۱۴۰۳ جمعه ۱۴ اردیبهشت

کدام گوشی دوربین بهتری دارد؟ معرفی بهترین گوشی ها از نظر دوربین

ICTPRESS - ممکن است شما هم مانند بسیاری از دوستداران به عکاسی و فیلم‌برداری با گوشی، به دنبال بهترین گوشی‌های موبایل از نظر دوربین باشید تا بتوانید یک گوشی خوب برای عکاسی تهیه کنید.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، بهترین گوشی از نظر دوربین کدام گوشی است؟ و کدام گوشی دوربین بهتری دارد؟ ممکن است شما هم مانند بسیاری از دوستداران به عکاسی و فیلم‌برداری با گوشی، به دنبال بهترین گوشی‌های موبایل از نظر دوربین باشید تا بتوانید یک گوشی خوب برای عکاسی تهیه کنید. سازندگان مختلف گوشی‌های هوشمند روی جنبه‌های مختلف دوربین تمرکز می‌کنند، بنابراین برای تصمیم‌گیری در مورد بهترین گوشی بر اساس دوربین برای خود، باید به نقاط قوت دوربین، حالت‌های موجود و تجربه عکاسی دقت کنید.

 

 

نقاط قوت دوربین شامل مواردی است که دستگاه روی آن تمرکز می‌کند؛ برخی دوربین‌ها زوم با برد طولانی، اپتیکال، دیجیتال یا ترکیبی از هر دو دارند. در حالی که دیگران ممکن است روی اندازه سنسور یا لنزهای ماکرو تمرکز کنند. اکثر برندها یک ویژگی خاص در مورد دوربین های خود دارند.

در آخر، تجربه عکسبرداری می تواند بر انتخاب خرید شما تأثیر بگذارد. برخی از تلفن‌ها تجربه عکاسی آسانی را ارائه می‌کنند، به طوری که با زدن یک دکمه می‌توانید پست‌های آماده برای رسانه‌های اجتماعی بگیرید، در حالی که برخی دیگر فرآیند پیچیده‌تری دارند که انجام تنظیمات مختلف را آسان می‌کند. انتخاب شما در اینجا به سطح ارتباط گیری شما با دوربین ها بستگی دارد.

البته، شما باید باقی تجربه تلفن را نیز در انتخاب خود در نظر بگیرید. شما یک تلفن دوربین‌دار انتخاب می کنید، نه فقط یک دوربین، بنابراین می خواهید قدرت پردازش کلی، کیفیت صفحه نمایش، عمر باتری و اندازه گوشی مورد نظر خود را نیز در نظر بگیرید.

 

سوالات مشتریان:

کدام مدل، بهترین دوربین گوشی را دارد؟

آیفون 15 پرو مکس و گلکسی S23 اولترا، بهترین کیفیت عکس و فیلم را در بین تمام مدل‌های موجود دارند.

بهترین دوربین گوشی برای عکاسی در شب کدام مدل است؟

آیفون 15 پرو مکس و گلکسی S23 اولترا، بهترین کیفیت را دارند.

بهترین دوربین گوشی برای فیلمبرداری کدام مدل است؟

آیفون 15 پرو مکس بهترین کیفیت فیلمبرداری را دربین مدل‌های ذکر شده دارد. بعد از آن گلکسی S23 اولترا برترین تلفن است.

معیارهای انتخاب گوشی موبایل برای عکاسی عبارتند از: رزولوشن دوربین، بازتاب رنگ، نویز، لنزهای دوربین، حالت‌های مختلف عکاسی، پردازشگر تصویر، امکانات نرم‌افزاری

 

 

بهترین گوشی برای عکاسی کدام است؟

1. گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس (iPhone 15 Pro Max)

اپل برای این مدل از سه دوربین در پشت استفاده کرده است که شامل لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو پریسکوپ 12 مگاپیکسلی است. برای دوربین سلفی نیز از لنز 12 مگاپیکسلی استفاده کرده است.

