۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت

کمیته فنی فناوری اطلاعات دوباره فعال می شود

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی سازمان نصر تهران، رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، با اعلام این خبر و درخصوص ماهیت کمیته فنی فناوری اطلاعات گفت: کمیته فنی فناوری اطلاعات یکی از کمیته‌‌های فنی زیرمجموعه کمیته ملی استانداردهای ایزو است که ساختار آن متناظر با کمیته فنی مشترک فناوری اطلاعات (JTC1) سازمان بین المللی استاندارد (ISO) و سازمان بین‌المللی الکتروتکنیک (IEC) است.
آزاده داننده با اشاره به اهداف این کمیته افزود: فعالیت اصلی این کمیته، مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی حوزه فناوری اطلاعات است.
داننده با اشاره به مفاد قانونی و تاریخچه تشکیل کميته فنی فناوری اطلاعات ادامه داد: در اجرای ماده 11 نظام‌نامه کميته ملی استانداردهای ايزو و با توجه به ماده 7 آيين‌نامه اجرايي آن، در بهمن ماه سال 87 ستاد هماهنگی توسعه و تکمیل این کمیته با مشارکت دفتر تحقيقات و برنامه‌ريزی فناوری اطلاعات نهاد رياست جمهوری، به عنوان نهاد نظارتی، سازمان ملی استاندارد، به عنوان نهاد سياست‌گذاری کلان در سطح کشور و  سازمان نظام صنفی رايانه ای کشور، به عنوان بازوی اجرايي و دبيرخانه متمرکز کشوری، فعاليت خود را آغاز کرد.
وي با اشاره به انتخابات سراسری اعضای این کمیته گفت: تشکیل ساختار اولیه پس از برگزاری یک انتخابات سراسری در آبان ماه سال 88 و سپس ترمیم آن در سال 1389، شکل گرفت. دراین ساختار مجموعاً 710 عضو در 17 کميته فرعی متناظر (مطابق ساختار JTC1) سازماندهی شدند.
رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران افزود: به دلایل مختلف اجرایی و عملیاتی، ساختار این کمیته تا سال 1391 عملاً هیچ فعالیتی را در خصوص مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی نداشت اما کمیسیون استاندارد سازمان نصر تهران از طریق سازمان ملی استاندارد طی یک سال اخیر فعالیت هایی را برای راه اندازی مجدد این کمیته انجام داده است.
داننده با تاکید بر لزوم فعال‌سازی کمیته -ISIRI ITTC گفت: با توجه به توان و پتانسیل متخصصان داخلی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، فعالیت این کمیته می‌تواند به نقش ایران در توسعه استانداردهای جهانی حوزه ITکمک شایسته‌ای کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

15361