۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

معرفی محصولات هوشمند آشپزخانه سامسونگ در نمایشگاه CES 2024

ICTPRESS - شرکت سامسونگ از معرفی جدیدترین محصولات، فناوری‌ها و سرویس‌های ویژه لوازم خانگی خود در جریان رویداد CES 2024 خبر داد. 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی سامسونگ در ایران، این محصولات قرار است به کمک هوش مصنوعی و اتصال به SmartThings، اکوسیستمی را ایجاد کنند که تجربه بهتری از غذا و آشپزخانه را به کاربران ارائه می‌دهد.

محصولات و سرویس‌های معرفی شده شامل یخچال Bespoke 4-Door Flex 2024 مجهز به +AI Family Hub و هوش مصنوعی Vision Inside، اجاق برقی صفحه‌ای Anyplace Induction و ارتقای سرویس Samsung Food می‌شود.

 

ویژگی‌های هوش مصنوعی برای ارتقای ایده‌ها 

به‌منظور بهبود تجربه کار در آشپزخانه، نسخه +AI Family Hub یخچال Bespoke 4-Door Flex 2024 سامسونگ با انواع فناوری‌های نوآورانه همراه شده است. یکی از ویژگی‌های چشمگیر این محصول، AI Vision Inside است که از یک دوربین داخلی هوشمند برای تشخیص اقلام موجود و وارد شده به یخچال استفاده می‌کند. این ویژگی همچنین، به فناوری Vision AI مجهز شده که می‌تواند تا 33 ماده غذایی مختلف را براساس مجموعه‌ای از داده‌های آموزشی از پیش تعریف ‌شده که شامل حدود یک میلیون عکس غذا است، شناسایی کند. به جز این، کاربران می‌توانند به کمک فهرست مواد غذایی متنوعی که در صفحه +Family Hub در دسترس و قابل ‌ویرایش است، به صورت دستی اطلاعات و تاریخ انقضا را برای پیگیری اقلام مختلف اضافه کنند. بدین ترتیب یخچال از طریق نمایشگر 32 اینچی LCD خود، قبل از رسیدن زمان تعیین شده اطلاع‌رسانی می‌کند.

همچنین با کمک ویژگی Fridge Manager، وضعیت فیلتر آب یخچال بررسی می‌شود و در صورت نیاز به تعویض، به کاربر اطلاع‌رسانی می‌شود. علاوه بر این، صفحه +Family Hub امکان خرید آسان فیلتر آب جدید از سایت آمازون را تنها با یک کلیک فراهم می‌کند.

عملکرد نمایشگرهای لوازم خانگی سامسونگ به همین جا ختم نمی‌شود. صفحه برقی Anyplace Induction و اجاق گاز Slide-in سامسونگ هر کدام به یک صفحه نمایش هفت اینچی LCD مجهز شده‌اند، که در آن کاربران می‌توانند دستورالعمل‌های انتخاب‌شده و ذخیره‌شده از +Family Hub را برای کمک به تهیه غذای خود مشاهده کنند. همچنین ویژگی‌های اصلی پخت‌وپز Anyplace Induction جدید نیز به لطف فناوری سیم‌پیچ ورق القایی سامسونگ بهبود پیدا کرده و در فرآیندهای گرم کردن قابلمه‌ها و تابه‌ها در تمامی قسمت‌های اجاق، عملکرد بهتری دارد. ضمن اینکه، با وجود استفاده از شیشه ضدخش به جای شیشه‌های سرامیکی معمولی در این اجاق‌ها، کاربران دیگر نگران خراشیده شدن صفحه خود هنگام جابجایی ظروف نخواهند بود.

اپلیکیشن Samsung Food که اکنون توسط +Family Hub در صفحه برقی Anyplace Induction و اجاق گاز Slide-in سامسونگ قابل دسترسی است، از چندین قابلیت هوش مصنوعی ارتقا یافته بهره می‌برد. به کمک سرویس Food AI سامسونگ، هر کاربری می‌تواند دستورات غذایی دریافتی را براساس رژیم غذایی مخصوص به خود شخصی‌سازی کند. این هوش مصنوعی می‌تواند مناسب با گیاه‌خوار بودن یا نبودن افراد، عدم دریافت گلوتن، غذاهای بدون لبنیات و... دستورات غذایی مختلفی را پیشنهاد دهد.

در همین حال، سرویس جدید « تبدیل عکس به رسپی» (Image-to-Recipe) که از هوش مصنوعی ارتقایافته Vision AI کمک می‌گیرد، این امکان را به کاربران می‌دهد تا تنها از طریق تصویر بتوانند اقلام موجود در غذا را شناسایی کرده و دستور پخت آن را دریافت کنند. در نهایت، «برنامه غذایی سفارشی» (Tailored Meal Plan) اطلاعات کاربران را با اتصال به پروفایل Samsung Health آنها تجزیه و تحلیل می‌کند تا وعده‌های غذایی شخصی‌سازی شده را براساس نیازهای سلامتی آنها ارائه دهد.

 

 

دستگاه‌ها و قابلیت‌های متصل هوشمند برای یک آشپزخانه پیشرفته

یخچال Bespoke 4-Door Flex مجهز به +AI Family Hub نقش اصلی و مهمی در این مجموعه غذایی سامسونگ بر عهده دارد، چراکه با قابلیت‌های هوش مصنوعی و اتصال یکپارچه خود این امکان را به کاربران می‌دهد که ارتباط بهتری با غذای مصرفی خود در طول روز داشته باشند و طیف کاملی از قابلیت‌های یک آشپزخانه هوشمند و متصل را تجربه کنند.

اتصال اپلیکیشن Samsung Food به سرویس Samsung Health، سلامتی و تندرستی افراد را بهبود می‌دهد. این سرویس از داده‌های بدست آمده از Samsung Health برای پیشنهاد رسپی‌ها و دستورات غذایی سالم و مناسب هر شخص استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند به سادگی، رسپی‌های پیشنهادی و مناسب‌شان را برای سایر دستگاه‌های متصل آشپزخانه خود ارسال کنند. قابلیت Tap View نیز به کاربران امکان می‌دهد به‌راحتی نمایشگر گوشی‌های هوشمند گلکسی خود را به صفحه +Family Hub منتقل کنند. علاوه بر این، می‌توانند برای کسب اطلاعات یا سرگرمی بیشتر، از برنامه‌های یوتیوب و تیک‌تاک روی صفحه نمایش یخچال لذت ببرند.

همه این پیشرفت‌ها، در راستای هدف بزرگ‌تر سامسونگ برای گسترش اکوسیستم غذایی مبتنی بر هوش مصنوعی با اتصال یکپارچه و تمرکز بر ارائه تجربیات آشپزخانه برتر (بدون نیاز به تلاش زیاد کاربران) صورت گرفته است.

نظرات : 0

ثبت نظر

69385