۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

ارکستر بانکداران و فناوران به زیبایی نواخته شد

ICTPRESS - ارکستر، آب، الماس، تاب‌آوری، نوآوری و ده‌ها کلید واژه دیگری که در نهمین رویداد تراکنش ایران به کار گرفته شد، همگی حکایت از یک رویداد حرفه‌ای داشت؛ رویدادی در سطحی بالاتر از آنچه معمولاً در ایران دیده‌ایم.

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، رویداد تراکنش ایران توانست کلید واژه‌های اصیل و عمیق ادبیات فارسی را با فناوری‌های نوین گره بزند و در اجرا نیز، چنان دقیق و منظم پیش رفت که حیرت بسیاری را برانگیخت. سیدحمید پورمحمدی؛ قائم‌مقام اسبق بانک مرکزی و معاون پیشین سازمان برنامه و بودجه گفت: نمایشگاه تراکنش ایران فراتر از هر رویداد فناورانه‌ای نقطه تلاقی هنر، خلاقیت، تخصص و نگاهِ درست را رقم زد. سروش سردشتی؛ مدیرعامل هلدینگ اقتصادی موجان هم در این باره گفت: این همه محتوا، این همه نظم، این همه دقت و این شیوه برگزاری، یک دوره آموزشی برای همه بود. ارزش‌هایی که این رویداد خلق کرد حتی از بسیاری رویدادهای جهانی هم برتر بود. 

 

 

به گفته مصطفی بهشتی‌روی؛ چهره‌ی برگزیده سال نیز، تراکنش ایران رویدادی است که از هر جهت همتا ندارد؛ هم از حیث نگاهِ هنری، زیبایی‌شناسی و ادبیات فاخر و هم از لحاظ محتوای تخصصی و انتخاب موضوع‌های روزآمد برای بحث و تبادل نظر. علاوه بر این، بسیاری از مدیران و متخصصان اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری در کامنت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی این رویداد را برترین، با کیفیت‌ترین، خلاقانه‌ترین و منظم‌ترین رویداد ایرانی برشمردند و اظهار داشتند بدون تردید باید به آن نمره ۲۰ داد. 

آنچه خواندید، نمونه‌هایی از اظهارنظرهای کارشناسان برجسته و مدیران و متخصصان این حوزه است که در حاشیه برگزاری نهمین نمایشگاه تراکنش ایران مطرح شد. وقتی برگزارکنندگان از واژه ارکستر در خلق این رویداد استفاده کردند، می‌دانستند که چه برنامه‌ریزی و دقت نظری از حیث محتوایی، تخصصی و اجرایی تدارک دیده‌اند تا بتوانند ترجمان درست ارکستر باشند که نمایانگر خلاقیت، هارمونی و نظم است.

 

 

رویدادی به عشق ایران

خبرنگار ما در گفتگو با محمدمراد بیات؛ دبیرکل رویداد تراکنش ایران گفت که نظم و کیفیت محتوای این رویداد همه را شگفت‌‌زده کرد، خودتان حدس می‌زدید که مخاطبان این‌گونه استقبال کنند؟ و بیات در پاسخ اظهار کرد: این هنوز از نتایج سحر است، باش تا صبح دولتش بدمد، ما در طول سال به هرچه بهتر برگزار کردن این رویداد فکر می‌کنیم، مرتب مشورت می‌گیریم و طرح‌های گوناگون را برای هر بخش بررسی می‌کنیم تا بتوانیم رضایت خاطر همراهان، شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان را جلب کنیم. تردید نکنید که اگر عمری باشد، با توکل بر خدای بزرگ سال‌های بعد رکورد خلاقانه‌تری را رقم خواهیم زد. ما مدیون این سرزمین هستیم. کار ضعیف، تحقیر ایران کهن و بزرگ است. شأن ایران و ایرانی را باید بالا برد و این کمترین وظیفه‌ای است که ما در قبال این مرز و بوم داریم. البته آنچه توانسته‌ایم انجام بدهیم، به لطف خدا بوده است و به لطف او همکاران فرهیخته، توانمند و تلاشگری داریم که حاصل تلاش آن‌ها با یاری همراهان و حامیانی که در سر، سودای دیجیتالی کردن ایران را دارند، به ثمر می‌نشیند و در این میان بنده کمترین آن‌ها بوده‌ام.

