۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

استرالیایی ها به فضا پیامک می فرستند

به گزارش ICTPRESS ، به نقل از ساینس دیلی" ، شرکت کنندگان در این فراخوان می توانند اس ام اس هایی با حدود 160 کاراکتر بنویسند که این پیامک ها روزی به ساکنان سیاره Gliese 581d که 20 سال خورشیدی با زمین فاصله دارد اما در عین حال نزدیکترین سیاره به زمین است ، ارسال خواهد شد.
گزارش ها حاکی است بسیاری از منجمان بر این اعتقادند که این سیاره شباهت های زیادی به کره زمین دارد و احتمال زندگی هوشمند در آن بسیار زیاد است.
اين پيام‌ها برای كره‌ای در فضا كه اندازه آن 8 برابر كره زمين است ارسال خواهد شد . البته دست كم تا 50 سال ديگر نبايد انتظار دريافت پاسخی برای اين پيغام‌ها داشت.
این وزیر خلاق خود نیز پیامکی نوشته که متن آن بدین شرح است: از استرالیا و از جایی که به آن زمین گفته می شود به شما سلام می کنم . این پیام ها آرزوی مردمان ما برای سالهای پیش رو است . ما دوست داریم رویاهایمان را با شما هم تقسیم کنیم.
به گفته مقامات فعال در اين پروژه، مهم‌تر از هر چيز نوع پيامی است كه مردم برای افراد ناشناس در فضا می ‌فرستند و قرار است يك مطالعه وسيع روی نوع پيام‌ها و محتويات آنها انجام شود.
گفتنی است این اقدام استرالیایی جامعه جهانی علاقمند به موضوعات فضایی را به شدت هیجان زده کرده و دانشمندان ناسا نیز بر روند اجرای این پروژه هیجانی نظارت دارند.

نظرات : 0

ثبت نظر

81469