۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت

چهارصدمین سایت نسل پنج تلفن‌همراه ایرانسل افتتاح شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های ایرانسل به مناسبت دهه فجر، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری ‌اطلاعات، مدیرعامل ایرانسل، جمعی از معاونان وزارت ارتباطات، نمایندگان مجلس، معاونان و اعضای هیأت مدیره ایرانسل و اهالی رسانه، امروز پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ در ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد.

تکمیل فاز نخست پروژه توسعه فراگیر نسل پنج با بهره‌برداری از چهارصدمین سایت 5G ایرانسل، بهره‌برداری از مرکز سوئیچ شمال شرق ایرانسل در مشهد، بهره‌برداری از فاز نخست پروژه توسعه خطوط فیبرنوری ایرانسل، بهره‌برداری از ۱۵۶ سایت جدید توسعه روستایی (پروژه USO) در ۳۵۳ روستا، بهره‌برداری از فاز جدید توسعه شبکه همراه و ثابت با افتتاح ۳۴۴ سایت ارتباطی همراه و ۹۸ سایت اینترنت ثابت (TD-LTE) و رونمایی از نسخه جدید سوپراپلیکیشن ایرانسل من، از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

 

 

در این مراسم، بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل گفت: از بدو تاسیس این مجموعه نزدیک ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است که نتیجه آن تشکیل شبکه‌ای با بیش از ۶۲ میلیون مشترک فعال و بیش از ۴۳ میلیون مشترک دیتا است.

وی درباره توسعه 5G در شبکه این اپراتور اظهار داشت: امروز چهارصدمین سایت اینترنت نسل پنجم در شهر کرمانشاه افتتاح می‌شود و بدین ترتیب فاز اول توسعه 5G به پایان می‌رسد و در فاز‌های بعدی تعداد سایت‌ها افزایش خواهد یافت.

به گفته او در تهران ۱۱۶ سایت نسل ۵ تلفن همراه روشن است و سعی شده است جانمایی سایت‌ها به گونه‌ای باشد که در همه استان‌ها، نسل ۵ ارائه شود.

همچنین عباسی به بهره‌برداری از مرکز داده شمال شرق ایرانسل در شهر مشهد با ظرفیت ۸۰ رک اشاره کرد و افزود: کل ظرفیت مرکز داده ایرانسل به بیش از ۳ هزار رک رسیده است.

فاز نخست پروژه توسعه فیبر نوری از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در مراسم امروز بود که در شهرهای بابل، آمل، اسلامشهر، اراک، کمالشهر و شهر گلستان در استان تهران به ترتیب با ۳۶، ۳۰، ۴۳، ۵۳، ۱۱ و ۲۷ کیلومتر به بهره‌برداری رسید. این توسعه در قالب پروژه توسعه FTTH انجام شده است. پیش از این ایرانسل بیش از ۲ هزار کیلومتر فیبرنوری اختصاصی ایجاد کرده بود.

عباسی آرند همچنین از برنامه ایرانسل برای انجام کلیه تعهداتش در زمینه توسعه ارتباطات روستایی تا پایان شهریور ۱۴۰۲ خبر داد و اعلام کرد: هم‌اکنون ۱۴ میلیون نفر از ساکنان روستاها تحت پوشش شبکه ایرانسل قرار دارند.

مدیرعامل ایرانسل تصریح کرد: برای تکمیل پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسیدند ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی در ادامه درباره محدودیت در اینترنت و تأثیر آن بر اپراتورها و مسائل درآمدی آن توضیح داد: بحثی که قبلا مطرح شده بود که کاهش  ترافیک بین الملل منجر به ورشکستگی اپراتور ها می شود باید گفت چنین چیزی وجود و صحت ندارد.  طبعتا وقتی ترافیک بین الملل کاهش پیدا می‌کند درآمد ناشی از آن بخش هم کاهش پیدا می کند اما خوشبختانه در این مدت افزایش ترافیک داخلی، مکالمه و افزایش پیامک داخلی داشتیم که بخش خوبی از درآمد از افت ترافیک را جبران کرد.

وی افزود: به طور متوسط مقدار کاهش درآمد اپراتورها از این موضوع زیر ۱۵ درصد بود و این خدشه جدی وارد نکرده است و با کمک وزارت ارتباطات و سازمان تظیم مقررات در حال پیگیری برنامه‌ای هستنیم که با مشارکت با  پلتفرم های داخلی و کسب و کارهای داخلی  هدف گذاری کنیم که انشاالله  کاهش ترافیک بین الملل را با افزایش ترافیک داخلی جبران کنیم.

در این مراسم حسن بولوردی معاون فنی ایرانسل اظهار داشت: هم‌اکنون حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در شبکه ایرانسل نسل ۵ تلفن همراه را پشتیبانی می‌کنند اما به دلیل قفل بودن 5G در برخی از گوشی‌ها در ایران، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. به گفته او روزانه ۳۰۰ هزار مشترک از سرویس 5G ایرانسل استفاده می‌کنند.

 

 

رونمایی از نسخه جدید سوپر اپلیکیشن ایرانسل من
رونمایی از نسخه جدید سوپراپلیکیشن ایرانسل من که توسط تیم‌های داخلی شرکت ایرانسل و به صورت کاملاً بومی توسعه یافته است، آخرین پروژه بهره‌برداری شده مراسم امروز بود که وزیر ارتباطات آن را رونمایی کرد.
عیسی زارع‌پور گفت: من هم از نسخه قبلی این اپلیکیشن استفاده می‌کردم و توسعه نسخه جدید آن باعث خوشحالی است. ما آمادگی داریم تا خدمات دولت را که از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارایه می‌شود، در اختیار نرم افزارهای بومی پرمخاطب از جمله ایرانسل من قرار دهیم.

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

57636