۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردین

پیاده‌روی فضایی روسیه به تعویق افتاد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS،مقامات «آژانس فضایی روسیه»(Roscosmos) اعلام کرده‌اند که پیاده‌روی فضایی روسیه برای انتقال یک هوابند آزمایشی از یک ماژول «ایستگاه فضایی بین‌المللی»(ISS) به یک ماژول دیگر به تعویق افتاده است.
«سرگئی پروکوپیف»(Sergey Prokopyev) فرمانده ماموریت «اکسپدیشن ۶۹»(Expedition ۶۹) و «دیمیتری پتلین»(Dmitry Petelin) مهندس پرواز این ماموریت، همچنان برای پیاده‌روی فضایی آماده می‌شوند اما دیگر برنامه‌ای برای خروج از ایستگاه فضایی بین‌المللی در شب ۲۵ آوریل ندارند.
آژانس فضایی روسیه در بیانیه‌ خود نوشت: پیاده‌روی فضایی به دلیل نیاز به مطالعه دقیق‌تر وظایف مرتبط با آن، به طور آزمایشی به اوایل ماه مه موکول شد.
انتظار می‌رود پروکوپیف و پتلین در طول پیاده‌روی فضایی، بیرون از ایستگاه فضایی بین‌المللی باشند زیرا «آندری فدیایف»(Andrey Fedyaev) همکار آنها، «بازوی رباتیک اروپایی»(ERA) را از داخل آزمایشگاه مداری کنترل می‌کند تا یک هوابند از ماژول تحقیقاتی کوچک «راسوت»(Rassvet)، به ماژول آزمایشگاهی چندمنظوره «ناوکا»(Nauka) منتقل شود.
این هوابند از سال ۲۰۱۰ به ماژول راسوت متصل شده است. در آن زمان، هم قفل هوایی و هم ماژول توسط خدمه ماموریت «اس‌تی‌اس-۱۳۲»(STS-۱۳۲) ناسا در شاتل فضایی «آتلانتیس»(Atlantis)، به ایستگاه فضایی بین‌المللی اضافه شدند.
آژانس فضایی روسیه در ادامه نوشت: قفل هوایی برای انتقال محموله‌ها به بیرون از ایستگاه فضایی بین‌المللی با کمک یک بازوی مکانیکی و بازگرداندن آنها به داخل ایستگاه در راستای منافع برنامه پژوهش علمی طراحی شده است.
جزئیات دیگری در مورد دلیل این تاخیر ارائه نشده است.
این تأخیر یک هفته پس از آن رخ داده است که پروکوپیف و پتلین، پیاده‌روی فضایی مشابهی را برای کمک و نظارت بر انتقال یک رادیاتور از راسوت به ناوکا انجام دادند. این پیاده‌روی فضایی که در یک شب از ۱۸ تا ۱۹ آوریل انجام گرفت، با موفقیت طی هفت ساعت و ۵۵ دقیقه تکمیل شد و سومین پیاده‌روی فضایی طولانی‌ را در تاریخ روسیه رقم زد.
زمانی که پیاده‌روی فضایی برای انتقال هوابند دوباره برنامه‌ریزی شود، پنجمین پیاده‌روی فضایی در دوره حرفه‌ای پروکوپیف و سومین مورد برای پتلین خواهد بود. همچنین، این دو نفر قرار بود یک پیاده‌روی فضایی را با هم در چهارم مه انجام دهند تا رادیاتور منتقل‌ شده قبلی را مستقر کنند اما زمان انجام شدن آن اکنون منوط به زمان‌بندی مجدد انتقال قفل هوایی است.

نظرات : 0

ثبت نظر

53633