۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

تکمیل سومین پیاده روی مسافران دیسکاوری

به گزارش ICTPRESS به نقل از "SPACE.COM" اين پياده روی فضايی که هفت ساعت به طول انجاميد آخرين پياده روی  فضايی  در ماموريت ‌١٣ روزه ديسكاوری به شمار می رود.
گزارش های ارسالی حاکی است که به دلیل مشکل فنی ایجاد شده در کابل ارتباطی طی آخرین مراحل نصب این گره موسوم به "TRANQUILITY" كه قرار بود در ماه فوريه به ايستگاه فضايی برسد ،  یک کار ناتمام ماند و فضانوردان مجبور شدند کار را تمام نشده رها  کنند.
برنامه کاری این شاتل فضایی در این ماموریت فضایی شامل انجام سه پیاده روی فضایی برای جایگزینی تجهیزات علمی خارج از ایستگاه، آماده کردن سکوی ایستگاه برای دریافت یک ماژول جدید در سال آتی ، و نصب یک مخزن جدید آمونیاک و البته بازگرداندن مخزن قدیمی به زمین بوده است که طی این سه بار پیاده روی صورت گرفته تا حدی اهداف فوق محقق شده است.
گزارش ها حاکی است از آمونیاک برای منتقل کردن حرارت اضافی تولید شده در ایستگاه به رادیاتورهای خارجی و خنک نگه داشتن محیط داخل ایستگاه فضایی استفاده می شود.
سازمان ناسا قصد دارد پیش از از رده خارج شدن ناوگان شاتل در پایان سال 2010 یا اوایل سال 2011، شش بار دیگر شاتل دیسکاوری  را روانه فضا کند .
گفتنی است؛ طی این ماموریت دیسکاوری " نیکول استات " فضانورد آمریکایی را برای انجام یک ماموریت به مدت سه ماه در فضا برده و به جای وی " تیم کوپرا" از خدمه فعلی مستقر در ایستگاه بین المللی فضا را به زمین باز خواهد گردانید.

نظرات : 0

ثبت نظر

52073