رونمایی از نخستین نرمافزار جامع مالیاتی در«آپ»
ICTPRESS - مدیرعامل شرکت پردازش هوشمند معتمد کسبوکار (تیران)، از رونمایی نخستین نرمافزار جامع مالیاتی روی پلتفرم «آپ» خبر داد و تأکید کرد شرکتهای معتمد مالیاتی نقش مهمی در شفافیت و عدالت مالیاتی ایفا میکنند.
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از فابانیوز، محمدرضا روشناس افزود: هدف نظام مالیاتی، دریافت شفاف مالیات و برقراری عدالت مالیاتی است. در حالی که از حقوق کارمندان پیش از پرداخت مالیات کسر میشود، برای کسبوکارهای خرد تا سالهای اخیر سازوکار مشخصی وجود نداشت.
مدیرعامل شرکت پردازش هوشمند معتمد کسبوکار (تیران) در گفتوگو با استودیو تراکنش در حاشیه یازدهمین رویداد بزرگ تراکنش ایران، گفت: همانطور که در نشستی در رویداد تراکنش درباره نوآوری در خدمات بانکی نیز اشاره کردم که شاپرک از نخستین بسترهایی بود که امکان اجرای دقیقتر فرایندهای مالیاتی را فراهم کرد. حالا هم شرکتهای معتمد مالیاتی وظیفه دارند تراکنشها را جمعآوری کرده و آنها را در قالب صورتحساب الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.
روشناس، با اشاره به الزام ارسال الکترونیکی تمامی صورتحسابها از ابتدای زمستان افزود: ما رسالت خود را کمک به این روند میدانیم. مبنای خدماتمان را بر اعتماد گذاشتهایم، زیرا فضای مالیاتی برای اغلب فعالان اقتصادی مبهم و خاکستری است. بهعنوان یکی از ۲۰ شرکت معتمد مالیاتی، باید بازوی سازمان امور مالیاتی در ایجاد شفافیت باشیم. به همین دلیل محصولاتی طراحی کردیم که بر پایه اعتماد و سهولت استفاده شکل گرفتهاند.

وی با بیان اینکه «امروز همه چیز روی موبایل قابل دسترس است»، ادامه داد: در زیرمجموعه هلدینگ آسانپرداخت، پلتفرم قدرتمندی مانند آپ در اختیار داشتیم. بر همین اساس توانستیم نخستین نرمافزار جامع مالیاتی را روی این پلتفرم ارائه کنیم؛ نرمافزاری که شامل خدمات مالیاتی، مشاوره مالیاتی، ارسال صورتحساب و نرمافزار حسابداری ویژه کسبوکارهای خرد است. این محصول را در نمایشگاه رونمایی کردیم و خوشبختانه بازخوردهای بسیار خوبی از سوی فعالان این حوزه دریافت شد.
مدیرعامل شرکت (تیران) درباره تأثیرگذاری رویداد تراکنش نیز گفت: سالهاست این نمایشگاه در حوزه پرداخت و بانکداری برگزار میشود؛ اما امید دارم از سال آینده پنلهای تخصصی مالیات نیز در آن داشته باشیم. امروز بانکها و مؤسسات مالی خدمات گستردهای ارائه میکنند و چه بهتر که خدمات مالیاتی هم به این سبد اضافه شود. چرا یک مشتری باید برای دریافت خدمات مالی به بانک مراجعه کند و برای امور مالیاتی به سازمان دیگری برود؟
روشناس، تأکید کرد: هم ما و هم سایر شرکتهای TSP آمادگی کامل داریم این خدمات را در کنار خدمات مالی ارائه کنیم. خوشبختانه در همین نمایشگاه، مذاکرات خوبی با چند بانک داشتیم و استقبال آنها نشان داد که این نمایشگاه به هدف خود برای ایجاد همافزایی نزدیک شده است. این مسیر جدید میتواند به توسعه اکوسیستم مالی و بهبود خدمات به مشتریان کمک قابل توجهی کند.
یازدهمین رویداد بزرگ تراکنش ایران که از ۵ تا ۷ آبانماه جاری برگزار شد، میزبان قریب به ۱۲ هزار نفر از مدیران، متخصصان و فعالان بود و با مشارکت بیش از ۱۰۰ بانک و شرکت، ۱۰۰ سخنرانی تخصصی، سه جشنواره و … شکوه ویژهای را آفرید. دوازدهمین دوره تراکنش ایران ۱۱ تا ۱۳ آبان ۱۴۰۵ برگزار میشود.
نظرات : 0