۱۴۰۴ شنبه ۱۵ آذر

بزرگ‌ترین رویداد تولیدکنندگان محتوا در ایران توسط آپارات برگزار شد

ICTPRESS - رویداد تولیدکنندگان محتوای آپارات (ACE) با هدف تقویت شبکه ارتباطی کاربران فعال فضای مجازی و ارتقای کیفیت و کمیت تولیدات محتوا روز پنجشنبه ۲۴ مهر برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، تولیدکنندگان محتوا همواره بر این باورند که اگر بتوانیم به روز باشیم، مخاطب را با خود همراه کنیم، به او دروغ نگوییم و به صورت مستمر تلاش کنیم، قطعا در حوزه تولید محتوا می‌توانیم موفق باشیم و به این زودی‌ها هم حذف نشویم.
در این رویداد علی ضیا، مجری و برنامه‌ساز، مهراب‌قاسم‌خانی فیلمنامه‌نویس، احمد هاشمی، تولیدکننده پادکست «مورخ» و مهشاد گودرزی، بنیانگذار اپلیکیشن «مونوپی» حضور داشتند.

به مخاطبانتان دروغ نگویید
 در بخش اول این رویداد علی ضیا در سخنرانی با محور «ظهور و تحول رسانه در بستر ویدیو» گفت: در تولید محتوا شما نباید تنهاتر شوید بلکه باید بتوانید با خود واقعیتان با آدم‌ها ارتباط برقرار کنید. این رشد و اتفاقی که در عرصه تولید محتوا رخ داده کمک کرده تا آدم‌ها خودشان باشند و نیازی نباشد چیزی را سانسور کنند.

علی ضیا با اشاره به مهم‌ترین اصل در تولید محتوا یعنی بیان واقعیت توضیح داد: دنیا درحال حرکت به سمتی است که از تغییر شخصیت برای تولید محتوا گذر کند، در همین اینستاگرام، یک زمانی جای کسی بودن مد بود، اما اکنون تنها راه موفقیت نشان دادن شخصیت واقعی است، اینکه خودتان جلوی دوربین بروید و به آدم‌ها دروغ نگویید اتفاق مهمی است. دنیا تغییر کرده، یک زمانی مردم صرفا مخاطب برنامه بودند، اما اکنون شریک محتوا هستند و رشد مهم رسانه اینجا است. یادتان باشد همیشه و در هر جایی دروغگو دشمن خدا است و هیچ فرقی ندارد که کجا و چگونه باشد؛ پس خودتان باشید و راست بگویید.
 
در پشت پرده تولید محتوا چه می‌گذرد؟
در اولین پنل رویدادACE  با عنوان «زندگی در این سیاره» با مدیریت کوروش چایچی، از رسانه دیجیاتو، علی لرستانی‌پو درباره فعالیت خود در عرصه تولید محتوا گفت: من هفت سال است که مشغول کار تولید محتوا هستم. اساسا در حوزه تولید محتوا ممکن است که این وضعیت ایجاد شود یعنی یک افسردگی ایجاد شود و این وضعیت طبیعی است.

 


 اگر به روز نباشید حذف می‌شوید
آیدین زواری در پاسخ به این سوال که وایرال شدن چگونه است و چه حسی دارد توضیح داد: این مسئله کلی است. زمانی شما تجربه آن را دارید و به واسطه عقبه هنری که دارید می‌توانید به شهرت برسید، گاهی فرد خودش به دنبال وایرال شدن است. وایرال شدن ناخواسته بسیار به زندگی لطمه می‌زند، حتی امکان دارد فرد دچار توهم و خود بزرگ‌بینی شود.
 
زندگی شخصی شما از همه چیز مهم‌تر است
حسن امیری درباره ایده پردازی در تولید محتوا گفت: باید بدانید که زندگی شخصیتان از همه چیز مهم‌تر است و اینکه ما قرار نیست همیشه نفر اول یک موضوعی باشیم و این را هم بپذیریم امکان دارد حذف شویم.
 
در تولید محتوا باید پوست کلفت بود 
احمد هاشمی تولید کننده پادکست «مورخ» بخشی از برنامه با عنوان نقش محتوا در بحران‌های تاریخی گفت: اگر من بتوانم دغدغه‌های مشترک جامعه را درک کنم می‌توانم محتوای درستی نیز ارائه دهم و نکته مهم‌تر این است که اگر درک درست و سر و شکل درستی به محتوا داده شود، اثر به دست آمده قطعا باقی می‌ماند. 
هاشمی درباره اینکه چطور باید در سیاره تولید محتوا کار کرد، افزود: تلاش و تداوم، ایده، شناخت دغدغه و فرزند زمانه بودن از شرایط کار کردن در این فضا است. در این عرصه جنگ روایت‌هااهمیت بسیاری دارد که در همه جای جهان هم به چشم می‌آید. این جنگ بین شکاف موجود در جامعه و جنبش‌ها شکل گرفته است. امروز فرزند زمانه بودن کار راحتی نیست. زمانی که در بزنگاه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی فرزند زمانه خودتان باشید، فرم دیگر اهمیت ندارد و محتوا ارزش پیدا می‌کند.

 


 بهای تماشای محتوا زمان است 
در پنل دوم این برنامه، میثم زرگرپور، استراتژیست جذب سرمایه گفت: ما تلاش می‌کنیم خیلی عاقلانه سرمایه‌گذاری کنیم. چون من به مدل درآمدی پایدار بسیار باور دارم. ما تولید کنندگان محتوا یکی از گران‌فروش‌ترین‌های عالم هستیم چون بهای محتوای ما زمان است و اگر قرار باشد محتوا را به شکل درآمد پایدار ببیینیم باید آن را کسب‌و‌کار در نظر بگیریم.
 
