۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت

خرید اسپیکر سقفی هوشمند از خانه هوشمند آراز

ICTPRESS - امروزه اسپیکرهای سقفی هوشمند به یکی از پرفروش‌ترین محصولات تبدیل شده‌اند و در ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی به کار‌ می‌روند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، این اسپیکرها همانطور که از نامشان پیداست، روی سقف باید نصب شوند و دارای مدل‌های مختلفی با قابلیت‌های متفاوت هستند. مهم‌ترین مزیت اسپیکر سقفی وایرلس و بلوتوثی بودن آن‌ها است. برای استفاده از این اسپیکرها به بهترین شکل ممکن باید از مکمل‎‌هایی مانند آمپلی فایر و میدرنج نیز در کنار آن استفاده کرد. هنگام خرید اسپیکر سقفی حتما به میزان خروجی صدا، میزان پرتاب صوت و امکان تفکیک صدای آن‌ها توجه کنید. اگر‌ می‌خواهید در مورد اسپیکر سقفی بلوتوثی و توکار و بلندگوی سقفی هوشمند اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

 

انواع اسپیکر سقفی

شما‌ می‌توانید با توجه به فضا و نیاز خود اسپیکر سقفی را به شکل‌های مختلفی تهیه کنید. اسپیکر سقفی هوشمند به طور کلی در دو مدل روکار و توکار تولید‌ می‌شوند. از این اسپیکرها به راحتی‌ می‌توان در استخرها، مراکز آموزشی و خدماتی، مراکز تفریحی و سرگرمی، بیمارستان ها، کلینیک‌ها و خانه‌های هوشمند استفاده کرد. در ادامه ویژگی‌های این دو مدل را بیشتر مورد بررسی قرار‌ می‌دهیم.

• اسپیکر سقفی توکار

اسپیکر یا بلندگو سقفی توکار همانطور که از نامشان پیداست داخل سقف جای گذاری‌ می‌شوند، ازاین‌رو موجب کاهش زیبایی دکوراسیون داخلی و دیزاین محیط نمی شوند. این محصولات دارای کیفیت صدای بالاتری نسبت به مدل‌های روکار هستند. به همین دلیل طرفداران بسیاری دارند. از این اسپیکرها عمدتا در سالن‌ها، لابی هتل و اتاق‌ها استفاده‌ می‌کنند. یکی از مهم‌ترین معایبی که این دستگاه‌ها دارند نیاز به کنده کاری در سقف است. به همین دلیل نصب و راه اندازی آن‌ها دارای فرآیند پیچیده‌ای است. اما با این وجود دارای میزان صدا و فراگیر بودن خروجی بسیار بهتری نسبت به مدل روکار هستند. لازم به ذکر است که نوعی از این اسپیکرها به صورت ضد آب تولید شده‌اند که مخصوص استفاده در محیط هایی مانند حمام و استخر هستند.

• اسپیکر سقفی بلوتوثی

اسپیکر سقفی بلوتوثی نیز مدل‌های مختلفی دارد که بسیار پرفروش هستند. دسترسی آسان به این محصول و کنترل راحت آن موجب شده طرفداران فراوانی داشته باشد. این محصولات گاهی با تجهیزات اضافه به فروش‌ می‌رسند و با توجه به پروتکل ارتباطی بلوتوثی که دارند در مقایسه با AUX و دیگر موارد مشابه دارای کیفیت و سرعت خیلی بالاتری هستند. از طرفی همین پروتکل موجب شده که اسپیکر از ایمنی بالایی برخوردار باشد.

 

 
 

خانه هوشمند آراز در زمینه فروش بلندگوی سقفی توکار و بلدگوی سقفی بلوتوث دار فعالیت دارد؛ برای آشنایی بیشتر و مشاهده محصولات بلندگوی سقفی می توانید به خانه هوشمند آراز|فروش سیستم صوتی خانگی هوشمند مراجعه کنید.

مزایای اسپیکر سقفی بلوتوثی

این اسپیکرها دارای مزایای بسیاری هستند که از جمله آن‌ها‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• عدم نیاز به اتصال سیمی جهت پخش و دریافت از منابع ورودی

• قابلیت پخش موسیقی از گوشی‌های هوشمند، لپ تاپ و دستگاه‌های مجهز به بلوتوث

• قابلیت نصب به صورت توکار و روکار

• قابلیت افزایش تعداد بلندگوها جهت بهبود و تقویت صدا

نصب اسپیکرهای توکار

به منظور نصب اسپیکرهای سقفی توکار نیاز است که فرآیند کنده کاری یا برس در سقف انجام شود و پس از نصب دستگاه در محل سایر سیم‌ها و اتصالات نیز در داخل دیوار جایگذاری شوند. پروسه نصب این اسپیکرها اگرچه زمان بر است اما با توجه به اینکه امکان نصب تجهیزات جانبی بیشتری برای آن‌ها وجود دارد و‌ می‌توان یک سیستم صوتی سقفی قدرتمند ایجاد کرد، طرفداران بسیاری دارند. 

