۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه ۱۰ مهر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: نخستین قرص ضد کرونا ساخته شد   

شرکت داروسازی آمریکایی مرک (Merck) ادعا کرده که موفق به ساخت نخستین قرص ضد کرونای جهان به نام مولنوپیراویر(molnupiravir) شده است.

نتایج اولیه آزمایش این قرص نشان می‌دهد این دارو احتمال بستری شدن و مرگ و میر را به نصف کاهش و عوارض جانبی ناشی از ابتلا به کروناویروس را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

شرکت یادشده اعلام کرده در اسرع وقت برای دریافت اجازه استفاده اضطراری از سازمان غذا و دارو آمریکا اقدام می‌کند و از رگولاتورهای سراسر جهان درخواست اجازه استفاده خواهد کرد.

اگر با درخواست استفاده از این دارو موافقت شود، مولنوپیراویر نخستین قرص آنتی ویروسی در بازار خواهد بود که به طور خاص برای درمان بیماران کووید ۱۹ طراحی شده است.

مرحله سوم آزمایش بالینی این قرص با شرکت ۷۷۵ داوطلب بزرگسال که مبتلا به کووید ۱۹ با علائم متوسط بودند، انجام شد. البته این داوطلبان در بیمارستان بستری نشده بودند. تحلیل‌های اولیه نشان داد این دارو در کاهش قابل توجه ریسک بستری شدن در بیمارستان یا مرگ تأثیرگذار است.

طبق اطلاعات موجود، طی ۲۹ روز ۷.۳ درصد از شرکت کنندگان در آزمایش بالینی که مولنوپیراویر را دریافت کرده بودند بستری شدند یا فوت کردند. حال آنکه میزان بستری شدن و مرگ میر در دریافت کنندگان پلاسیبو ۱۴.۱ درصد بود.

هیچ‌یک از دریافت کنندگان این قرص فوت نکرده‌اند. همچنین همه شرکت کنندگان در آزمایش بالینی حداقل یک عامل ریسک ابتلاء مانند چاقی مفرط، بیماری قلبی و سن بالا را داشتند بنابراین احتمال بیشتری وجود داشت تا به کووید ۱۹ با علائم شدید مبتلا شوند.

 .................. 

 

خبر: هوندا ربات‌ انسان‌نما می‌سازد 

شرکت ژاپنی هوندا به تازگی برنامه‌های خود را برای ساخت پرنده‌های عمودپرواز برقی(eVTOL)، ربات‌های انسان‌نما و حتی کمک به استعمار ماه منتشر کرده است. این شرکت می‌گوید همه این برنامه‌ها بلند پروازانه و فراتر از کمک به حل مسائل و مشکلات حمل و نقل هستند.

هوندا برای ساخت تاکسی‌های پرنده برقی بیشتر بر سیستم پیشران ترکیبی با توربین گازی تمرکز خواهد کرد تا یک تاکسی پرنده تمام الکتریکی.

تاکسی پرنده هوندا که شبیه به بالگرد خواهد بود موسوم به هوندا انویسیج نه تنها برای رفت و آمد درون شهری، بلکه برای سفرهای بین شهری نیز استفاده خواهد شد.

گام بعدی هوندا، ساخت ربات‌های انسان‌نما است که می‌توانند از راه دور توسط کاربران هدایت شوند. این ابتکار باعث می‌شود تا اپراتورهای انسانی در هر نقطه‌ای از جهان و در مکان‌های خطرناک، کاملاً دور از خطر باشند. این شرکت قبلاً اثبات مفهوم این فناوری را در قالب یک دست و انگشتان رباتیک که می‌توانند از راه دور کنترل شوند، ارائه کرده است.

این دست و انگشتان رباتیک که بدون بدن است، قادر به کار با ابزار با نیرو و مهارت کافی است. هوندا معتقد است که پتانسیل‌ها در این حوزه بسیار زیاد است و امیدوار است در چند سال آینده جزئیات بیشتری را فاش کند.

با توجه به برنامه‌های این شرکت برای کمک به استقرار در ماه، این بلندپروازانه‌ترین برنامه این شرکت بین سه مورد اعلامی است.

در حالی که این شرکت هنوز برنامه‌ای برای ایجاد پایگاه در ماه ندارد، به دنبال یافتن راه‌هایی است که به ارائه راه حل‌های فناورانه برای حمایت از حیات در ماه در آینده کمک کند. به همین منظور هوندا به تازگی همکاری خود را با آژانس فضایی ژاپن(JAXA) به منظور ایجاد سیستم تجدیدپذیر گردش انرژی در سطح ماه آغاز کرده است.

با این حال چنین طرحی کاملاً به وجود آب در سطح ماه بستگی دارد که بسیار محتمل است.

هوندا همچنین امیدوار است با توسعه موشک‌های کوچک در آینده بتواند وارد بازار موشک‌ها شود تا از پرتاب ماهواره‌های مدار نزدیک زمین بی‌نصیب نماند و شاید حتی پا را فراتر از آن بگذارد.

.................. 

 

خبر: عرضه گوشی جدید شیائومی‌ با بزرگترین نمایشگر 4K

بر اساس آخرین گزارش‌ها، شیائومی CC11 پرو پرچمدار بعدی کمپانی شیائومی به بزرگترین صفحه نمایش ۴K بازار با اندازه ۶.۵۵ اینچی مجهز خواهد بود.

