۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

سامسونگ از نخستین نمایشگر شفاف MicroLED جهان رونمایی کرد + فیلم

ICTPRESS - شرکت سامسونگ، نخستین نمایشگر MicroLED شفاف جهان با ۳ طراحی مختلف و ضخامت حدود یک سانتیمتر را در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ رونمایی کرد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیک که هر سال در لاس وگاس آمریکا برگزار می شود، سورپرایزهایی در رویداد First Look (نخستین نگاه) دارد و امسال نیز شرکت کره ای سامسونگ، نخستین نمایشگر میکروال ای دی شفاف جهان را نمایش داد.

هرچند هنوز هزینه ساخت یا عرضه این فناوری در فروشگاه های خرده فروشی مشخص نیست اما سامسونگ نه یک بلکه ۳ نمایشگر میکروال ای دی شفاف را با طراحی های اندکی متفاوت به نمایش گذاشت. دو مدل از این نمایشگرها یک پنل با شیشه‌های رنگی دارند که سبب می‌شود اشیای پشت پنل‌ چندان مشخص نباشند؛ اما یکی از نمایشگرها نیز همانند شیشه‌های معمولی شفاف به‌نظر می‌رسد و درعین‌حال بدون هیچ فریمی، طراحی کم‌نظیر خود را به رخ می‌کشد.

 

 

در واقعیت، تاثیر نمایشگرهای شفاف میکرو ال ای دی را به سختی می توان توضیح داد زیرا محتوا در آنها شبیه هولوگرامی دیده می شود که در هوا شناور است. همه پنل های نمایش داده شده به جایی اتکا ندارند و ضخامت هر کدام حدود یک سانتی‌متر است. همین امر تصور یک نمایشگر شناور را بیش از پیش تشدید می‌کند.

علاوه بر آن از آنجا که نمایشگرهای میکرو ال ای دی تراکم پیکسل بالایی دارند، تصاویر به شدت زنده به نظر می رسند.

یکی از کاربردهای جالب چنین نمایشگری این است که می‌توان آن را جلوی یک تلویزیون معمولی قرار داد و اطلاعات تکمیلی را از آن دید. برای مثال، در حین تماشای فوتبال از یک تلویزیون معمولی، می‌توان از نمایشگرهای شفاف برای اضافه‌کردن اطلاعات آن مسابقه استفاده کرد.

 

 

سامسونگ تاکنون فقط یک ویدئوی عمودی مملو از رقص موسیقی الکترونیک (EDM) را در نمایشگرها آپلود کرده است.

به گفته نماینده این شرکت، از آنجا که نمایشگرهای شفاف میکروال ای دی درخشندگی بالاتری نسبت به پنل های او ال ای دی شفاف دارند، بنابراین کمتر تحت تاثیر نور محیطی قرار می گیرند.

تلویزیون های میکروال ای دی غیرشفاف سامسونگ قیمت بالایی دارند و یک مدل ۱۱۰ اینچی آن ۱۵۰ هزار دلار قیمت گذاری شده است؛ بنابراین مدت زمان زیادی طول می کشد تا نمایشگرهای جدید با قیمت ارزان تر به بازار عرضه شوند.

نظرات : 0

ثبت نظر

77791