۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت

مقایسه برترین کمپرسورهای سردخانه‌ای دنیا

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، کمپرسور سردخانه با قدرت بالایی که در امر فشرده و خنک سازی هوا دارد باعث خنک نگه داشتن فضای بزرگ سردخانه می شود. این محصول کاربردی باعث پایداری و متعادل بودن دمای سردخانه می شود و به این ترتیب محصولات و مواد غذایی موجود در این فضا سالم می مانند. به دلیل اهمیت این نوع تجهیزات لازم است تا هنگام خرید به کیفیت و مشخصات آن بسیار دقت شود. ما در این مقاله قصد داریم مشخصات برترین برندهای کمپرسور سردخانه را بررسی و کنیم. با ما همراه باشید.

 

کمپرسور دورین با کیفیت و پر توان

کمپرسورهای دورین ساخت کشور ایتالیا هستند و جزو دسته کمپرسورهای باز و قابل تعمیر می باشند. به طور کلی کمپرسورهای دورین ایتالیا در دو مدل سمی هرمتیک سیلندر پیستونی تک مرحله ای و دو مرحله ای طراحی و تولید می شوند. برای سردخانه ها با دمای بالا و زیر صفر، صنایع تهویه و تبرئید کمپرسورهای با کیفیت دورین بسیار کاربردی هستند. این کمپرسورها با گازهایی مانند، R22 ،R134A ،R507 ،R407F  وR404   سازگار بوده و عملکرد مناسبی دارند. روان سازی کمپرسورهای این برند با استفاده از روغن پلی ال استر و روغن استایرن انجام می شود.

کمپرسور سیلندر پیستونی سمی هرمتیک تک مرحله ای دورین: دورین دارای سیلندرهای 6،4،2 و 8 است و توان برودتی  آن 0.5 تا 90 اسب بخار می باشد. این کمپرسور با گازهای مبرد R507، R134A  و R407 سازگار بوده و برای روانکاری آن از روغن پلی استایرن استفاده می کنند.

کمپرسور دو مرحله ای دورین: این کمپرسور از لحاظ کیفیت قطعات و نحوه ساخت سیلندر در سطح بالایی قرار دارد. سیلندرهای بکار رفته در کمپرسورهای دو مرحله ای دورین شامل سه مدل  4، 6 و 8 هستند. توان برودتی این کمپرسورها 2 تا 65 اسب بخار است و میزان جابجایی آنها 56 تا 183 متر مکعب در ساعت می باشد. کمپرسورهای دو مرحله ای دورین با گازهای مبردی مانند،R507  وR404A  سازگاری داشته و با روغن پلی ال استر روانکاری آنها انجام می شود. کمپرسور دو مرحله ای دورین مدل های مختلفی دارد که هر کدام از آنها ویژگی های مختص به خود را دارند.

 

 

 

 

 

مزایای کمپرسور سردخانه دورین


-         قابلیت اطمینان و اعتماد پذیری بالا

-         میزان نویز کمتر نسبت به سایر کمپرسورهای سردخانه

-         بهینه سازی با گازهای مناسب برای محیط زیست

-         دارای قطعات بسیار باکیفیت و با دوام

-         قیمت مناسب

-         کمپرسور بیتزر ساخت کشور آلمان

 

کمپرسور سردخانه بیتزر ساخت کشور آلمان است و به طور کلی کمپرسورهای این برند در سه دسته اصلی، سمی هرمتیک، اسکرال و اسکرو طراحی و تولید می شوند.

کمپرسور سمی هرمتیک بیترز: طراحی این کمپرسور به گونه ای است که میزان ارتعاش سرسیلندر آن بسیار محدود می باشد. کمپرسورهای پیستونی بیتزر مدل های مختلف با مشخصات و ویژگی های متفاوتی دارند. قدرت کمپرسورهای پیستونی بیتزر از 1.5 تا 70 اسب بخار است. تا  قدرت سیلندرهای این محصول 8، 6، 4 و 2 است. کمپرسور سمی هرمتیک بیتزر با گازهای مبردی مانند، R134A، R404A، R407C، R407A، R407F، R450A، R513A، R507A، R449A و R452A سازگار هستند. روانکاری این کمپرسور با روغن های B5.2 و BS32 انجام می شود.

کمپرسور اسکرال بیتزر: این مدل از کمپرسورهای بیتزر دارای قدرت خنک کنندگی بالا، بازده انرژی بینظیر و سر و صدای بسیار کم هستند. فناوری بکار رفته در کمپرسورهای مدل اسکرال فوق العاده نوآورانه و پیشرفته است. توان برودتی 7.5 تا 15 این کمپرسورها آنها را برای سازگاری با گازهای مبرد R134a ،R407C ،R404A ، R507A و R22 بهینه می کند.

کمپرسور اسکرو بیتزر: این مدل از کمپرسورهای بیتزر دارای دو موتور برای فشرده سازی گاز مبرد هستند و نسبت به سایر کمپرسورهای بیتزر وزن بیشتری دارند. در این محصول گازهای مبرد  R22  R134a, R407C با روغن های B320SH و BSE170 سازگار می شوند. مقاومت این محصول نسبت به نوع اسکرال بیشتر است و کاربردهای متنوعی دارد.

