۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

قفل دیجیتال، بهترین روش افزایش امنیت درب ورودی

ICTPRESS - همان‌طور که می‌دانید، درب ورودی یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که سارقین از طریق آن به منزل یا محل کار وارد شده و سرقت می‌کنند. ایمن نبودن قفل درب ورودی دلیلی است که بیشتر این سرقت‌ها رخ می‌دهد؛ بنابراین افزایش ایمنی قفل‌ها و درب ورودی به روش‌های مختلف مانع از ورود اشخاص بیگانه به محیط می‌شود.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در این مقاله قصد داریم درباره افزایش امنیت درب ورودی صحبت کنیم. پس اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با شنیدن اخبار روزانه سرقت دچار نگرانی می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

چرا افزایش امنیت درب ورودی حائز اهمیت است؟

طبق مطالعات انجام شده‌ در بیش از ۶۵ درصد سرقت‌هایی که صورت می‌گیرد، سارق از طریق درب ورودی وارد شده است. این نتایج مخالف با این باور است که بیشتر سارقین از طریق پنجره یا به روش‌های نامتعارف وارد ساختمان می‌شوند. به همین دلیل ایمن‌تر کردن درب‌های ورودی از اهمیت بالایی برخوردار است.

شاید فکر کنید قفل کردن درب پس از خروج از منزل یا محیط کار،‌ برای جلوگیری از ورود سارقین کافی باشد، اما نکته قابل توجه این است که بسیاری از قفل‌های مکانیکی قدیمی ایمنی بالایی ندارند و فقط کافی است سارق نحوه باز کردن مغزی قفل درب ورودی را بلد باشد یا فقط چند ضربه محکم به درب وارد کند. به همین دلیل استفاده از نوآوری‌ها در زمینه قفل درب ورودی،‌ امنیت شما و اموالتان را تأمین می‌کند.

 

روش‌های افزایش ایمنی درب ورودی

روش‌های کلاسیک متعددی برای افزایش ایمنی درب ورودی ساختمان وجود دارد. با پیشرفت تکنولوژی و ورود آن به صنعت قفل‌سازی، سیستم‌های هوشمند قفل درب نیز رایج شده است. در ادامه برخی از روش‌های افزایش ایمنی درب ورودی را معرفی می‌کنیم:

 

انتخاب درب‌های مقاوم ضدسرقت

اولین روش برای بالا رفتن ایمنی درب ورودی،‌ انتخاب درب‌هایی است که از متریال مستحکم‌تری ساخته شده باشند. درب‌هایی که از چوب ضخیم و یا فلز ساخته شده‌اند،‌ با نام درب ضدسرقت شناخته شده و در بازار پیدا می‌شوند. نکته قابل توجه در استفاده از درب‌های ضدسرقت برای جلوگیری از ورود سارقین، این است که این درب‌ها به سادگی شکسته نمی‌شوند و استفاده از آن‌ها، باعث افزایش امنیت درب ورودی می‌شود.

 

استفاده از قفل دیجیتال

 

قفل دیجیتال، بهترین روش افزایش امنیت درب ورودی!

 

پیشرفت تکنولوژی موجب شده است با استفاده از قفل‌ هوشمند، امنیت منزل یا محل کار نیز بالا برود. این نوع از قفل‌ها به وسیله سنسور تشخیص چهره، تشخیص اثر انگشت،‌ رمز عبور و یا کارت باز می‌شوند؛ بنابراین هر کسی نمی‌تواند به این محیط وارد شود.

بیشتر قفل‌های دیجیتال قابلیت بازگشایی به یک یا چند تا از شیوه‌های ذکر شده را دارند، با این حال برخی از مدل‌های قدیمی‌تر آن، تنها مجهز به رمز عبور هستند.

 

تعبیه کردن چشمی ساده و هوشمند درب

خیلی از اوقات شیوه سارقین به این صورت است که پس از خروج برخی افراد منزل، خود را به‌جای آن‌ها جا زده و پس از باز شدن درب به داخل خانه هجوم می‌برند. نصب چشمی ساده روی درب باعث می‌شود پیش از باز کردن درب، افراد پشت آن را مشاهده کنید.

همچنین وجود برخی از چشمی‌های هوشمند کار را برای ساکنین آسان‌تر کرده است. هنگام خرید این نوع از چشمی‌ها، یک مانیتور به شما تحویل می‌دهد و توسط دوربین نصب شده خارج درب، تصاویر بیرون بر مانیتور نمایش داده می‌شود. این نوع چشمی در صورت حس کردن تحرکات غیرمعمول در بیرون از منزل یا محل کار، آلارم‌های هشداردهنده می‌دهد.

 

قفل دیجیتال، بهترین روش افزایش امنیت درب ورودی!


