۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

نگاهی به آنچه در سال 2023 به بخش موبایل سامسونگ گذشت؛ از تاشوها تا تبلت‌ها

ICTPRESS - سال 2023 آخرین ساعات خود را طی می‌کند و لحظه ‌شماری برای ورود به سال جدید میلادی آغاز شده است؛ یکی از رخدادهای جذابی که معمولا در روزهایی پایانی سال رواج زیادی دارد، مرور وقایع و اتفاقات سال است. 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی سامسونگ در ایران، در این گزارش قصد داریم تا مروری داشته باشیم بر محصولات جدیدی که بخش موبایل سامسونگ در سال 2023 رونمایی و روانه بازارهای جهانی کرد. سامسونگ در این سال به روال چند سال اخیر، سری جدید گوشی‌ها تاشو Z Flip و Z Fold و تازه‌ترین گوشی‌های سری S را در دسترس علاقه‌مندان به این گوشی‌های نوآورانه قرار داد؛ ضمن اینکه این شرکت، کاربران و طرفداران گوشی‌های سری A خود را فراموش نکرد و با ارائه مدل‌هایی همچون A54، A34، A14 و... سطح تنوع این سری را بیش از پیش افزایش داد.  

در ادامه مزیت‌ها و قابلیت‌های هر کدام از این گوشی‌ها را به طور خلاصه بررسی کرده‌ایم. 

 

سری گلکسی S23: طراحی برتر، عملکردی قدرتمند

سال 2023 برای علاقه‌مندان به گوشی‌های گلکسی سامسونگ با معرفی سری S23 آغاز شد. در نخستین روز ماه فوریه، سامسونگ از این سری جدید در سه نسخه گلکسی S23، S23+ و S23 Ultra با طراحی نوآورانه و پایدار، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی، نمایشگرهای Dynamic AMOLED 2X با کیفیت و روشنایی خیره‌کننده و دوربین‌های پیشرفته رونمایی کرد. استفاده از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2، علاوه بر ارتقای 30 درصدی توان پردازشی سری S23، واحد پردازش شبکه عصبی یا همان NPU این سری را تا 40 درصد بهبود داد. یکی از جذاب‌ترین ارتقاها در سری گلکسی S23 در بخش GPU اتفاق افتاد که 41 درصد سریع‌تر از سری گلکسی S22 بوده و به صورت خاص برای کاربرانی طراحی شده که به دنبال بالاترین میزان قدرت هستند.

 

 

در بخش دوربین نیز قابلیت‌های Nightography ارتقا پیدا کرد تا کیفیت عکس و فیلم ثبت شده در شرایط کم‌ نور را تا حد زیادی بهبود دهد. با این ارتقا، فیلمبرداری از آهنگ موردعلاقه‌تان در کنسرت، گرفتن سلفی در آکواریوم، یا گرفتن عکس دسته‌جمعی در مراسم شام با دوستان، در هر شرایطی عکس یا فیلم‌تان با جزییات بیشتر ثبت خواهد شد. الگوریتم پردازش سیگنال تصویر (ISP) با کمک هوش مصنوعی می‌تواند نویز تصویر را که معمولا باعث خراب شدن عکس در محیط‌های کم‌نور می‌شود، تصحیح کند و در نتیجه رنگ و جزییات اشیا در نتیجه نهایی بسیار دقیق‌تر می‌شوند.

 

      

در این بخش، برای نخستین بار در سری گلکسی S سامسونگ، مدل اولترای S23 به دوربین 200 مگاپیکسلی جدید با پیکسل‌های تطابق‌پذیر (Adaptive Pixel) مجهز شد تا با استفاده از ترکیب چند پیکسل، به صورت همزمان، پردازش را در چند سطح با رزولوشن بالا انجام دهد.

گلکسی S23 Ultra دارای نمایشگر 6.8 اینچی با وضوح +Quad HD و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز، سیستم خنک‌کننده قوی‌تر و عملکرد بهبودیافته قلم S Pen است.

 

نسل 5 سری تاشوی گلکسی Z: همراهی بی‌انتها

نسخه جدید گوشی‌های تاشوی سامسونگ، در اوایل مرداد ماه (جولای) امسال، تحت عنوان گلکسی Z Flip5 و گلکسی Z Fold5 با تغییرات قابل‌توجهی نسبت به نسخه‌های قبلی خود، معرفی شدند. فلسفه طراحی این دو مدل بر امکان شخصی‌سازی هرچه بیشتر برای همسو شدن با سبک شخصی کاربران و بهینه‌سازی رابط کاربری تاکید دارد. این دو گوشی جدید به لطف عملکرد قوی و باتری قدرتمندی که توسط پردازنده‌ای به‌روز بهینه‌سازی شده است، هم در حالت باز و هم در حالت بسته، توانایی‌های کاربران خود را ارتقا می‌دهند.

