نگاهی به پشت پرده ترند شدن هشتگها
ICTPRESS - کارشناسان میگویند بعضی از ترندهای توییتر دیگر کار کاربران واقعی نیست، بلکه نتیجه فعالیت رباتهای هوشمندی است که با کمک هوش مصنوعی مثل انسانها رفتار میکنند.
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، محمد رهبری مشاور وزیر ارتباطات در «امور فناوری و نوآوری اجتماعی دادهمحور» در واکنش به اعلام نیکیتا بیر، رئیس بخش محصول شرکت X مبنی بر حذف ۱.۷ میلیون حساب ربات، نوشت:«۱.۷ میلیون بات را حذف کردهاند؛ عددی بسیار بزرگ و شگفتآور و بیانگر ظرفیت توئیتر برای فعالیت گسترده رباتهاست.»

نیکیتا بیر مسئول برنامهریزی، طراحی، توسعه و بهبود محصول X در پستی در حساب رسمی خودش اعلام کرده بود: «این هفته ۱.۷ میلیون ربات فعال در ارسال اسپم در بخش پاسخها را حذف کردیم. در روزهای آینده باید متوجه بهبودهایی شوید. تمرکز بعدی ما بر اسپم در پیامهای خصوصی خواهد بود.»
رهبری در ادامه نوشت: حتی اگر ارادهای برای شناسایی این رباتها وجود داشته باشد، برخی از آنها بهواسطه توسعه هوش مصنوعی، بیشتر شبیه به انسان عمل میکنند و شناساییشان سختتر از گذشته خواهد بود.»
در جنگ ۱۲ روزه نیز طبق گفته محمد رهبری، برخی هشتگها ناگهانی ترند شدند که تا حد زیادی با کمک رباتها انجام شد. پس از پایان جنگ، فعالیت کاربران و هشتگها کاهش یافت. این تجربه نشان میدهد که در زمان جنگ و بحران، رباتها نقش مهمی در برجسته کردن هشتگها دارند.
نظرات : 0