سرمایه‌گذاران را به نرخ اینگیجمنت ارجاع می‌دهم
حسین دلاور با اشاره به هویت مستقل برند آخرین خودرو گفت: ما در زمینه صنعت خودرو تولید محتوا می‌کنیم و در آخرین خودرو تصمیم گرفتیم که برای هر بخش تولیدمحتوای مستقل داشته باشیم. من چیزی به سرمایه‌گذاران نمی‌گویم بلکه آن‌ها را به نرخ اینگیجمنت آخرین خودرو ارجاع می‌دهم.
 
درباره پرسونال برندینگ آدرس اشتباهی دادند
رضا مهدوی درباره پرسونال برندینگ بیان کرد: آدرس غلطی که درباره پرسونال برندینگ به ما دادند این است که ما برای برندسازی باید توجه بگیریم و در این زمینه خودمان را هم خرج کنیم اما اینگونه نیست، شاید این اقدام در گام اول نتیجه بخشباشد اما در بلند مدت فرد تمام خود را خرج کرده است. ما در ادبیات پرسونال برندینگ باید بدانیم که فرد از محتوا جلوتر است. درواقع فرد باید روی خودش کار کند تا نتیجه بگیرد.

 


 استقلال محتوا نباید از بین برود
در بخش دیگر رویدادACE  مهراب قاسم‌خانی در گفت‌وگویی با منصور ضابطیان به موضوع «بازار محتوا؛ عرضه و تقاضا در عصر الگوریتم‌ها» اشاره کرد و گفت: احتمالا من پرفالورترین فیلمنامه نویس جهانم و حتی نمی‌دانم این افتخار است یا نه. نکته این است که در دوره ای من به عنوان کسی که فعالیت نوشتاری انجام نمی‌دادم، مخاطبانم افزایش پیدا می‌کرد و این بیشتر عجیب بود؛ چون من هیچ یک از شرایط سلبریتی‌ها را نداشتم و فقط حرف می‌زدم.
 
این هنرمند ادامه داد: از مقطعی به بعد تمام محتواها برای ذائقه مخاطب ساخته و استقلال مخاطب از او گرفته شد. من باور دارم که وظیفه تولیدکننده محتوا به عنوان خالق اثر این است که یک گام جلوتر از مخاطب باشد، اکنون اگر من یک اثر را در فضای مجازی بارگذاری کنم، همه مخاطبان نظر می‌دهند و ناخودآگاه من به سمت سلیقه آن‌ها می‌روم و این برخلاف احترام گذاشتن به مخاطب است، در واقع سواستفاده از مخاطب است و نه تنها چیزی به بیننده اضافه نمی‌کند بلکه تنها وسیله‌ای برای افزایش فالوور محسوب می‌شود.
 
به نیازهایتان با دقت پاسخ دهید 
در ادامه این رویداد مهشاد گودرزی، بنیانگذار «مونوپی» گفت: من ده سال پیش مدیر مالی یک شرکت بودم در همان زمان دچار بیماری شدم و شروع کردم به دویدن از دویدن‌هایم استوری گذاشتم و کم کم مخاطب‌های زیادی از من درباره دویدن ‌پرسیدند. 
او ادامه داد: همین سبب شد من «مونوپی» را راه‌اندازی کنم، سال اولی که مونوپی را ساختیم از اینفلوئنسر مارکتینگ کار را آغاز کردیم که تنها ۵۰ کا به ما مخاطب داد بعد تمرکزمان را روی UGC و کانتنت مارکتینگ گذاشتیم که بیش از ۳۰۰ کا به ما فالور داد. به نیازهایتان با دقت و درست پاسخ دهید تا موفق شوید.

 


 تمرکزمان را بر ایجاد پیوند و تعامل بگذاریم
در پنل پایانی با عنوان «ایجاد جوامع مخاطبین وفادار»، پرستو بهنام نیا در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان مخاطب را با خود همراه کرد، گفت: من قبل از اینکه پیجم را افتتاح کنم سخت‌گیری زیادی برای خرید هرچیزی داشتم همین نیاز سبب تاسیس این پیج شد. من همیشه تلاش کردم نظر صادقانه و واقعی خودم نسبت به محصولات را بگویم وهیچ‌گاه به آن‌ها نگفتم چیزی بخرند یا نخرند، در واقع من فقط با ارائه نظر صادقانه تلاش کردم کالاها را دسته‌بندی کنم.
 
ابوالفضل حسن‌زاده نیز درباره نحوه جذب مخاطب وفادار توضیح داد: شما اگر می‌خواهید مخاطب وفادار داشته باشید باید غرق در کار باشید و یک موضوع را انتخاب کنید و در همان حوزه تولید محتوا انجام دهید و دائم مسیر خود را تغییر ندهید.
 
فرزاد فخری‌زاده گفت: به شما توصیه می‌کنم کتاب «گاو بنفش»، «قبایل» و «این است بازاریابی» را بخوانید. در کتاب قبایل آمده برای اینکه یک جنبش راه بیفتد جمع هزار نفر خیلی زیاد است. به همین دلیل هم می‌گویم که در تولید محتوا تمرکزتان را روی ایجاد پیوند و تعامل بگذارید تا ارتباط موثرایجاد شود و این برای رسیدن به هدف مشترک کافی است.
 

نظرات : 0

ثبت نظر

17460