«اینزمین»، نقشه راه بانکها برای ترک شعب سنتی
ICTPRESS - بنیانگذار استارتاپ «اینزمین» و رئیس کمیته ژئومارکتینگ انجمن علمی کسبوکار ایران، تأکید کرد که سامانه ژئومارکتینگ و هوش مکانی اینزمین تاکنون بیش از ۳۰ داستان موفقیت در سازمانهای بزرگ از جمله بانکها رقم زده است.
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از فابانیوز، محمدمهدی رضوانی با اشاره به پنل تخصصی «گذار از شعبه فیزیکی بر بستر هوش مکانی» در رویداد تراکنش، افزود: آینده نظام بانکی در گرو گذار از شعب سنتی و حرکت به سمت تاچپوینتهای هوشمند و مبتنی بر دادههای مکانی است.
بنیانگذار استارتاپ «اینزمین» در گفتوگو با استودیو تراکنش در حاشیه یازدهمین رویداد بزرگ تراکنش ایران، در توضیحی درباره محصول اینزمین، اظهار داشت: سامانه ژئومارکتینگ و هوش مکانی اینزمین یک راهبرد قدرتمند مبتنی بر Location Intelligence است. بر اساس برآوردها، حدود ۸۲.۳ درصد دلایل عدم موفقیت کسبوکارها به موقعیت مکانی بازمیگردد. این سامانه با این رسالت طراحی شده که منابع سازمانها را به سمت بهصرفهترین و محتملترین نقاط جغرافیایی هدایت کند و عدمقطعیتها را کاهش دهد.
وی افزود: تا این لحظه این سامانه بیش از ۳۰ داستان موفقیت ایجاد کرده و در چندین بانک کشور حتی در سطح هیئتعامل، مصوبه و تأییدیه دریافت کرده و برای آن واحد سازمانی مجزا ایجاد شده است.
رضوانی،افزود: اینزمین با دسترسی به میلیونها داده کسبوکاری، قادر است انواع تصمیمات استراتژیک کسبوکار، از عرضه محصولات جدید تا توسعه شبکه شعب، آمایش مکانی، بهینهسازی شبکه فروش و مقبولیتسنجی مکانی را در سطح نقطهبهنقطه مورد تحلیل قرار دهد. همین نگاه باکسی و متفاوت میتواند بسیاری از مسائل لاینحل نظام بانکی و مالی کشور را برطرف سازد.
وی درباره پنل تخصصی برگزارشده توضیح داد: در این پنل، با عنوان گذار از شعبه فیزیکی بر بستر هوش مکانی، به یکی از مهمترین چالشهای نظام بانکی پرداختیم. سالهاست که مسئولان اقتصادی و بانکی از افزونگی بیش از حد شعب بانکی سخن میگویند؛ در حالی که رفتار مشتریان به سمت خدمات غیرحضوری و نئوبنکینگ حرکت کرده است.
رضوانی افزود: بانکها یا باید در یک نگاه انقباضی، چیدمان مکانی شعب را بهینه کنند و در هاتاسپاتهای اقتصادی قرار گیرند، ناچار به حذف شعب ناکارآمد خواهند بود. امروز بانکهایی را میبینیم که با کمترین تعداد شعب، بیشترین منابع را جذب میکنند. به همین دلیل، گذار از شعب فیزیکی به سمت مدلهای جدید تاچپوینت و سوپرمارکت مالی، یک ضرورت است.
وی گفت: یکی از دغدغههای بزرگ نظام بانکی، نبود پراکندگی عادلانه و بهینه شعب در جغرافیای کشور است. هوش مکانی میتواند این مشکل را ریشهای حل کند.
نظرات : 0