 

 

مدیرعامل مرکز فابا در سخنرانی افتتاحیه نیز گفت: تراکنش ایران، رویدادی است که با عشق به ایران شروع شده و اکنون با مهر و همراهی شما و علی‌رغم همه تنگناها به پله نهم خود رسیده است و با تجربه گران‌سنگی که اندوخته است و نسل جوانی که آن را مدیریت می‌کند، در اندیشه فرداها و سال‌های روشنی است که بتواند پس از گذر از تحریم‌های ظالمانه، به مرکز ثقل فناوران مالی منطقه و غرب آسیا تبدیل شود. هدفی که از بدو تأسیس مد نظر داشته، اما پیچ و خم روزگار مانع از تحقق آن شده و البته یاد گرفته است که از هیچ مانعی نهراسد و با «تاب‌آوری و نوآوری» مسیر پیش روی خود را چون گذر آب از دل صخره‌ها هموار سازد.

 

 

محمدابراهیم مقدم؛ پیشکسوت بانکی و مدیرعامل اسبق بانک‌های تجارت و ایران زمین نیز معتقد است با نسل جوان و با انگیزه‌ای که در مرکز فابا همانند یک خانواده گرد هم آمده‌اند، آینده این مرکز و رویداد تراکنش ایران بسیار درخشان است و به قول سیدحمید پورمحمدی؛ مرکز فابا به درخت تنومندی تبدیل شده است که اهالی اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری می‌توانند به تنه آن تکیه دهند، از سایه‌سار آن استفاده کنند و از میوه‌های آن بهره‌مند شوند.

 

 

داوود ادیب؛ رئیس کانون هماهنگی فاوا معتقد است ثمره این رویداد و کارهای مرکز فابا ۲۰ است. از نظر علیرضا بزرگمهری؛ رئیس انجمن پرداخت نیز این رویداد بی‌نظیر بود و حمید توسلی؛ عضو هیئت‌مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم این رویداد را یک شاهکار تلقی کرد که همه اعضای مؤثر یک اکوسیستم را گرد هم آورد و غنی‌ترین محتوای تخصصی را عرضه کرد. سیدمهدی حسینی؛ قائم‌مقام بانک سپه نیز اشتیاق هر ساله صنعت بانکداری و پرداخت برای حضور در تراکنش ایران را نشانه بلوغ و سرآمدی آن دانست. 

 

 

 

غلامرضا فتحعلی؛ مدیرعامل بانک سینا درباره نمایشگاه تراکنش ایران گفت: این رویداد به لوکوموتیو پیشران صنعت بانکداری و پرداخت تبدیل شده است. احمد سلمانی‌آرانی؛ مدیرعامل هلدینگ بانک سپه به برگزار کنندگان این رویداد گفت: در یک کلام گل کاشتید و حرف ندارید. یکی از مدیران کانون پرورش فکری که میزبان رویداد بود هم اظهار داشت: ما سالانه در اینجا میزبان رویدادهای بسیاری هستیم، ولی این رویداد از هر حیث کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر است. امیر لعلی؛ مدیر روابط‌عمومی و حوزه مدیریت بانک سینا نیز به برگزارکنندگان نمایشگاه تراکنش ایران گفت: بسیارخوب، ارزنده و دست‌مریزاد دارید. به گفته شاهین میرزایی؛ مدیرعامل تی‌تک «همه چیز عالی بود و حرفه‌ای» و از نگاه جلال حیرانی؛ مدیرعامل زاگرس پی نیز این نمایشگاه «بسیار عالی بود، سپاس از نظم، هماهنگی و مدیریت مجموعه مرکز فابا.»

شرکت کنندگان در این رویداد علاوه بر اظهار نظر در باره این رویداد در شبکه‌های اجتماعی، پیشنهادهای سازنده‌ای هم برای آینده‌ای بهتر ارائه کرده‌اند. 

