۱۴۰۴ جمعه ۱۴ آذر

واتس‌اپ چت‌بات‌های عمومی را حذف می‌کند

ICTPRESS - پیام‌رسان واتس‌اپ متعلق به متا، این هفته سیاست خود را تغییر داد تا چت‌بات‌های عمومی را از این سکو حذف کند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از تک کرانچ، حذف چت‌بات‌های عمومی از واتس‌اپ احتمالاً عملکرد دستیارهای مبتنی بر این چت‌بات‌ها را در واتس‌اپ مختل خواهد کرد. این دستیارها توسط شرکت‌های مختلف هوش مصنوعی تولید شده‌اند.

این شرکت بخش جدیدی را برای انجام امور «ارائه‌دهندگان خدمات هوش مصنوعی» به شرایط طراحان رابط های کاربری تجاری خود اضافه کرده که بر چت‌بات‌های عمومی تمرکز دارد. بر طبق این شرایط که از اوایل زمستان لازم‌الاجرا خواهد شد، متا به ارائه‌دهندگان مدل‌های هوش مصنوعی اجازه توزیع دستیارهای هوش مصنوعی خود را در واتس‌اپ نخواهد داد.

ارائه‌دهندگان و توسعه‌دهندگان فناوری‌های هوش مصنوعی یا یادگیری ماشینی، از جمله مدل‌های زبانی بزرگ، سکوهای هوش مصنوعی مولد، دستیاران هوش مصنوعی همه‌منظوره یا فناوری‌های مشابه که توسط متا به صلاحدید خودش تعیین می‌شوند، از دسترسی یا استفاده از خدمات تجاری واتس‌اپ، چه مستقیم و چه غیرمستقیم، به منظور ارائه، تحویل، عرضه، فروش یا در دسترس قرار دادن چنین فناوری‌هایی اکیداً منع شده‌اند.

متا تصریح کرده این اقدام بر کسب‌وکارهایی که از هوش مصنوعی برای خدمت‌رسانی به مشتریان در واتس‌اپ استفاده می‌کنند، تأثیری ندارد.

به عنوان مثال، یک شرکت مسافرتی که یک ربات برای خدمات مشتری راه‌اندازی می‌کند، از این سرویس محروم نخواهد شد.منطق متا در پشت این اقدام این است که رابط های کاربری تجاری واتس‌اپ برای کسب‌وکارهایی طراحی شده که به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کنند، نه به عنوان بستری برای توزیع چت‌بات.

سخنگوی متا در این مورد گفت: هدف از عرضه رابط کاربری واتس‌اپ تجاری کمک به کسب‌وکارها برای ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان و ارسال به‌روزرسانی‌های مرتبط است. تمرکز ما بر پشتیبانی از ده‌ها هزار کسب‌وکاری است که این تجربیات را در واتس‌اپ ارائه می‌کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

92353