 

 

 

 

 

مزایای کلی کمپرسور سردخانه بیتزر

 

-         عمر طولانی

-         قابل اطمینان از لحاظ کیفیت و عملکرد

-         دارای قطعات با کیفیت و مقاوم

-         سازگار با محیط زیست

-         تولید سر و صدای کم

-         نگهداری آسان

-         مصرف انرژی پایین

-         قیمت مناسب

 

دانفوس یکی دیگر از بهترین برندهای تولید کننده کمپرسور


کمپرسور دانفوس یکی دیگر از برترین و با کیفیت ترین برندهای کمپرسور سردخانه است. کمپرسورهای این برند در دو سری اسکرال و هرمتیک تولید می شوند و نوع هرمتیک این محصول با نام تجاری مینروپ در بازار وجود دارند. کمپرسورهای دانفوس با گازهای مبردی مانند،R22 ،R134A ،R507 ،R404A و R407C سازگار بوده و برای روانکاری و بالا بردن راندمان آنها از روغن های پلی ال استر و مینرال استفاده می کنند. مدل های مختلف کمپرسورهای دانفوس از نظر مشخصاتی مانند، توان برودتی، بازه دمایی، اندازه لوله های بکار رفته، اندازه جابجایی و... با هم متفاوت هستند.

کمپرسور اسکرال دانفوس: بهترین مدل کمپرسور دانفوس نوع اسکرال آن است و در سری های مختلفی تولید می شود. هر سری از کمپرسور های اسکرال به چند مدل تقسیم می شوند. این کمپرسور با گاز مبرد R22 سازگار می باشد. عمده کاربرد این مدل کمپرسور برای تهویه هوای واحدهای مسکونی و تجاری است.

کمپرسور هرمتیک دانفوس: از این کمپرسور برای تهویه هوا در دمای متوسط و بالا استفاده می شود. کمپرسور هرمتیک دانفوس با گازهای مبرد R407A, R407C, R407F, R134a, R22 و R507 سازگار بوده و عملکرد بسیار خوبی دارد. این کمپرسور در مدل های مختلف با ویژگی های متفاوت تولید می شود.

 

 

 

مزایای کلی کمپرسورهای دانفوس


-         دوام و قدرت بالا

-         مصرف انرژی بهینه

-         تحمل دمای بالا

-         سازگار با انواع گازهای مبرد

-         خدمات پس از فروش

-         کمپرسور با کیفیت و قیمت مناسب برند بوک

 

کمپرسور بوک ساخت کشور آلمان بوده و  از برترین کمپرسور سردخانه موجود در بازار محسوب می شود. کمپرسور سمی هرمتیک بوک با داشتن سری ها و مدل های مختلف در صنایع و مصارف مختلفی استفاده می شود. جنس بدنه این کمپرسور از آلیاژ آلومینیوم است به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر سایش و ضربه دارد.

کمپرسور سمی هرمتیک بوک: این کمپرسور باکیفیت از نوع سیلندر پیستونی بوده و با گازهای مبرد زیادی مانند،R134A ، R404A, R407C و R22 بهینه سازی می شود. قدرت برودتی این محصول از 1 تا 80 اسب بخار است. به دلیل متریال بکار رفته در بدنه این محصول وزن آن نسبت به سایر کمپرسورهای مشابه سبکتر می باشد. شیرهای موجود در کمپرسور هرمتیک بود از جنس فولاد هستند و فنرهای بکار رفته در آن در برابر فشار و آسیب بسیار مقاوم است.

 

 

معرفی مزایای کمپرسورهای بوک

 

-         دارای قطعات با کیفیت و مقاوم

-         سازگار با انواع گازهای مبرد

-         ابعاد استاندارد و مناسب

-         راندمان بالا

-         تعویض و تعمیر آسان قطعات کمپرسور

-         مصرف انرژی بهینه

-         قیمت مناسب

-         قیمت برندهای مختلف کمپرسور سردخانه

 

کمپرسور سردخانه با توجه به نوع برند، توان، قابل تعمیر بودن یا نبودن، نوع گازهای سازگار و... قیمت متفاوتی دارند. کمپرسورهایی که با گاز مبرد R22 سازگارند قیمت پایین تری نسبت به کمپرسورهای سازگار با گاز مبرد 404 و 134 و 407 و …دارند. کمپرسورهای باز قابل تعمیر هستند و به طبع قیمت بیشتری نسبت نوع بسته دارند زیرا این کمپرسورها بعد از خرابی قابل تعمیر نبوده و نیاز به تعویض دارند. همچنین نوع برند و کشور سازنده هم بر روی قیمت کمپرسور سردخانه تاثیرگذار است.

برای مشاهده مطالب تخصصی به مقاله مقایسه کمپرسورهای بیتزر، کوپلند، بوک و دورین مراجعه فرمایید.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

95375