۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهار‌شنبه ۷ آبان

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: تسهیل شناسایی محتوای ویدئوها با هوش مصنوعی! 

اپل یک شرکت استارت اپی به نام ویلینکس را خریداری کرده که الگوریتم هوش مصنوعی آن قادر به درک محتوای مختلف موجود در یک ویدئو و مشخص کردن و متمایزسازی آنهاست.

این الگوریتم هوش مصنوعی همچنین می‌تواند محتوای بصری، صوتی و متنی ویدئوهای مختلف را شناسایی و جداسازی کند؛ از فناوری یادشده همچنین می‌توان برای برچسب زنی ویدئوهای مختلف و تسهیل جستجوی محتوای آنها بر حسب متن، صوت و تصویر استفاده کرد.

اپل برای خرید این استارت اپ ۵۰ میلیون دلار پرداخت کرده است؛ این شرکت معمولاً با خرید استارت اپ‌های کوچک و خلاق و تملک فناوری‌های به کار گرفته شده در آنها تلاش می‌کند تا از این فناوری‌ها در محصولات و خدمات خود استفاده کند.

احتمال می‌رود اپل از این فناوری هوش مصنوعی در اپل تی وی، اپلیکیشن نیوز، دستیار صوتی هوشمند سیری و غیره استفاده کند.

..................

 

خبر: استفاده از فناوری نانو برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا! 

دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا، در حال انجام تحقیقاتی است که می‌تواند به جلوگیری از گسترش ویروس کرونا با فناوری‌نانو کمک کند.

گروهی از محققان این دانشگاه در حال استفاده از فناوری‌نانو برای پیشگیری، تشخیص و مبارزه با ویروس کرونا هستند؛ هدف این گروه تحقیقاتی، یافتن راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بهبود آزمایش‌های تشخیصی و ایجاد روش‌های درمانی برای این بیماری است.

این گروه تحقیقاتی با استفاده از ذرات کوچکتر از ویروس، به دنبال ایجاد سطوحی هستند که بتواند ویروس را دفع کند؛ با اسپری کردن یک محلول روی این سطوح می‌توان آنها را برای استفاده در اماکن شلوغ مجهز کرد به طوریکه ویروس به این سطوح نچسبد. این گروه در حال بررسی روش‌هایی هستند که بتوان از نانومواد در ماسک‌ها استفاده کرد.

وبستر یکی از این محققان می‌گوید: ما قادر به ایجاد این نوع سطوح برای دفع ویروس هستیم به طوری که امکان اتصال ویروس را به سطح به حداقل برسانیم و مانع از گسترش آن شویم.

محققان این دانشگاه می‌توانند نانوذرات را عامل‌دار کنند تا به ویروس حمله‌ور شده و به آن متصل شوند و با این کار از تکثیر ویروس‌ها در بدن جلوگیری کنند. با این کار به سیستم ایمنی بدن فرصت بیشتری داده می‌شود تا بتواند برای مبارزه با این ویروس از خود واکنش نشان دهد.

وبستر می‌گوید: می‌توان مانع اتصال ویروس به سلول یا ورود به سلول شد، اتصال و ورود به سلول موجب تکثیر ویروس می‌شود؛ اگر شما بتوانید این کار را بکنید، می‌توانید ویروس را غیرفعال نمایید.

..................

 

خبر: شمارش معکوس تا ارسال فضانوردان با کپسول اسپیس‌ایکس!

طبق بیانیه ناسا، کپسول کرو دارگون اسپیس ایکس در ۲۴ آبان(۱۴ نوامبر) ۴ فضانورد را به مدار زمین می‌برد.

نخستین ماموریت رسمی سرنشین دار اسپیس ایکس در ساعت ۱۹:۴۹ دقیقه به وقت آمریکا انجام خواهد شد.

در ماموریت «اسپیس ایکس کرو-۱» ناسا مایکل هاپکینز، ویکتور گلاور و شانون گلاور همراه سیوچی نوگوچی (متخصص ماموریت فضایی سازمان فضایی ژاپن) از پد پرتاب ۳۹ در مقر فضایی کندی به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می شوند.

..................

 

خبر: ساخت زبان مصنوعی بیومتریک با کمک چاپ ۳بعدی!

پژوهشگران انگلیسی موفق شدند با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی، یک زبان بیومتریک مشابه زبان واقعی بسازند.

دانشمندان دانشگاه‌های "لیدز" و "ادینبرو" برای ابداع این زبان، ساختارهای سیلیکونی از سطح زبان ساختند که با بررسی زبان ۱۵ بزرگسال انجام شد؛ سپس این ساختارها مورد اسکن سه‌بعدی قرار گرفتند تا امکان نقشه‌برداری از ابعاد زبان و ساختارهای جوانه مانند موسوم به پاپیلا (papillae) را فراهم کنند.

اگرچه ممکن است بیشتر افراد، همه انواع پاپیلا را جوانه چشایی بدانند اما در واقع، تنها برخی از آنها جوانه چشایی هستند. در هر حال، همه آنها حساسیت و پراکندگی بزاق مورد نیاز برای کنترل غذا در دهان و نهایتا بلعیدن غذا را فراهم می‌کنند.

پژوهشگران با استفاده از اسکن‌ها توانستند یک قالب سه‌بعدی از زبان واقعی برای ساخت زبان بیومتریک تهیه کنند؛ زبانی که نهایتا ساخته شد، نه تنها توانست پاپیلای زبان یک بزرگسال معمولی را تکثیر کند، بلکه سیلیکونی که زبان از آن ساخته شد، نرمی و رطوبت یک زبان واقعی را داشت.

پژوهشگران امیدوارند که این فناوری با پیشرفت بیشتر بتواند کاربردهای بسیاری از جمله ارزیابی احساس دهان در برابر غذاهای جدید و تشخیص مواد غذایی با بافت متفاوت را داشته باشد.

آنها همچنین انتظار دارند که این فناوری بتواند به درمان بیماری‌های دهانی و خشکی دهان کمک کند.

..................

 

خبر: کنترل لوازم خانگی در حین رانندگی ممکن شد!

شرکت مرسدس بنز دستیار صوتی هوشمند خود را به روز کرد تا امکان کنترل لوازم خانگی از راه دور و در حین رانندگی ممکن شود.

ارائه این خدمات با همکاری سامسونگ امکان پذیر شده و قرار است اولین بار در سال ۲۰۲۱ و از طریق خودروهای کلاس اس مرسدس بنز ارائه شود.

از جمله لوازم خانگی که کنترل آنها با دستیار صوتی MBUX مرسدس بنز ممکن خواهد بود، می‌توان به انواع چراغ‌های روشنایی، قفل‌های هوشمند درب، ترموستات‌ها، سیستم‌های امنیتی منزل، درب‌های پارکینگ‌ها و غیره اشاره کرد.

سامسونگ قصد دارد اپلیکیشن اسمارت تینگز خود را به روز کند تا خدمات کنترل لوازم منزل در زمان رانندگی با استفاده از اتومبیل‌های بیشتری ممکن شود.

پیش از این شرکت‌هایی مانند تسلا در آمریکا و سوبارو در ژاپن هم چنین خدماتی ارائه کرده بودند.

نظرات : 0

ثبت نظر

46708