۱۴۰۳ یکشنبه ۲۷ خرداد

برتری سامسونگ در بازار جهانی مانیتورهای گیمینگ برای پنجمین سال متوالی

ICTPRESS - شرکت سامسونگ، تنها یک سال پس از عرضه اولین مانیتور OLED خود یعنی Odyssey OLED G8 (مدل: G85SB) به جایگاه نخست در فروش جهانی مانیتورهای OLED دست یافت. این شرکت اکنون توانسته برای پنجمین سال متوالی، جایگاه خود را به عنوان رهبر بازار جهانی مانیتورهای گیمینگ تثبیت کند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی سامسونگ در ایران، بر اساس گزارش موسسه بین‌المللی داده (IDC)، شرکت سامسونگ با تصاحب دو مقام نخست در بازار جهانی مانیتورهای OLED، جایگاه خود را به عنوان رهبر این حوزه بدست آورده است. سامسونگ در سال 2023، هم از نظر میزان درآمد کل (با سهم  34.7درصدی از بازار) و هم از نظر حجم فروش (با فروش 28.3 درصدی از کل مانیتورهای OLED بازار) در رتبه اول قرار گرفت. 

امسال نیز سامسونگ برای پنجمین سال متوالی، رهبری خود را در بازار جهانی مانیتورهای گیمینگ حفظ کرده است. این شرکت با تصاحب سهم 20.8 درصدی از کل درآمد این بازار، موفق شده جایگاه خود را به عنوان پیشرو در این عرصه تثبیت کند. از زمان ورود به بازار OLED، جایگاه شرکت سامسونگ با نوآوری‌های مداوم و دریافت تحسین منتقدان برای مانیتورهای جدید خود (از جمله Odyssey OLED G9 با نام مدل G95SC) در سطح صنعت حفظ شده است. Odyssey OLED G9 مانیتوری برجسته با قابلیت‌های متنوع بوده که مورد استقبال گسترده متخصصان و منتقدان در سراسر جهان قرار گرفته است.

در نمایشگاه CES 2024، سامسونگ با رونمایی از سه محصول جدید به شرح زیر، مجموعه مانیتورهای OLED خود را گسترش داد:

•    Odyssey OLED G8 (مدل G80SD) با ابعاد 32 اینچ و وضوح 4K UHD، نسبت تصویر 16:9، نرخ به‌روزرسانی 240 هرتز و زمان پاسخ‌دهی  0.03میلی‌ثانیه‌ای (GtG)
•    Odyssey OLED G6 (مدل G60SD) با ابعاد 27 اینچ و وضوح QHD، نسبت تصویر16:9 ، نرخ به‌روزرسانی  360هرتز و زمان پاسخ‌دهی  0.03میلی‌ثانیه‌ای (GtG)
•    نسخه ارتقایافته Odyssey OLED G9 (مدل G95SD) با ابعاد 49 اینچ و وضوح دوگانه QHD در نسبت تصویر 32:9، نرخ به‌روزرسانی 240 هرتز با زمان پاسخ‌دهی  0.03میلی‌ثانیه (GtG) و قابلیت‌های جدید
 
نمایشگرهای جدید OLED سامسونگ، نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کرده و جوایز قابل توجهی نیز کسب کرده‌اند. به ویژه در نمایشگاه CES امسال که قدرتمندترین رویداد فناوری در جهان به شمار می‌رود، مدل Odyssey OLED G9 این شرکت موفق به دریافت جایزه «بهترین نوآوری CES 2024» شد.

سامسونگ با معرفی مدل‌های جدید Odyssey OLED در آینده، تنوع مانیتورهای گیمینگ خود را افزایش خواهد داد که هر کدام از آنها، از فناوری اختصاصی OLED سامسونگ بهره‌مند می‌شوند. این نوآوری، پس از موفقیت‌های خیره‌کننده سری Odyssey Neo با فناوری Quantum Mini LED و همچنین مانیتور فوق‌العاده Odyssey Ark که رابط کاربری و شکل ظاهری پیشگامانه‌ای را به نمایش گذاشت، صورت می‌گیرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

41182