۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

وزیر ارتباطات: همه خدمات دولت تا پایان برنامه هفتم هوشمند می‌شود

ICTPRESS - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان برنامه هفتم توسعه باید صد درصد خدمات دولت به‌صورت هوشمند یعنی بدون مراجعه حضوری صورت بگیرد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، گزارشی از حوزه کاری وزارت ارتباطات، اقدامات و دستاوردها در دو سال گذشته ارائه کرد.

وی در بخشی از این گزارش با تأکید بر اینکه در این دولت وزارت ارتباطات در راستای تکمیل شبکه ملی اطلاعات، توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری را در دستور کار قرار داده است، گفت: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها که می‌تواند سرعت‌های اینترنتی تا ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه را در اختیار مردم قرار دهد.

زارع پور با بیان اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها اکنون به یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی دولت سیزدهم تبدیل‌ شده، گفت: اجرای کامل پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها که امکان دسترسی مردم به اینترنت با سرعت‌های بالا را فراهم می‌کند می‌تواند حال مردم را خوب کند و منجر به امیدآفرینی در جامعه شود.

وی افزود: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها که بزرگ‌ترین پروژه ارتباطی تاریخ کشور نیز محسوب می‌شود در ۲۰۰ شهر آغاز شده است و تا به امروز در قریب به ۱۰۰ شهر نیز به پایان رسیده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در راستای تحقق عدالت ارتباطی و دسترسی همه مردم کشور به شبکه ارتباطی پرسرعت و پایدار، از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ روستای جدید به شبکه ارتباطی سراسری متصل شده‌اند و تا پایان سال نیز تمام روستاهای بالای بیست خانوار به اینترنت پهن باند متصل می‌شوند.

زارع پور در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات برای هوشمندسازی ارائه خدمات دولت گفت: امروز بیش از ۲۷ میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نام کرده اند و از بیش از سه هزار خدمت دولتی که از طریق این پنجره ارائه می‌شود بهره می‌گیرند.

وی افزود: در هفته جاری هم در قالب مواد برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که تا پایان برنامه هفتم توسعه باید صد درصد خدمات دولت به‌صورت هوشمند، یعنی بدون مراجعه حضوری، بدون ارسال مدرک و بدون مداخله انسانی و از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم عزیز ارائه شود که با تحقق آن مردم می‌توانند طعم شیرین فناوری را احساس کنند.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره حضور میلیونی مردم در پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز گفت: در راستای جلب اعتماد مردم برای حضور گسترده‌تر در پلتفرم‌های داخلی لایحه حفاظت از داده و حریم خصوصی از سوی وزارت ارتباطات تنظیم‌شده است و به‌زودی در جلسات آتی هیئت دولت برای تصویب و ارائه به مجلس مطرح می‌شود.

زارع پور خاطرنشان کرد: بر اثر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه مدعیان حقوق بشر، هزاران سایت و سرویس کاربردی برای کاربران ایرانی فیلتر شده که نیاز عموم مردم، برنامه‌نویسان، متخصصان و دانشگاهیان هستند، اما عده‌ای نادانسته یا عامدانه این فیلترینگ گسترده را به داخل کشور مرتبط می‌کنند و حتی آن را با عنوان «اختلال در شبکه» فاکتور می‌کنند.

 

ارائه پیشنهاد بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی به دولت به زودی

در ادامه این جلسه دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با تقدیر از کارهای مثبتی که در دوره جدید وزارت ارتباطات انجام شده، رساندن این اقدامات به مردم را برای افزایش سرمایه اجتماعی دولت ضروری دانست و برای همراهی وزیر ارتباطات در این مسیر اعلام آمادگی کرد.

وی بر حفظ حریم خصوصی و لزوم صیانت از اطلاعات مردم تاکید کرده و افزود: در این زمینه باید اعتماد مردم را بیش از پیش جلب کرد و تصمیمات را به درستی به مردم رساند تا مردم اقناع شوند و اعتماد آنها جلب شود.

پاد با اشاره به اینکه بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی بند ۱۰ مندرج در حکم رئیس جمهور محترم برای دبیر شورای عالی فضای مجازی بوده است و مدام از طرف مردم هم مطالبه می‌شود اظهار کرد: به زودی پیشنهادی در همین راستا تقدیم دولت می‌کنیم.

نظرات : 0

ثبت نظر

52109