۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه ۱ مرداد

ICTPRESS گزارش میدهد:

  

 

 

خبر: بازوی رباتیک شارژ خودروی برقی برای کمک به معلولین 

فورد به عنوان بخشی از تحقیق درباره روش‌های خودکار شارژ خودروهای برقی و خودران، آزمایش یک ایستگاه شارژ رباتیک را آغاز کرده که هدف آن تسهیل این فرایند برای افراد معلول است.

ایده اصلی چنین ایستگاهی آن است که راننده پس از ورود به ایستگاه، با کمک یک اپ موبایل فرایند شارژ را آغاز می‌کند و بقیه عملیات توسط یک ربات انجام می‌شود.

طی فرایند در پوشی باز می‌شود، بازوی شارژ رباتیک بیرون می‌آید و پورت شارژ وسیله نقلیه را با کمک دوربین ردیابی می‌کند. در مرحله بعد کابل شارژ متصل و فرایند انتقال انرژی آغاز می‌شود.

کل این فرایند به وسیله یک اپلیکیشن کنترل می‌شود و راننده می‌تواند داخل خودرو بماند یا از آن خارج شود. پس از تکمیل شارژ، بازوی رباتیک کابل را از پورت ماشین جدا می‌کند و به داخل ایستگاه برمی‌گردد.

فورت در مرحله بعد تصمیم دارد برای ارتقای طرح فعلی با شرکت Ionity( شبکه سرویس شارژ خودرو) همکاری کند و درباره شیوه‌های مختلف شارژ سریع و استفاده از روش‌های مشابه برای تنظیمات پارک خودکار وسیله نقلیه استفاده کند. به این ترتیب می توان وسیله نقلیه را به ایستگاه شارژ رباتیک فرستاد و با شارژ کامل به راننده باز گرداند.

..................

 

خبر: اسپیس‌ایکس رکورد پرتاب فضایی را شکست 

شرکت اسپیس ایکس دیروز ۴۶ ماهواره اینترنتی استارلینک را به مدار زمین برد و با انجام این عملیات رکورد جدیدی را شکست البته این عملیات قرار بود روز پنجشنبه انجام شود اما در ثانیه T-۴۶ لغو شد.

یک موشک دوبوستری فالکون۹ به طور موفقیت‌آمیز از مقر فضایی وندربرگ در کالیفرنیا از به فضا پرتاب شد. با انجام این عملیات، اسپیس ایکس رکورد ۳۱ پرتاب فضایی سال ۲۰۲۱ را شکست و تا این نقطه از سال ۲۰۲۲ میلادی ۳۲ پرتاب انجام داده است.

بوستر اول موشک طبق برنامه‌ریزی‌ها ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب به زمین بازگشت و روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس در اقیانوس آرام فرود آمد.

در حال حاضر اسپیس‌ایکس بیش از ۲۸۰۰ ماهواره استارلینک در مدار زمین دارد و سعی می‌کند هرچه سریع‌تر خوشه ماهواره‌های اینترنتی خود را در مدار زمین تکمیل کند. این شرکت تاییدیه رگولاتوری برای ارسال ۱۲ هزار ماهواره اینترنتی به مدار زمین را دریافت کرده است.

..................

 

خبر: نظارت بر سلامتی بوسیله گردنبند هوشمند 

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو آمریکا به‌تازگی از توسعه گردنبند هوشمندی خبر داده‌اند که می‌تواند با تجزیه و تحلیل تعریق کاربران، وضعیت سلامتی آنها را بررسی کند.

این گردنبند هوشمند که از یک قفل و یک آویز تشکیل شده است، به جای باتری از مدار تشدید(resonance circuit) استفاده می‌کند. مدار تشدید نیز سیگنال‌های فرکانس رادیویی ارسال شده توسط یک سیستم خواننده(reader) خارجی را منعکس می‌کند.

در این مطالعه، محققان از شرکت‌کنندگان خواستند به مدت ۳۰ دقیقه در داخل خانه از دستگاه ورزشی دوچرخه استفاده کنند و سپس ۱۵ دقیقه استراحت کنند. در طول استراحت، این افراد پیش از شروع مجدد دوچرخه سواری، نوشیدنی‌های شیرین شده با قند مصرف کردند.

محققان گفتند، حسگر موجود در گردنبند هوشمند توانست با موفقیت سطح گلوکز را ردیابی کند و نشان دهد که می‌تواند سایر مواد شیمیایی مهم موجود در عرق را نیز با موفقیت کنترل کند. علاوه بر این، نکته قابل ذکر درباره فناوری تازه توسعه یافته این است که این دستگاه فقط به مقدار کمی عرق کاربر نیاز دارد تا کار خود را انجام دهد.

حسگرهای این گردنبند هوشمند از مواد بسیار نازک ساخته شده‌اند. طراحی دستگاه باعث می‌شود محصول بسیار انعطاف‌پذیر باشد و از نظر ایمنی نیز مشکلی برای پوست کاربر ایجاد نکند.

نظرات : 0

ثبت نظر

19793