۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

زارع‌پور: همه ساختمان‌های کشور تا پنج سال آینده به فیبرنوری مجهز می‌شود

ICTPRESS - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از هدفگذاری برای تجهیز تمامی ساختمان‌های کشور به فیبر نوری تا پنج سال آینده خبر داد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، عیسی زارع پور روز پنجشنبه ۱۸ آبان‌ماه در آیین افتتاح پروژه فیبر نوری FTHH منازل و کسب و کارهای ساوه اظهار داشت: پروژه بزرگ فیبر نوری، بزرگترین پروژه در تاریخ ارتباطات کشور از نظر حجم عملیات کاری است که اتفاق می‌افتد و نقطه عطفی در تاریخ ارتباطات کشور است.

وی بیان کرد: متوسط سرعت اینترنت در بهترین شرایط با سیم مسی ۱۶ مگابیت است و این فناوری، بیشتر از این اجازه نمی‌دهد، اما در بستر فیبر نوری سرعت نامحدود است و حتی می‌توان تا نیم قرن آینده به مردم خدمات چند برابری با سرعت بیشتر ارائه داد.

وزیر ارتباطات افزود: دولت برای این طرح که افزون بر یکسال است آغاز شده منابع و تجهیزات لازم را فراهم کرد و برای پنج سال آینده یک تکلیف شد که تمامی ساختمان‌های کشور در شهرها بر مبنای فیبر نوری خدمات دریافت کنند. مقرر شده است در قدم اول برای ۲۰ میلیون خانوار پوشش ایجاد شود و در گام دوم پوشش کامل در سراسر صورت گیرد.

وی افزود: در طول یکسال برای بیش از ۲.۵ میلیون خانوار پوشش ایجاد شده و این میزان تا چهارمیلیون هم رسیده است و تا پایان امسال به هشت میلیون خانوار خواهد رسید.

عیسی‌پور گفت: مجلس هم اعتماد کرد و برای برنامه پنج ساله هفتم، اتصال ۲۰ میلیون پوشش هدف‌گذاری شده تا فیبر نوری بتواند تا ۳۰۰ متری منازل مردم برود و براساس تعهدی که اپراتورها داده‌اند این سرویس با تعرفه مشخص خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: اتصال فیبرنوری برای مردم شهر ساوه اتفاق بزرگی است که با فناوری پرسرعت و ارزان تر رقم می‌خورد و امیدواریم در سراسر کشور مردم از این مزیت به مرور برخوردار شوند. این کار در برخی کشورها به نسبت گستره جغرافیایی آنها حدود ۱۰ سال زمان برده است.

وی گفت: تا پیش از این، رقابت فقط در حوزه ارتباطات سیار بود و در حوزه ثابت رقابتی نبود اما با راه‌اندازی این فناوری رقابت شکل می‌گیرد و با راه اندازی این زیرساخت که فناوری روز دنیاست مردم از ثمرات آن برخوردار خواهند شد. تفاهم نامه برخورداری مردم شهر اراک نیز امروز امضا خواهد شد و برای سایر شهرهای استان نیازمند همدلی و همراهی تمامی دستگاههای اجرایی هستیم.

وزیر ارتباطات در ادامه گفت: ۹۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان مرکزی به اینترنت متصل هستند و مابقی روستاها تا پایان سال متصل خواهند شد و تا پایان امسال ۱۰۰ درصد روستاهای استان مرکزی از این مزیت برخوردار خواهند شد. در گام بعدی، در سال آینده، کیفی سازی در دستور کار قرار خواهد داشت که موجب رونق روستاها خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

32263