 

 

 

 

 

 

تراکنش نهم در یک نگاه

در اینجا کوتاه و مختصر آنچه را که در سه روز برپایی رویداد تراکنش نهم گذشت، مرور می‌کنیم:

  • مراسم افتتاحیه با استقبال بیش از ۱۰۰۰ نفر به طور حضوری و ۳۲ هزار نفر مشاهده‌کننده آنلاین، عصر دوشنبه 18 دی 1402 در سالن آمفی‌تئاتر مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری برگزار شد.
  • در طول سه روز برگزاری، بیش از یازده هزار و ۷۰۰ نفر از نهمین نمایشگاه تراکنش ایران بازدید کردند.
  • تعداد ۱۷ نشست تخصصی با سخنرانی بیش از ۸۰ نفر از مدیران و متخصصان و با همفکری ۱۶۰ نفر اعضای کمیته‌های علمی برگزار شد.
  • حدود ۶۰ کارگاه معرفی محصول با ارائه بیش از ۵۰ مدیر و کارشناس ارشد دایر شد.
  • برگزیدگان سه جشنواره چهره‌های ماندگار و مدیران مؤثر، انتخاب محصولات برتر سال (Fintex) و رساله دکتری سال در مراسم افتتاحیه معرفی شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.


    برگزیدگان جشنواره چهره‌های ماندگار و مدیران مؤثر:

  • دو چهره بانکی: مصطفی بهشتی‌روی و احمد عزیزی
  • دو مدیر مؤثر: مرتضی ترک‌تبریزی و احمد مرآت‌نیا
  • دو بانوی برگزیده: یکتا اشرفی و افسانه اوضاعی
  • دو فناور ممتاز: اسماعیل ثنایی و آزاد معروفی


    تعداد ۱۰ محصول برتر جشنواره انتخاب محصولات برتر سال:
    اهدای تندیس جشنواره به:

1.    سهما (بانک سپه)
2.    آبانک (بانک آینده)
3.    پالیز (بانک کشاورزی) 
4.    تی بی پلاس TB+ (بانک تجارت)


    اهدای مدال جشنواره به:
1.    سیپات (بانک سینا)
2.    کیوبانک (بانک قرض‌الحسنه مهر ایران)
3.    APKSWAP (شرکت امن پردازان کویر)
4.    فام (موسسه مالی و اعتباری ملل)
5.    مگاپی (شرکت ارتباطات فراهوشمند تیوا)
6.    Web ATM (شرکت فرادیس البرز)


    از میان ۳۳ نامزد جشنواره رساله دکتری سال، با اهدای سکه بهار آزادی از سه نفر پدیدآورندگان برترین رساله‌ها تجلیل شد:
1.    دکتر نفیسه کِشت‌گر از دانشگاه سیستان و بلوچستان
2.    دکتر محمد اختری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
3.    دکتر علیرضا سالک‌مقدم از دانشگاه علامه طباطبایی

 

  • در بخش ستاد خبری صدها خبر، عکس، گزارش تصویری، فیلم و پادکست تولید و در سایت‌ها و صفحه‌ها و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
  • حدود ۳۰ تن از مدیران و متخصصان اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری برای انجام گفتگو، میهمان استودیو فابا بودند.
  • در بخش گزارش‌ها و گفتگوهای میدانی، ده‌ها گزارش تصویری و گفتگو با بازدیدکنندگان تهیه شد و انتشار یافت.
  • در بخش نمایشگاهی ده‌ها محصول جدید رونمایی و قراردادهای متعددی میان بانک‌ها و شرکت‌های مختلف منعقد شد.
  • در سکوی معرفی محصولات برتر سال، ویژگی‌های ۱۰ محصول برتر تشریح شد و اعضای کمیته فنی و کمیته داوری برای بهبود آن‌ها به اظهار نظر و ارائه پیشنهاد پرداختند.
  • در بخش رسانه‌ای ده‌ها خبرگزاری و پایگاه خبری با حضور خبرنگاران، صدها خبر و پیام از این رویداد به مخاطبان منتقل کردند.
  • شبکه خبر سیما و رادیو و تلویزیون حضوری پر رنگ در تراکنش ایران داشت و در بخش‌های مختلف خبری از دستاوردها و توانمندی‌های این رویداد گزارش‌های متعددی ارائه کرد.

 

 

در پایان این رویداد، از پوستر برگزاری دهمین رویداد بزرگ تراکنش ایران با شعار «آینده با هوش است» رونمایی شد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

23579