دوربین‌های دستگاه امکان فیلمبرداری تا کیفیت 4K را دارند و از حالت دالبی‌ویژن، حالت سینمایی، حالت فضایی و ضبط صدای استریو پشتیبانی می‌کنند. با دوربین‌های این دستگاه می‌توانید مانند یک عکاس حرفه‌ای، تصاویر فوق‌العاده زیبایی را در شب و روز ثبت کنید. همچنین می‌توانید مانند یک فیلمبردار حرفه‌ای، لحظات زندگی خودتان را ضبط کنید و لذت ببرید. اپل این مدل را به فیلم‌سازان توصیه کرده است که میتوانند با آن فیلم‌های سینمایی بسازند.

 

2- گوشی سامسونگ  گلکسی اس 23 اولترا  ( samsung galaxy s23 ultra)

اگر فکر می‌کردید دوربین‌های گوشی‌های هوشمند نمی‌توانند بهتر از این بشوند، سامسونگ قدم برداشته تا با گوشی باشکوه Samsung Galaxy S23 Ultra و دوربین پرچم‌دار 200 مگاپیکسلی آن ثابت کند که اشتباه می‌کنید.

ترفندهای واقعی در ویژگی‌هایی مانند قرار دادن پیکسل 16 در 1 است که نور و جزئیات را به شدت افزایش می‌دهد و تصاویری با کیفیت عالی حتی در شرایط تاریک ارائه می‌کند. آرایه دوربین چهارگانه در S23 Ultra با زوم اپتیکال 10 برابری که سوژه‌های دور را نزدیک‌تر می‌کند و همچنین یک ماژول فوق عریض و یک آرایه فوکوس خودکار اختصاصی، به شما انعطاف‌پذیری واقعی در عکاسی می‌دهد.

می‌توانید حالت زوم 100 برابری جذاب را نادیده بگیرید. این بیشتر حقه‌ای است که استفاده از آن در دنیای واقعی تقریباً غیرممکن است و سامسونگ اخیراً به دلیل افزایش احتمالی عکس‌های «زوم فضایی» خود با برخی از حقه‌های هوش مصنوعی مورد انتقاد قرار گرفته است. اما این چیزی از اصول اولیه Galaxy S23 Ultra کم نمی کند. این به سادگی بهترین مجموعه دوربین گوشی های هوشمند در حال حاضر در بازار است. به حالت Pro بروید و با فرمت خام .DNG ضبط کنید تا انعطاف‌پذیری و عملکرد عکاسی نهایی را داشته باشید.

 

3- گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس (iPhone 14 Pro Max)

گوشی آیفون ۱۴ پرومکس با حفظ نمایشگر ۶.۷ اینچی OLED خود، بهبوداتی را دریافت کرده است. این بار، یک نمایشگر همیشه روشن برای نمایش صفحه قفل طراحی شده که قابلیت تنظیم بیشتری در iOS 16 دارد. درباره دوربین، آیفون ۱۴ پرومکس با یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی روبرو است که به پایان سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی در مدل‌های قبلی آیفون می‌دهد. این سنسور جدید بهبود قابل توجهی در کیفیت تصاویر ارائه می‌دهد و با فناوری جدید Photonic Engine، عکس‌های گرفته شده در نور کم بهبود می‌یابند.

همچنین، آیفون ۱۴ پرو مکس در زمینه فیلمبرداری نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. این گوشی قابلیت فیلم‌برداری 4K با HDR و حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را در حالت سینمایی با عمق میدان کم فراهم می‌کند، در حالی که نسخه قبلی فقط در 1080p قابلیت فیلم‌برداری داشت. آیفون ۱۴ پرو مکس همچنین از حالت اکشن برای ضبط ویدیوهای پر سرعت و اکشن پشتیبانی می‌کند.

