۱۴۰۳ شنبه ۰۱ اردیبهشت

GOLDEN NEWS/ خبرهای طلایی دوشنبه ۲۸ فروردین

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 


خبر: باتری خوراکی ساخته شد
یک نوع باتری که کاتد و آند آن از جنس مواد خوراکی است و می‌توان در حسگرهای مختلف از آن استفاده کرد.
هرچند بلعیدن باتری ها در کل ایده جالبی به نظر نمی رسد، اما دستگاه های قابل هضم الکترونیک بیشتر اوقات دارای این بخش هستند.
این باتری با الهام از واکنش های بیوشیمیایی ردوکس توسط محققان انستیتو فناوری ایتالیایی ابداع شده که انرژی را در سلول های انسان ها و موجودات دیگر به وجود می آورد.
آند باتری از ریبوفلاوین(یا ویتامین ب ۱۲) و دیگر کاتد آن نیز از کورستین( رنگ دانه زرد رنگ و بلورین به فرمول c15h10o7) تشکیل شده است. هر دو ماده به طور طبیعی در گیاهان و موادغذایی دیگر یافت می‌شوند. زغال فعال نیز برای افزایش قابلیت رسانایی به کار رفته است.
الکترولیت موجود مبتنی بر آب است و جداکننده آن (یک غشای نفوذپذیر بین آند و کاتد که از اتصالی جلوگیری می کند) از نوعی جلبک دریایی ساخته شده که به طور معمول در سوشی به کار می رود. در نهایت دو کنتاکت فویل از جنس طلا با درجه مواد غذایی از یک پوشش موم زنبور عسل بر روی آند و کاتد بیرون زده اند.
باتری ۰.۶۵ ولتی پس از شارژ شدن می تواند ۴۸ میکروآمپر جریان برق برای ۱۲ دقیقه یا فقط چند میکروآمپر برای مدت زمانی بیش از یک ساعت فراهم کند. هرچند این مقدار برق چندان زیاد به نظر نمی رسد اما برای تامین دستگاه های الکترونیکی کوچک مانند ال ای دی های کم مصرف کافی است.
به گفته محقق ارشد این پژوهش کاربردهای احتمالی و آتی این باتری شامل مدارهای خوراکی و حسگرهایی است که می توانند وضعیت سلامتی را بررسی کنند یا حسگرهایی برای رصد شرایط ذخیره مواد غذایی به کار می روند.
علاوه بر آن با توجه به سطح ایمنی باتری ها می توان از آنها در اسباب بازی های کودکان استفاده کرد.
..................

خبر: هوآوی Enjoy 60X معرفی شد
هواوی گوشی هوشمند جدید Enjoy 60X و دستبند هوشمند بند ۸ را به‌طور رسمی معرفی کرد.
گوشی جدید این غول فناوری چینی از نمایشگر بزرگ ۶٫۹۵ اینچی IPS LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح Full HD پلاس، تراشه‌ Snapdragon 680، هشت گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی بهره می‌برد.
هواوی Enjoy 60X به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده است که یک دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی نیز درکنار آن قرار دارد. در پنل جلویی، این گوشی میزبان دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است.
یکی از ویژگی‌های مهم Enjoy 60X هواوی، باتری حجیم ۷۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن است که احتمالاً با هربار شارژ تا دو روز دوام خواهد آورد. البته سرعت شارژ این گوشی به ۲۲٫۵ وات محدود شده است به‌همین‌دلیل، شارژ کامل آن زمان نسبتاً زیادی طول خواهد کشید.
حافظه‌ ذخیره‌سازی Enjoy 60X نیز ۵۱۲ گیگابایت است و به‌طور‌پیش‌فرض سیستم‌عامل HarmonyOS 3.0 را اجرا می‌کند.
به‌نوشته‌ GSMArena، هواوی Enjoy 60X در پنج رنگ با دو طرح بدنه‌ پلاستیکی یا چرم مصنوعی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.
..................

خبر: پرتاب موشک «استارشیپ» لغو شد
پرتاب موشک بزرگ استارشیپ که قرار بود امروز نخستین سفر مداری خود را آغاز کند، به دلیل بروز مشکلات فنی لغو شد.
این موشک شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) که ایلان ماسک آن را قوی‌ترین موشک جهان نامیده است، قرار بود امروز ۱۷ آوریل، از سکوی پرتاب در بوکا چیکا، تگزاس پرتاب شود اما بروز مشکلات فنی، پرتاب آن را به تعویق انداخت.
ایلان ماسک در یک توییت نوشت: به نظر می‌رسد که یک شیر فشار یخ زده است، بنابراین موشک امروز پرتاب نمی‌شود؛ مگر اینکه به‌زودی کار خود را آغاز کند.
دقایقی پس از انتشار توییت ماسک، شرکت اسپیس‌ایکس در یک توییت نوشت: گروه با کناره‌گیری از تلاش برای آزمایش پرواز امروز، در حال کار کردن روی فرصت‌های بعدی است.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

14336