۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه ۱۴ اسفند

ICTPRESS گزارش میدهد:

  

 

 

خبر: سامسونگ از گلکسی M33 5G و M23 5G رونمایی کرد 

سامسونگ دو گوشی هوشمند جدید مقرون‌ به‌صرفه‌ خود با عنوان گلکسی M33 5G و M23 5 را به‌طور رسمی معرفی کرد.

گلکسی M33 5G سامسونگ از نمایشگر ۶٫۶ اینچی TFT LCD با وضوح Full HD پلاس (۲۴۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) بهره می‌برد. سامسونگ از دوربین چهارگانه در بخش پشتی دستگاه استفاده کرده که شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی ، دوربین فوق‌عریض پنج مگاپیکسلی، دوربین تشخیص عمق دو مگاپیکسلی، دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو و دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی است.

گلکسی M33 5G از سیستم-روی-چیپ (SoC) هشت هسته‌ای اگزینوس ۱۲۰۰ بهره می‌برد. این گوشی در دو نسخه با رم ۶ و هشت گیگابایت عرضه می‌شود و حافظه‌ ذخیره‌سازی آن ۱۲۸ گیگابایت در نظر گرفته شده است. این دستگاه همچنین از کارت حافظه‌ میکرو اس‌دی تا یک ترابایت پشتیبانی می‌کند. این گوشی به باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است و به‌طور پیش‌فرض رابط کاربری OneUI 4.1 مبتنی‌بر اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند.

حسگرهای تعبیه‌شده در این دستگاه شامل شتاب‌سنج، حسگر اثر انگشت، حسگر ژیروسکوپ، حسگر نور مجازی و حسگر مجاورت است.

گلکسی M23 5G از دوربین سه‌گانه‌ پشتی با تراز عمودی بهره می‌برد؛ در بخش جلویی این دستگاه شاهد صفحه‌نمایش صاف با حاشیه‌های نسبتاً در خور توجه هستیم که در بالای آن بریدگی قطره‌ای، میزبان دوربین سلفی است. ابعاد این گوشی ۱۶۵٫۵ در ۸٫۴ در ۷۷ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۸ گرم است.

گلکسی M23 از نمایشگر ۶٫۶ اینچی TFT LCD با وضوح Full HD پلاس (۲۴۰۸ در ۱۰۸۰ پیکسل) بهره می‌برد.

گفتنی است گلکسی M23 5G از سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون 750G بهره می‌برد. این محصول همچنین به چهار گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سزای مجهز شده است. این گوشی 5G همچنین از درگاه کارت حافظه‌ میکرو اس‌دی تا یک ترابایت پشتیبانی می‌کند و باتری آن ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است.

این دستگاه به‌طور پیش‌فرض با رابط کاربری One UI 4.1 مبتنی‌ بر اندروید ۱۲ عرضه می‌شود. سامسونگ برای امنیت یک حسگر اثر انگشت در لبه‌ کناری این محصول تعبیه کرده است.

 .................. 

 

خبر: شارژر سیلندری برای شارژ همه دستگاه‌های پیرامون

محققان دانشگاه آلتو شارژری سیلندری شکل ابداع کرده‌اند که می‌تواند میدان مغناطیسی دونات شکل ایجاد و همه دستگاه‌های اطرافش را شارژ کند.

به طور معمول شارژهای وایرلس در یک جهت میدان مغناطیسی منتشر می‌کنند و به همین دلیل قابلیت شان برای شارژ یک‌باره چند دستگاه به طور همزمان محدود است.

دراین میان یک سیستم ساده‌ای ابداع شده که قلب آن یک سیم‌پیچ برق سیلندری شکل است که سیم‌های آن در قسمت‌های بالا و پایین در جهت‌های مخالف پیچیده شده‌اند و یک پل Z شکل دو سر آنها را به‌هم متصل می‌کند.

از آنجا که جریان برق در دو جهت مخالف منتشر می‌شود، آنها میدان‌های مغناطیسی مکمل تولید می‌کنند. در قسمت بالا یک میدان جریانی از وسط سیم پیچ به سمت خارج ایجاد می‌کند، یک میدان دیگر جریان از وسط سیم پیچ در قسمت انتهایی به وجود می‌آورد.

در نتیجه یک میدان مغناطیسی حلقه‌ای شکل به‌وجود می‌آورد که وسط شارژر سیلندری را در بر می‌گیرد. هر دستگاه الکترونیکی که در نزدیکی این حلقه قرار گیرد، بدون در نظر گرفتن جهت یا موقعیت‌اش به طور کارآمد شارژ می‌شود. قدرت میدان مغناطیسی نیز برای انسان ایمن است.

..................

 

خبر: کمک هوش مصنوعی برای بیداری ژن‌های خفته!

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن با کمک هوش مصنوعی، پروتئینی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند ژن‌های خفته را بیدار ‌کند.

پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که به واسطه ترکیب فناوری کریسپر با پروتئینی که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است، می‌توان ژن‌های خفته را با غیرفعال کردن کلیدهای شیمیایی که آنها را خاموش می‌کند، بیدار کرد.

این روش به پژوهشگران امکان می‌دهد تا نقش ژن‌ها را در رشد و تکامل طبیعی سلول، روند پیری و بیماری‌هایی مانند سرطان درک کنند.

به گفته یکی از اعضای موسسه سلول‌های بنیادی و پزشکی ترمیمی دانشگاه واشنگتن، زیبایی این روش در این است که می‌توانیم ژن‌های خاصی را با خیال راحت تنظیم کنیم تا بدون این که ژنوم را به طور دائمی تغییر دهیم و باعث اشتباهات ناخواسته شویم، بر فعالیت سلولی تأثیر بگذاریم.

..................

 

خبر: بوستر موشک با ماه برخورد کرد

یک بوستر موشک که به مدت ۷ سال در فضا سرگردان بود، دیروز به ماه برخورد کرد.

به گفته کارشناسان بوستر یادشده در ساعت ۱۲:۲۵ دقیقه گرینوویچ به قسمت دور افتاده ماه برخورد کرد و به همین دلیل تلسکوپ‌های مستقر روی زمین قادر به رصد آن نبودند.

مدار گرد شناسایی ماه متعلق به ناسا نیز احتمالاً در موقعیتی قرار نداشته که بتواند این رویداد را به دقت رصد کند. البته تحقیقاتی برای یافتن محل برخورد بوستر با سیاره آغاز شده که این فرایند ممکن است چند هفته یا ماه طول بکشد.

به گفته محققان بوستر یادشده احتمالاً در نزدیکی دهانه طبیعی Hertzsprung با عرض ۵۷۰ کیلومتر روی سیاره برخورد کرده است.

بدون در نظر گرفتن کاوشگرهایی که هنگام تلاش برای فرود، روی ماه سقوط کردند، این رویداد نخستین برخورد ناخواسته یک قطعه از سخت‌افزار با سطح ماه است.

البته هنوز مشخص نیست این قطعه سخت افزار به کدام کشور تعلق دارد؛ تحلیل‌های اولیه حاکی از آن بود که بوستر یادشده مربوط به یک موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس است. اما بعد اعلام شد این قطعه مربوط به یک موشک چینی است که چین نیز این ادعا را رد کرد.

..................

 

خبر: لپ‌تاپ‌های جدید لنوو مخصوص بازی‌های رایانه‌ای

لنوو مجموعه تازه‌ای از لپ‌تاپ‌های خود را عرضه کرده و می‌گوید این لپ‌تاپ‌ها برای کاربران جدید علاقمند به بازی‌های ویدئویی مناسب هستند.

حداکثر وزن این لپ‌تاپ‌های جدید ۲.۵ کیلوگرم و قرار است در کنگره جهانی موبایل عرضه شوند.

یکی از این محصولات، آی‌پد آیدیا گیمینگ ۳ آی و دیگری آیدیاپد گیمینگ ۳ نام دارد و هر دو به شکلی کم‌صدا و با نمایشگرهای فوق دقیق طراحی شده‌اند.

هر دو مدل با نمایشگرهای ۱۵ یا ۱۶ اینچی عرضه می‌شوند و دارای نمایشگرهای ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی، نسبت تصویری ۱۶ به ۱۰، همراه با ۱۰۰ درصد طیف رنگ sRGB و روشنایی ۵۰۰ نیت و نرخ تازه سازی صفحه ۱۶۵ هرتز هستند.

فناوری حرارتی چهار دریچه‌ای همچنین اجازه می‌دهد تا این لپ‌تاپ‌ها در زمان خنک کردن عملکرد آرام‌تر و کارآمدتری داشته باشند. آیدیاپد گیمینگ ۳ و آی ۳ همچنین به دلیل ۱۰ درصد افزایش جریان هوای فن از طریق دریچه‌های چهارگانه واقع در بین درب و پایه با دریچه‌هایی در هر طرف بهتر کل سیستم را خنک می‌کنند.

مدل ۳ آی مجهز به پردازنده اینتل Core i۷-۱۲۷۰۰H، پردازنده گرافیکی RTX ۳۰۶۰ جی فورس ان ویدیا، حداکثر یک ترابایت حافظه اس اس دی، حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه دی دی آر و ویندوز ۱۱ است.

مدل ۳ نیز دارای پردازنده ۶۸۰۰ اچ رایزن ۷ و پردازنده گرافیکی GeForce RTX ۳۰۵۰ Ti ان ویدیا با حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه DDR۵ و یک ترابایت حافظه اس اس دی است.

نظرات : 0

ثبت نظر

98260