۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

جدیدترین فناوری‌هایی که در جیتکس 2022 معرفی شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، بزرگترین رویداد فناوری سال – GITEX Dubai 2022 برگزار شد؛ این چهل و دومین دوره این رویداد بود که بیش از 3500 غرفه‌دار از بیش از 140 کشور جهان، شامل نوآوران در حوزه هوش مصنوعی، فناوری پردازش ابری (Cloud)، اینترنت 5G، امنیت سایبری، بلاک چین، فین‌تک و .... را گرد هم آورد.


 

 

نمایی از صفحه اصلی وبسایت gitex.com


رویداد Gitex Global فهرست بلندبالایی از اختراعات و نوآوری هایی را نشان می‌دهد که در سال های آینده شکل جهان و شیوه زندگی روزمره انسان را تغییر خواهند داد.

کمپانی های بزرگ جهان فناوری همانند اینتل، نوکیا، هواوی، سیسکو، مایکروسافت، اوراکل و… در این رویداد حضور داشتند و به ارائه جدید ترین فناوری های خود پرداختند.


 

 

تصویر تعدادی از کمپانی های حاضر در Gitex 2022

 

 

در ادامه نگاهی داریم بر آخرین تکنولوژی‌هایی که در رویداد جیتکس 2022 (Gitex Dubai) معرفی شدند.

 

لپ‌تاپ ایسوس Zenbook 17 UX9702



لپ تاپ ایسوس Zenbook 17 UX9702

 

 

شرکت ایسوس به عرضه لپ تاپ های خاص و خارق العاده خودش مشهور است و در بازار لپ تاپ ایران طرفداران بسیاری نیز دارد. ایسوس در جیتکس امسال از لپ تاپ Zenbook 17 UX9702 با پردازنده نسل 12 جدید رونمایی کرد.

شرکت تایوان اکسلنس به نوبه خود، گروهی از آخرین نوآوری های تکنولوژیکی خود را به بازدیدکنندگان از نمایشگاه معرفی کرد؛ از جمله لپ تاپ پیشگام Asus ZenBook 17 (UX9702)، اولین لپ تاپ OLED تاشو 17.3 اینچی جهان که با وجود تطبیق پذیری و اندازه صفحه نمایش بزرگ آن، وزن دستگاه 1.5 کیلوگرم بدون صفحه کلید، یا 1.8 کیلوگرم با حالت های استفاده همه کاره مانند دسکتاپ، لپ تاپ یا تبلت است.

 

لپ تاپ جدید MSI مدل: MSI Raider GE77 HX


لپ تاپ MSI Raider GE77 HX

 

این لپ تاپ گیمینگ جدید از برند MSI، با پردازنده نسل 12 قدرتمند Core i9 12900HX یکی از قدرتمندترین لپ تاپ های عرضه شده فعلی است.

لپ‌تاپ‌ های سری Raider GE پرچم‌دار لپ های گیمینگ در میان ناوگان لپ‌تاپ‌ های MSI هستند. این لپ‌تاپ‌ های ممتاز از مهارت‌های زیبایی‌ شناختی با جدیدترین سخت‌افزار سطح بالا برای بهترین تجربه و قابلیت اجرای روان نرم‌افزارهای حرفه‌ای و همچنین بازی‌های «AAA» با روان‌ترین تجربه بهره می‌برند.

 

ربات انسان‌نمای هوشمند به نام «ربات خجالتی»!


ربات خجالتی در رویداد جیتکس 2022

 

بخش رباتیک یکی دیگر از بخش‌های جذاب نمایشگاه جیتکس بود که در آن نمایندگان لجستیک، تجارت و فروش از قسمت‌های دولتی، مدیران ارشد، تشریفات، بهداشت و سلامت، حمل‌ونقل لجستیک، محصولات آنی برای مصرف‌کنندگان حضور داشتند.

 در این بخش دانشگاه زاید رباتی با اندازه کوچک به نام «ربات خجالتی» را به نمایش گذاشت که مجهز به چهره و حسگر حرکت و لمس دست است؛ به طوری که اگر شخصی با دست او را نوازش کند، علائم واضحی از خجالت در صورتش نمایان می‌شود، مانند کودکی که به مادرش می چسبد، به دنبال این فرد می رود، با او صحبت می کند و فرامین او را انجام می دهد.

 

خودروی برقی خودران


خودروی برقی خودران معرفی شده در جیتکس دبی 2022

اداره راه و ترابری در دبی از خودروی برقی خودران کروز رونمایی کرد که نسل جدید آن از سال آینده به تعداد محدود برای ارائه خدمات تاکسی و رزرو الکترونیکی آغاز می شود و تعداد آن به تدریج دو برابر خواهد شد تا به 4000 وسیله نقلیه تا سال 2030 برسد.

 

رونمایی پلیس دبی از دومین مجموعه NFT


 

 

 

 

فرماندهی کل پلیس دبی در جیتکس 2022 (GITEX 2022) از راه‌اندازی گشت جدیدی با نام «Ghiath» (غیاث) به عنوان یک دارایی دیجیتال غیرقابل تعویض یا NFT خبر داد. گشت‌های هوشمند دارای دوربین 360 درجه، هشت دوربین نظارت خارجی و سیستم تشخیص چهره و پلاک هستند.

راه‌اندازی این دارایی‌های دیجیتال غیرقابل تعویض، در حالی رخ می‌دهد که پلیس دبی، در اوایل سال جاری، 150 NFT را معرفی کرده بود که حاکی نماد ارزش‌های آن یعنی «نوآوری... امنیت... ارتباطات» بودند.

 

ماشین پرنده SD-03!


خودروی پرنده تک سرنشین، معرفی شده در رویداد جیتکس 2022

 

خودروی پرنده SD-03 که ساخت شرکت ژاپنی «اسکای درایو» است، مورد توجه بازدیدکنندگان از نمایشگاه GITEX 2022 در دبی قرار گرفت. این خودروی تک سرنشین از یک باتری الکتریکی تغذیه می کند که 8 فن را تامین می کند و می‌تواند فردی با وزن 80 کیلوگرم را به مدت 10 دقیقه جابجا کند.

 

از دیگر فناوری‌های معرفی شده در جیتکس دبی 2022 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • دوربین WIFI دی لینک، با کیفیت QHD 2K مناسب برای مکان های داخلی (D-LINK 2K QHD Indoor Wi-Fi Camera (DCS-8350LH))
  • سیستم محاسباتی هوش مصنوعی IBASE Edge
  • دروازه بی سیم سلولی PLANET Industrial 5G NR
  • مانیتور ورزشی ZOWIE XL2566K

نظرات : 0

ثبت نظر

67989