثبت شد و شاخص فرابورس با رشد 0.18 درصدی  به 792.72 واحد رسید.
هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه با معامله 15.9 میلیون سهم به ارزش 73.1 میلیارد ریال از بیشترین حجم معاملات برخوردار بود.
همچنین هنکل پاک وش، سرمایه گذاری اعتلا البرز،گسترش سرمایه گذاری ایرانیان و افرانت نسبت به سایر شرکت ها بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص دادند. بیشترین کاهش قیمت هم  متعلق به ساختمان اصفهان ، مجتمع معادن مس تکنار و پتروشیمی ممسنی بود.
از سوی دیگر در بازار اوراق با درآمد ثابت، معامله 31 هزار و 500 اوراق اجاره مسکن بیشترین حجم را داشت.
افزون بر این در بازار ETF، همچون روز گذشته خرید و فروش 44 هزار و 762 واحد صندوق سرمایه گذاری اطلس از بیشترین حجم معاملات برخوردار شد.
بنابراين گزارش، بازار امتیاز تسهیلات مسکن بین یک تا 4.6 درصد رشد قیمت داشت و نرخ هر ورقه امتیاز تسهیلات مسکن آذر90 به 905 هزار و 84 ریال رسید.

نظرات : 0

ثبت نظر

59885