اضافه کردن سیستم‌های امنیتی

روش دیگری که برای ایمن‌سازی منازل و یا محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ اضافه کردن سیستم‌های امنیتی است. این سیستم‌ها از نوع ساده تا پیشرفته، به امنیت درب ورود کمک می‌کنند. نوع ساده آن می‌تواند فقط قابلیت هشدار باز بودن درب را داشته باشد و نوع پیشرفته آن به دوربین مدار بسته مجهز است.

 

نصب قفل زنجیری پشت درب

یکی از روش‌های قدیمی برای افزایش امنیت درب ورودی، نصب قفل زنجیری پشت آن است. استفاده از این قفل سبب می‌شود در هنگام بسته بودن آن، درب به صورت کامل باز نشده و از ورود یا خروج افراد جلوگیری کند.

این نوع قفل‌ها دارای دو صفحه هستند که یکی از آن‌ها بر پشت درب، نزدیک به دیوار و دیگری بر روی دیوار نصب می‌شود. زنجیری که در داخل این دو صفحه انداخته می‌شود،‌ به نوعی درب را به دیوار متصل کرده و درب را فقط به اندازه طول زنجیر باز می‌نماید.

 

تقویت زبانه قفل مکانیکی

در صورت امکان‌پذیر نبودن نصب قفل دیجیتال، می‌توانید زبانه قفل مکانیکی را تعویض و تقویت کنید. زبانه‌ قفل مکانیکی صفحه‌ای است که در قاب دیوار و درب نصب شده و قفل‌ها در آن قرار می‌گیرند. این کار می‌تواند تا حدی ایمنی منزل یا محل کار را تضمین کند.

 

تقویت لولاها و پیچ‌های به کار رفته در آن

یکی دیگر از روش‌های افزایش ایمنی درب ورودی، ‌تعویض و تقویت لولاهاست. بسیاری از شرکت‌های سازنده برای ساخت لولا از پیچ‌هایی با طول ۳ سانتی‌متر استفاده می‌کنند که مقاومت کمتری دارند. برای افزایش ایمنی، بهتر است پیچ‌های ۸.۵ سانتی‌متری را جایگزین کنید که مقاومت بیشتری نسبت به پیچ ۳ سانتی‌متری دارند.

 

قفل دیجیتال، بهترین روش افزایش امنیت درب ورودی!


انواع درب‌های ضدسرقت

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، یکی از روش‌های تأمین امنیت محیط، استفاده از درب‌های ضدسرقت است. این درب‌ها انواع مختلفی دارند و به طور کلی از مصالح مستحکم‌تری تولید شده و ضخامت بیشتری نسبت به درب‌های معمولی دارند. در ادامه برخی از انواع درب‌های ضدسرقت را معرفی می‌کنیم:

 

درب ضدسرقت چوبی

یکی از شناخته‌شده‌ترین درب‌های ضدسرقت، از نوع چوبی آن است. در ساخت این درب‌ها از چوب‌های مقاوم استفاده می‌شود. نوع قفل تعبیه شده در آن اغلب از نوع دوپین بوده که یکی از ایمن‌ترین قفل‌ها در حال حاضر است. جایگزین کردن درب‌های معمولی با درب ضدسرقت چوبی می‌تواند موجب افزایش ایمنی درب ورودی شود.

 

درب ضدسرقت فلزی

درب ضدسرقت فلزی که از فولاد ساخته شده، یکی از پرکاربردترین درب‌های ضدسرقت در صنعت ساختمان‌سازی است. استحکام این نوع از درب‌ها بسیار بالا بوده و نوع قفل‌های به کار رفته در آن نیز مانع از ورود سارقین به محیط می‌شود.

 

درب ضدسرقت شیشه‌ای

درب ضدسرقت شیشه‌ای عموماً در سالن‌های زیبایی، مطب دکترها و یا فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درب از جنس شیشه نشکن بوده و ضخامت بالایی دارد. همچنین در عین حال که مقاومت و استحکام زیادی دارد، برای زیبایی نیز استفاده می‌شود.

 

کلام پایانی

تحقیقات نشان داده است که در بیشتر سرقت‌هایی که روزانه در سراسر دنیا صورت می‌گیرد،‌ ورود سارقین از طریق درب‌های اصلی بوده است. به همین دلیل افزایش ایمنی درب ورودی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این مقاله، روش‌های متنوع ایمن‌سازی درب ورودی را معرفی کرده و به بررسی آن‌ها پرداختیم. یکی از این روش‌ها، استفاده از درب‌های ضدسرقت بجای درب‌های معمولی است. درب‌های ضدسرقت با مصالح چوبی، فولادی و شیشه‌ای در ضخامت‌های بالا ساخته می‌شوند و در بازار وجود دارند. در انتهای مقاله به بررسی این انواع درب‌های ضدسرقت پرداختیم. استفاده از هریک از روش‌های یادشده در این مقاله، موجب افزایش امنیت درب ورودی و جلوگیری از به سرقت رفتن اموال می‌شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

15637