 

 

در بخش طراحی، گوشی‌های گلکسی Z Flip5 و گلکسی Z Fold5 از طریق استاندارد IPX8، قاب‌های آلومینیومی Armor و محافظ صفحه Corning GorillaGlass Victus2  که روی صفحه تاشو و پنل پشتی اعمال شده، حفاظت لازم را برای هر کاربری فراهم می‌کند. این سطح از حفاظت همچنین با اضافه شدن لولای منعطف (Flex Hinge) بهبود هم یافته است. این لولای منعطف با ساختار ریلی دوگانه‌ای که دارد، ضربات وارد شده خارجی را توزیع می‌کند تا از آسیب به بدنه جلوگیری شود.

یکی از برجسته‌ترین تغییرات گلکسی Z Flip5 در نمایشگر پشتی (Flex Window) رخ داده است، که نسبت به نسل قبلی تا 3.78 برابر بزرگتر شده و کاربران در حالت تا شده می‌توانند طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های جدید و متنوع را مشاهده کنند. ابعاد مناسب Flex Window به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به باز کردن گوشی از امکانات متنوعی استفاده کنند. امکان پاسخ به پیام‌ها، برقراری تماس و مکالمه ویدیویی، بررسی وضعیت آب‌وهوا، دسترسی به تقویم و سایر ویجت‌های کاربردی در رابط کاربری جدید این گوشی ممکن شده است.

 

 

گلکسی Z Fold5 نیز در جایگاه پرچمدار گوشی‌های تاشوی سامسونگ، با نمایشگر فراگیر خود ابزاری چند منظوره برای انجام همه فعالیت‌های روزمره کاری، درسی و سرگرمی است. کاربری قلم S Pen در این رایانه جیبی قدرتمند، نسبت به قبل بهبود یافته و بهینه‌سازی رابط کاربری آن، سازگاری دستگاه با عملکردهای مولتی‌تسکینگ را بیشتر کرده است. امکان اجرای همزمان چند برنامه و کنترل میانبرها در تسک‌بار، دوربین عالی با قابلیت Dual Preview برای مشاهده سوژه و ویژگی Multi Control برای اتصال صفحه کلید و ماوس به گوشی، از دیگر امکانات برجسته این مدل هستند.

 

 

گوشی‌های سری A: تجربیاتی عالی برای همه

سامسونگ در سال 2023 رویکرد جدیدی را برای گوشی‌های سری A اتخاذ کرد و گوشی‌های جدید این سری به خصوص مدل‌های A54  و A34  را با هدف دسترسی طیف متنوع‌تری از کاربران به قابلیت‌های پرمیوم و ممتاز گوشی‌های پرچمدار طراحی کرد.

گلکسی‌های A54 وA34  هر دو توانایی زیادی در ثبت تصاویر جذاب و دیدنی دارند و از قابلیت‌های پیشرو Nightography و هوش مصنوعی بهره می‌برند. گلکسی A54 دارای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است که در زمان گرفتن سلفی‌های بی‌نقص یا هنگام تماس‌های ویدئویی، تصاویری فوق‌العاده و با جزئیات بالا را ارائه می‌دهد.

دوربین این گوشی‌های جدید به کمک دو قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و لرزش‌گیر تصویر دیجیتال (VDIS) عکس‌ها و ویدئوهایی شفاف، بدون تاری و لرزش را برای کاربران خود به ثبت می‌رسانند. کاربران این گوشی‌ها می‌توانند در حال حرکت و حتی زمانی که دست‌های آنها حالت ثابتی ندارد هم محتوای تصویری عالی و جذابی را خلق کنند.

گلکسی A54  وA34  به ترتیب دارای ابعادی به اندازه 6.4 اینچ و 6.6 اینچ هستند. هر دو دستگاه مجهز به صفحه‌نمایشی فراگیر با فناوری Super AMOLED شده‌اند که برای دید در فضای باز ارتقا یافته‌اند، تا جایی که زیر نور خورشید نیز می‌توانید تمام جزئیات را به‌خوبی تماشا کنید. به کمک فناوری ارتقا یافته Vision Booster همچنین نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی، نمایشگر این گوشی‌ها در شرایط نوری متفاوت همراه شماست و به‌سرعت میزان روشنایی را با محیط هماهنگ می‌کند.