گزارشی که TENAA منتشر کرده، به مواردی از جمله صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی OLED با رزولوشن ۴K اشاره دارد. زیر بدنه این گوشی شاهد حضور یک چیپست ۸ هسته‌ای خواهیم بود که با فرکانس ۲.۴ گیگا هرتز فعالیت می‌کند.

برای حافظه داخلی RAM هم چندین گزینه در نظر گرفته شده که شامل ۶، ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگا بایت رم می‌شود؛ فضای ذخیره سازی هم از ۶۴ گیگ تا حداکثر ۵۱۲GB قابل انتخاب است. یک اسکنر اثر انگشت هم زیر صفحه نمایش تعبیه شده است.

در بحث رنگ بندی هم گزینه‌های زیادی در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت تا از خرید شیائومی CC11 پرو پشیمان نشوند. رنگ بندی‌ها شامل قرمز، نارنجی، زرد، سبز، فیروزه‌ای، آبی، بنفش، مشکی، سیاه و صورتی می‌شود.

ستاپ سه تایی دوربین در قسمت پشت شامل سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک دوربین ۸MP اولترا واید و یک دوربین تلپورت (دور نما) ۸MP با بزرگنمایی ۵x می‌شود.

یکی از موارد جنجالی در گوشی بعدی شیائومی، مربوط به ظرفیت باتری آن است؛ با وجود اینکه قبلا سازندگان از باتری‌های ۵۰۰۰ میلی آمپری در مدل‌های دیگر استفاده کرده بودند، اما شیائومی CC11 پرو از باتری کوچکتر ۴۴۰۰ میلی آمپری استفاده می‌کند. این تصمیم Xiaomi از آنجایی تعجب آور است که صفحه نمایش ۴K به انرژی بیشتری برای اجرا نیازمند است.

استفاده از صفحه نمایش ۴K در گوشی‌های هوشمند، مورد عجیبی نیست و پیش از این سونی با چندین مدل از گوشی‌های خود به این رزولوشن دست یافته بود. بزرگترین گوشی ۴K سونی اکسپریا ۱ III نام دارد که ۶.۵ اینچ سایز دارد. اما اکنون CC11 Pro می‌تواند با صفحه نمایش ۶.۵۵ خود به صدر جدول برود.

.................. 

 

خبر: گجتی که با ریز آهنربا برق تولید می‌کند!

دستگاهی مجهز به آهنربا در مقیاس نانو ابداع شده که در آزمایش روی آرنج فرد بسته شد و با حرکات این عضو بدن برق تولید کرد.

برای این منظور باید آهنرباهای موجود در ماده تحت فشار مکانیکی قرار گیرند تا کشیده و ازهم دور شوند و به این ترتیب با تغییر قدرت میدان مغناطیسی ماده، جریان برق ایجاد می‌شود.

پیش از این ژنراتورهای مغناطوالاستیک از آلیاژ فلزهای سخت ساخته می‌شدند. این موارد بسیار سخت هستند و نمی‌توان آن را مانند لباس پوشید؛ اما گروهی از محققان دانشگاه UCLA ژنراتور مغناطوالکتریکی ابداع کرده‌اند که به اندازه‌ای نرم و انعطاف‌پذیر است که می‌توان آن را بخش‌هایی از بدن به کاربرد که مدام در حال حرکت هستند.

این ماده از یک ماتریکس پلیمری سیلیکون با کاتالیزور پلاتین تشکیل شده که در داخل آن آهنرباهای نئودیمیوم-آهن بور در مقیاس نانو قرار دارد.

وقتی دستگاه با نوار سیلیکونی به آرنج داوطلبی متصل شد، جریان الکتریکی ۴.۲۷ میلی آمپر بر سانتی متر مربع ایجاد کرد؛ این جریان هنگام حرکت آرنج فرد به وجود می‌آید و باعث می‌شود آهنرباهای کوچک بارها از هم جدا شده و به هم فشار داده شوند.

این دستگاه به اندازه کافی حساس است و می‌تواند امواج نبض انسان را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل کند، این بدان معناست که می‌تواند در یک مانیتور ضربان قلب خودکار ادغام شود.

..................

 

خبر: سیستم عامل هارمونی ۳.۰ در راه است

یکی از کارمندان هوآوی در شبکه‌های اجتماعی فاش کرده که این غول فناوری چین به‌زودی از نسخه جدید سیستم عامل هارمونی رونمایی خواهد کرد.

طبق گزارش منتشر شده از سوی رسانه چینی IT Home News، هوآوی در تاریخ ۲ آبان کنفرانس توسعه‌‌دهندگان خود را برگزار خواهد کرد و انتظار می‌رود در این رویداد، اولین اطلاعات درباره سیستم عامل هارمونی ۳.۰ ارائه شود.

هارمونی در ابتدا به عنوان یک سیستم عامل برای تلویزیون‌های هوشمند کار خود را شروع کرد تا قابلیت‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار دهد. در ادامه این سیستم عامل در دسترس گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و تبلت‌ها قرار گرفت؛ اکنون به نظر می‌رسد با هارمونی ۳.۰ هوآوی قصد دارد سیستم عامل اختصاصی خود را در دسترس اسپیکرهای هوشمند و هدفون‌ها قرار دهد، البته هنوز برای پیش‌بینی آینده زود است.

نظرات : 0

ثبت نظر

69371