به طور کلی مراحل اجرا و نصب این نوع اسپیکرها به شرح زیر است.  

• تعیین محل نصب و انجام فرآیند برش و کنده کاری روی آن

• نصب اسپیکرها در فاصله‌های مشخص بر اساس توان کاری و نوع آن و انتظارات کارفرما

• تنظیم اتصالات کابلی و بی سیم رابط‌ها و مدیریت فاصله میان آن‌ها

• تست و بررسی کلی

• مهم‌ترین‌ترین مرحله تست و کنترل صدا در حالت شلوغی و سکوت است؛ به این ترتیب توان کاری و میزان فراگیری صدا مورد بررسی قرار‌ می‌گیرد و در صورت نیاز‌ می‌توان از تعداد بیشتری تقویت کننده و بلندگو استفاده کرد.

 


 

 
مهم‌ترین نکات خرید اسپیکر سقفی

در هنگام خرید اسپیکر سقفی باید به نکاتی توجه نمود تا بتوان متناسب با محیط بهترین گزینه را خریداری کرد. از جمله این نکات‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• فرکانس باند سقفی بلوتوثی

فرکانس بالا به معنی عمق و تعادل بهتر است. البته در همه مکان‌ها امکان استفاده از فرکانس بالا وجود ندارد و فرکانس باید متناسب با شرایط محیطی انتخاب شود. 

• ارتفاع سقف

از اسپیکرهای سقفی بلوتوثی فقط در مکان‌هایی که دارای ارتفاع بیش از 2.7 متر هستند امکان پذیر است. در محیط‌های با ارتفاع کم صدا سریعا به کف اصابت‌ می‌کند و موجب تاخیر در پخش صدا و پیچیدگی در محیط‌ می‌شود. 

• وسعت فضا

نوع اسپیکر سقفی و تعداد بلندگو آن باید با توجه به متراژ فضا انتخاب شود.

• نوع سقف و نحوه نصب باند

اسپیکرها به طور کلی دارای دو نوع سقفی روکار و توکار هستند. نمونه‌های روکار معمولا برای سقف‌های معمولی مورد استفاده قرار‌ می‌گیرند اما مدل‌های توکار گزینه مناسبی برای نصب در سقف‌های کاذب و کناف‌ها هستند. 

قیمت انواع اسپیکر سقفی

قیمت اسپیکر سقفی هوشمند یکی از مواردی است که هنگام خرید اسپیکر باید به آن توجه کرد. این اسپیکرها توسط برندهای مختلفی تولید و به بازار عرضه‌ می‌شوند و قیمت آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله عوامل موثر بر تعیین هزینه بلندگوهای سقفی‌ می‌توان به نوع اسپیکر، ویژگی‌ها و توان، برند تولید کننده، کیفیت قطعات، داخلی یا خارجی بودن برند، گارانتی و خدمات پس از فروش اشاره کرد. 

 


 

 

خرید اسپیکر سقفی

اسپیکرهای سقفی توکار و بلوتوثی یکی از بهترین گزینه‌ها به عنوان سیستم صوتی در ساختمان‌های مختلف هستند. برند تولید کننده و اورجینال بودن این اسپیکرها در کیفیت صدا و طول عمر آن‌ها نقش بسزایی دارد. از این‌ رو حتما باید از برندها و فروشگاه‌های معتبر تهیه شوند. شما‌ می‌توانید برای خرید بلندگو سقفی اکتیو و اسپیکرهای سقفی به فروشگاه اینترنتی خانه هوشمند آراز که سابقه‌ای درخشان در زمینه فروش تجهیزات برقی، دوربین مداربسته و تجهیزات شبکه دارد مراجعه کنید. این مجموعه محصولات برترین برندها را با تضمین کیفیت و پشتیبانی فنی 24ساعته ارائه‌ می‌دهند. پیشنهاد‌ می‌کنیم جهت آشنایی بیشتر با بهترین اسپیکر سقفی به خانه هوشمند آراز در وب‌سایت دیجی آراز مراجعه کنید.

نظرات : 0

ثبت نظر

87073