 

 

سامسونگ برای تنوع بیشتر سری A خود، گوشی‌های گلکسی A14 وA24  را هم روانه بازارهای جهانی کرد، همچنین در ماه سپتامبر نیز گلکسی A05 و A05S با قابلیت‌ها و فناوری‌های پیشرفته معرفی شدند.

 

تبلت‌های سامسونگ: بهره‌وری در یک قاب

سری گلکسی Tab S9 به‌عنوان نسل جدید تبلت‌های پرچمدار سامسونگ، همراه با گوشی‌های سری Z در سه مدل 11 اینچی Tab S9، 12.4 اینچی +Tab S9 و 14.6 اینچی Tab S9 Ultra ارائه شدند. محصولات این سری جدید با قابلیت‌های نوآورانه‌ای همچون نمایشگر Dynamic AMOLED 2X، استاندارد IP68 ، قلم S Pen، امنیت Samsung Knox و پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 طراحی و عرضه شد.

 

 

همچنین سامسونگ در ماه اکتبر امسال، نسل جدید تبلت‌های اقتصادی خود را در دو مدل گلکسی Tab A9 و گلکسی +Tab A9 معرفی کرد. این تبلت‌ها، با نمایشگرهای 8.7 و 11 اینچی خود به بزرگ‌ترین صفحه نمایش در میان همه تبلت‌های سری گلکسی A مجهز شده‌اند تا تجربه بصری همه‌جانبه‌ای را در هنگام تماشای فیلم‎‌ها یا بازی‌های ویدئویی به کاربران خود هدیه دهند.

کاربران این دستگاه به کمک سامسونگ DeX و ویژگی multi-active window که نمایش اپلیکیشن‌ها را در سه پنجره مختلف ممکن می‌کند، سطح مولتی‌تسکینگی مشابه کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها را تجربه می‌کنند.

 

 

سری گلکسی FE: دوستدار طرفداران

سامسونگ به‌تازگی و پس از عرضه جدیدترین محصولات سال، در اکتبر 2023 به سراغ معرفی سری FE  (Fan Edition) خود رفت. این سری جدید با درنظر گرفتن بازخوردها و نظرات کاربران و اولویت‌های آنها ساخته شده‌اند و قصد دارند تا به نیاز طرفداران برای کاربری بهتر پاسخ دهند. این مجموعه شامل 4 عضو تحت عنوان گلکسی S23 FE، دو مدل تبلت گلکسی Tab S9 FE و +Tab S9 FE همچنین هدفون بی‌سیم گلکسی Buds FE است.

گلکسی S23 FE با ظاهری جدید در بخش دوربین‌های اصلی و بدنه پریمیوم خود همچنان به طراحی خاص سری S وفادار مانده و به واسطه گواهی IP68 خود در برابر آب و گرد و غبار به‌شکلی موثر از خود محافظت می‌کند. این گوشی با نمایشگر 6.4 اینچی Dynamic AMOLED 2X طراحی شده و برای بازی و استریم نیز از پردازنده قدرتمند گلکسی S23 FE با یک محفظه بخار خنک‌کننده بهره می‌برد. باتری این دستگاه نیز از ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است و با یک آداپتور 25 واتی تنها در 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‌شود.

تبلت‌های سری FE سامسونگ که در ابعاد 10.9 اینچ (تب S9 FE) و 12.4 اینچ (+S9 FE) طراحی شدند، همانند سری S9، دارای گواهی IP68 هستند و دوام بیشتری را برای آرامش خاطر به شما ارائه می‌دهند. به علاوه، باتری +S9 FE دارای ظرفیت و توان بالایی است و با یک بار شارژ توان پخش 20 ساعت ویدئو را دارد تا در طول کار و بازی به هیچ سیمی متصل نشوید.

سامسونگ در سال 2023 علاوه بر تعیین استانداردهای جدید، با تلفیق ظرافت و عملکرد پیشرفته، دستگاه‌هایی پایدار با کمترین تاثیر ممکن بر محیط زیست را معرفی کرد. گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی سال 2023 سامسونگ، نسبت به نسل‌های قبلی خود، به طیف گسترده‌تری از مواد بازیافتی مجهز شدند که شامل آلومینیوم و شیشه بازیافتی در مبدا، پلاستیک بازیافتی در مقصد از تورهای ماهیگیری، بشکه‌های آب و بطری‌های پلی‌اتیلن ترفتالیت (PET) می‌شود. این دستگاه‌ها با جعبه‌هایی عرضه شدند که کاغذ بکار رفته در آنها، با استفاده از مواد 100 درصد بازیافتی ساخته‌ شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

38901