۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

اختتامیه چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ برگزار شد

ICTPRESS - چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ به عنوان بزرگ‌ترین رویداد تخصصی هوش مصنوعی در کشور برگزار شد. 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ به عنوان بزرگ‌ترین رویداد تخصصی هوش مصنوعی در کشور با محوریت موضوع Deepfake Video Detection از مهر تا اسفند 1402 برگزار شد.

 

درباره فیس‌کاپ

این رویداد برای چهارمین سال متوالی با هدف ایجاد محیط رقابتی، کشف و توسعه استعداد‌های حوزه هوش مصنوعی برگزار شد.

این رویداد همانند سال‌های 1399، 1400 و 1401 بصورت آنلاین برگزار شده و شرکت در آن برای تمام تیم‌های حقیقی و حقوقی فعال در حوزه شناسایی چهره و هوش مصنوعی بدون محدودیت بود.

 

چهارمین دوره رویداد فیس‌کاپ

تیم‌های شرکت‌کننده در چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ بر اساس موضوع مطرح شده (پیاده سازی راهکاری برای تشخیص ویدیوهای جعلی عمیق یا اصطلاحا Deepfake) به رقابت پرداختند و تا 14 اسفند 1402 برای ارسال و بهبود کدهای خود فرصت داشتند.

در این دوره از رویداد فیس‌کاپ، 442 شرکت‌کننده در قالب 52 تیم متفاوت به رقابت پرداختند و در مجموع 386 آپلود کد انجام دادند. در نهایت پس از ارزیابی‌ کدها نیز جایزه 50 میلیون تومانی به تیم برتر این دوره اهدا شد.

بخش مهم و قابل توصیف چهارمین دوره رویداد فیس‌کاپ، برگزاری مراسم اختتامیه آن بود که در روز 16 اسفند 1402 از ساعت 13 الی 16:30 در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شد.

اختتامیه چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ محیطی مناسب برای شبکه‌سازی تمامی فعالان و متخصصان اکوسیستم هوش مصنوعی کشور بود که باعث شناخته شدن این رویداد اختتامیه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های فعالان این حوزه نیز شد.

 

اختتامیه چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس_کاپ برگزار شد!

 

اختتامیه چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ بخش‌های مختلفی داشت که با راهبری و اجرای آرش سروری آغاز شد و شامل سخنرانی دکتر معین (رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات)، پنل تخصصی هوش مصنوعی در صنعت بانکداری، ارائه چالش توسط شرکت‌ها و اهدا جایزه تیم برتر چهارمین دوره فیس‌کاپ از بخش‌های مختلف این مراسم بود.

 

پنل تخصصی هوش مصنوعی در صنعت بانکداری

پنل تخصصی هوش مصنوعی در صنعت بانکداری یکی از بخش‌های جذاب و پر محتوای این رویداد بود. دبیر این پنل دکتر محمد صبری (دبیر رویداد فیس‌کاپ) بود و اعضای پنل نیز دکتر صفری (معاون فناوری اطلاعات بانک سپه)، دکتر فرجود (مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت) و دکتر درویش روحانی (عضو موظف هیئت مدیره شرکت خدمات انفورماتیک) بودند که به بررسی و بیان چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه پرداختند.

 

اختتامیه چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس_کاپ برگزار شد!

 

در ادامه این رویداد، شرکت ملی انفورماتیک و شرکت داده و اعتبارسنجی ایرانیان (داتا) به ارائه چالش‌ها و خدمات و فرصت‌های سازمان‌های خود پرداختند. در این بخش خانم دکتر فراهانی (مدرس دانشگاه شریف) به ارائه چالش‌های شرکت ملی انفورماتیک و آقایان دکتر گلزاده (مدیرعامل داتا) و مهندس صبوری (مدیرتیم تحلیل داده داتا) به ارائه چالش‌های شرکت داتا پرداختند.

 

اختتامیه چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس_کاپ برگزار شد!

 

در بخش پایانی نیز نوبت به جذاب‌ترین زمان اختتامیه چهارمین دوره فیس‌کاپ، یعنی معرفی تیم برتر این دوره و اهدا تندیس ویژه و جایزه نقدی 50 میلیون تومانی به این تیم بود. در پایان، تیم Codeon به سرپرستی (وحید صالحی) به عنوان تیم برتر چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ معرفی شد و قاب پایانی این رویداد را به خود اختصاص داد.

 

اختتامیه چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس_کاپ برگزار شد!

چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ (بزرگ‌ترین رویداد تخصصی هوش مصنوعی کشور)

نظرات : 0

ثبت نظر

39995