 

4- گوشی آیفون ۱۴ پرو (iphone 14 pro)

اگر شما کاملاً اپلی هستید،حتما باید این گوشی را در لیست بهترین گوشی از نظر دوربین بشناسید. گوشی آیفون 14 پرو نسبت به سری 13 پیشرفت های کافی را ارائه می دهند تا در لیست ما قرار بگیرد، حتی اگر از نظر طراحی متفاوت به نظر نرسند.
پرو  دوربین‌های بسیار بهتری نسبت به آیفون استاندارد دارن و دارای لنز سوم اضافی (تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر)، توانایی‌های ماکرو در حالت فوق عریض و وضوح بالاتر در دوربین اصلی است. 14 پرو و 14 پرو مکس دارای دوربین های یکسانی است و سنسورهای اصلی 48 مگاپیکسلی آن 65 درصد بزرگتر از سنسورهای 13 پرو / پرو مکس است. این بدان معناست که آنها نور بیشتری وارد می کنند و عملکرد را در شرایط تاریک بهبود می بخشند. 12 مگاپیکسل فوق عریض همچنین به لطف سنسور جدید و پیکسل های فوکوس بیشتر، عملکرد بهتری در نور کم دارد. ما متوجه شدیم که با دیافراگم f/2.2، اکنون وضوح بیشتری دارد.

 

5- گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس ( iPhone 13 Pro Max)

آیفون ۱۳ پرومکس به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های عکاسی قابل خرید است. شرکت اپل در این مدل، بهبودات قابل توجهی را در سخت‌افزار ارائه داده است. از جمله بهبودات ارائه شده، بزرگ‌تر شدن اندازه دیافراگم در دوربین اصلی و دوربین اولترا واید است. این دستاورد باعث شده است که لنز دوربین اصلی تا ۲.۲ برابر و لنز دوربین اولترا واید تا ۹۲ درصد نور بیشتری را جذب کند.

اپل در آیفون ۱۳ پرومکس، دیافراگم دوربین اولترا واید را از f/۲.۴ به f/۱.۸ افزایش داده است. این اقدام باعث شده است که این گوشی تصاویر ۱۲۰ درجه را با جزئیات بیشتری در شرایط نور کم ثبت کند. همچنین، امکان زوم خودکار به دوربین اصلی اضافه شده است. لنز دوربین اولترا واید در این مدل می‌تواند به عنوان یک لنز ماکرو عمل کند و تصاویری از سوژه‌هایی که تا فاصله دو سانتی‌متری از گوشی قرار دارند، ثبت کند.

همچنین، در آیفون ۱۳، قابلیت تغییر سنسور OIS که در آیفون ۱۲ معرفی شده بود، حفظ شده است. قدرت لنز تله‌فوتو نیز در این مدل نسبت به نسل قبلی ۳ برابر شده است. اپل در این گوشی نیز قدرت عکاسی محاسباتی خود را بهبود بخشیده است، به ویژه در شرایط نور کم. پردازنده‌ بیونیک A15 این گوشی دارای یک موتور پردازش عصبی قدرتمند است. این موتور قدرتمند به کمک الگوریتم Smart HDR 4 که در نرم‌افزار دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس استفاده می‌شود، به عکس‌های گرفته شده طبیعی‌تر و با کیفیت‌تری دست می‌دهد.

 

6- گوشی سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا (samsung galaxy s22 ultra)

سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا، در حالی که یک نسل از عمرش می گذرد، یکی از بهترین گوشی ها برای افراد خلاق و همچنین یکی از بهترین گوشی های هوشمند به طور کلی است. این صفحه نمایش 6.8 اینچی خیره کننده با رزولوشن 2K دارد و قلم S Pen به این معنی است که می توانید به راحتی طرح و یادداشت برداری کنید. اما وقتی صحبت از عکاسی با موبایل به میان می آید، واقعا می درخشد.

در بررسی S22 Ultra، یافتیم که چه بخواهیم یک عکس عریض از یک نمای بزرگ بگیریم، چه بخواهیم برای یک فروشگاه پرتره به نزدیک بپریم یا بخواهیم برای یک عکس زوم به مسافت‌های دور (و واقعاً دور) سفر کنیم. عکس‌های گرفته شده با زوم 30 برابری در اینجا بسیار واضح‌تر از آنچه که S21 Ultra می‌توانست تولید کند، هستند و عکاسی در شب رنگ‌های گرم‌تر و کنتراست‌های متعادل‌تری به‌دست می‌دهد.

