۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

تجربه دو برابر سریع‌‌تر انتقال دیتا با روترهای WiFi 7 ایسوس

ICTPRESS - یکی از عواملی که باعث شده سرعت انتقال اطلاعات در WiFi 7 تقریبا دو برابر WiFi6 باشد، قطعا استفاده از پهنای باند وسیع کانال 320 MHz است.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی ایسوس در ایران، زمانی که اسم WiFi 7 به میان می‌آید، یعنی قرار است از سرعت بالا صحبت کنیم. با تکنولوژی WiFi 7 شما بیش از هر زمان دیگری می‌توانید به صورت بی‌سیم با بالاترین سرعت به شبکه دسترسی داشته باشید. یکی از عواملی که باعث شده سرعت انتقال اطلاعات در WiFi 7 تقریبا دو برابر WiFi6 باشد، قطعا استفاده از پهنای باند وسیع کانال 320 MHz است.

 کانال 320 MHz دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟ برای تشریح کامل موضوع ابتدا باید نگاهی به ماهیت وجودی کانال‌ها در انتقال اطلاعات به صورت بی‌سیم بیندازیم. کانال‌ها را می‌توانید یک باند در جاده یا بزرگراه تصور کنید و اطلاعات را ماشین‌هایی در نظر بگیرید که در حال حرکت در آن هستند. همان‌طور که در تصویر زیر نیز می‌بینید، WiFi 7 همانند یک بزرگراه چهاربانده است در حالیکه WiFi 6 مثل یک جاده برون شهری دوبانده و WiFi 5 همانند یک خیابان یک طرفه است.

 

 

اکنون تصور کنید که هر یک از ماشین‌ها با سرعت ثابت حرکت می‌کنند، بدین ترتیب وجود هر باند اضافه کمک می‌کند تا تعداد ماشین‌های بیشتری بطور همزمان عبور کنند. اینجاست که تفاوت انتقال دیتا در نسل‌های مختلف WiFi به چشم می‌آید. با این مثال ساده متوجه خواهیم شد که WiFi 5 محدود به پهنای باند 80 MHz است و در نسل بعدی یعنی WiFi 6 این پهنای باند دو برابر شده است و این میزان در WiFi 7 دو برابر نسل قبل یعنی WiFi 6 و چهار برابر نسل پیش‌تر یعنی WiFi 5 شده است.

امروزه نیاز همه ما به شبکه پرسرعت از نان شب واجب‌تر شده است. چراکه علاوه بر سیستم‌ گیمینگ و تلفن‌های هوشمند، اکنون گجت‌های خانه هوشمند نیز به آنها اضافه شده‌اند که برای اتصال همه اینها به روتر نمی‌توان از اتصال با سیم استفاده کرد و اتصال از طریق بی‌سیم را می‌طلبد. همچنین با توجه به گستردگی گجت‌ها و انتقال مداوم دیتا بین آنها و شبکه، نیاز به پهنای باند وسیعی دارد تا همزمان بتوان تمام اطلاعات را در لحظه پایش کرد. اینجاست که پای تهیه یک روتر با استاندارد WiFi 7 به میان می‌آید.

یکی دیگر از کاربردهای روترهای WiFi 7 در استفاده از فناوری‌های مدرن VR و AR است. برای استفاده از این نوع گجت‌ها، نیاز به آزادی عمل بالا داریم. در استاندارد WiFi 6 این امکان وجود نداشت که به راحتی بتوانید ویدیوهای 4K را بدون قطع و وصلی با این گجت‌ها به صورت بی‌سیم مشاهده کنید ولی به لطف WiFi 7 دیگر به راحتی می‌توانید به تماشای محتوای با کیفیت بالای 4K به صورت بی‌سیم بنشینید.

روتر ROG Rapture GT-BE98 ایسوس مجهز به استاندارد WiFi 7 و پهنای باند وسیع 320 MHz نیاز شما را در اتصال پرسرعت به شبکه مرتفع می‌کند و می‌توانید با سرعت بالا همزمان خانه هوشمند خود را کنترل کنید در همین حال پای گیم آنلاین بنشینید و لذت ببرید.

روترهای ایسوس در بازار ایران موجود بوده و با گارانتی اصلی سه ساله قابل تهیه هستند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

62942