و اگر به ساخت فیلم با گوشی هوشمند خود علاقه دارید، S22 Ultra حالت فیلمبرداری حرفه ای را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد انتخاب کنید با کدام لنزی می خواهید عکس بگیرید و میکروفون در چه محدوده ای ضبط می کند – به علاوه ترفندهای دیگر مانند تعادل رنگ سفید و همانطور که در حالت عکاسی حرفه ای می بینید، فوکوس کنید. می‌توانید تا 8K ویدیو بگیرید، اما بدانید که باتری را خالی می‌کند و باعث داغ شدن بیش از حد گوشی می‌شود.

 

7- گوشی پیکسل 7 پرو گوگل (google pixle 7 pro)

مدت زیادی از معرفی پیکسل 7 پرو توسط گوگل نمی گذرد. مدل قدیمی هنوز به طور گسترده در دسترس است و از آنجایی که قیمت آن پس از جایگزینی آن کاهش پیدا کرده است، ما فکر می کنیم که واقعاً ارزش آن را دارد که به عنوان یکی از بهترین تلفن های دوربین دار در نظر گرفته شود.

در واقع، گوگل پیکسل 6 پرو بهترین دوربین سال را در جوایز Creative Bloq 2022 دریافت کرد. این دوربین دارای یک سنسور بزرگ 50 مگاپیکسلی در دوربین اصلی خود است که نور زیادی را می گیرد، همچنین تله فوتو و اولترا قدرتمندی دارد.

ما متوجه شدیم که بهینه سازی صحنه هوش مصنوعی در بهینه سازی تصاویر فوق العاده است. Night Sight برای عکاسی در نور کم نسبتاً خوب است و Magic Eraser در ویرایش اشیاء ناخواسته و حتی افراد در صورتی که عکس به اندازه کافی تمیز باشد خوب است، اگرچه فتوشاپ هنوز نیازی به نگرانی زیادی ندارد. ممکن است داغ شود و عمر باتری در مقایسه با S22 Ultra و iPhone 14 Pro Max ضعیف است، اگرچه بدتر از iPhone 14 Pro نیست.

 

8- گوشی شیائومی ۱۳ (Xiaomi 13)

شیائومی در این مدل پرچمدار از سه دوربین در پشت دستگاه استفاده کرده که شامل لنز اصلی 50 مگاپیکسلی OIS، لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید و لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی می‌شود. برای دوربین سلفی نیز از یک لنز 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 استفاده کرده است. دوربین فوق‌عریض دارای زاویه دید 120 درجه است و دوربین تله‌فوتو نیز می‌تواند تا 3.2 برابر زوم کند. همه دوربین‌های استفاده‌شده دراین دستگاه در هرشرایطی بهترین عملکرد را دارند و برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای، بسیار عالی است. برای فیلمبرداری می‌توانید تا کیفیت 8K را با سرعت 24 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

 

9- گوشی آنر ۹۰ (Honor 90)

آنر برای این مدل از سه دوربین اصلی (200 مگاپیکسلی)، اولتراواید (12 مگاپیکسلی) و عمق (2 مگاپیکسلی) استفاده کرده است. برای دوربین سلفی نیز از یک لنز 50 مگاپیکسلی استفاده کرده است. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری در شب و روز عالی عمل می‌کنند و کیفیت تصویر، وضوح، دقت‌رنگ و کنتراست بسیار خوبی دارند. حالت شب به خوبی کار می‌کند و می‌توانید تا کیفیت 4K را با سرعت 30 فریم‌برثانیه با دوربین اصلی و سلفی ضبط کنید.

خرید گوشی هایی بدون توجه به کیفیت دوربین برای شما مشکل ساز می شود. سایت موبایل کنزو میتواند به شما کمک کند تا بهترین گوشی ها با دوربین های عالی را بخرید. تا بتوانید تصاویر با کیفیت تری را داشته باشید. 
 

نظرات : 0

ثبت نظر

65362