دولت و مجلس به دنبال حمایت جدید از پیامرسانهای داخلی
ICTPRESS - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مشترک با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، بر عزم دولت برای توسعهٔ شبکهٔ ملی اطلاعات و حمایت از پیامرسانهای داخلی تاکید کرد و خواستار همراهی مجلس برای تامین منابع مورد نیاز این حوزه شد.
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز، چهارشنبه ۲۳ اردیبهشتماه، وزیر ارتباطات و معاونانش با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و نمایندگان پیامرسانهای داخلی، جلسهای برگزار کردند که هدف از تشکیل آن بررسی روند اجرای قانون برنامه هفتم پیشرفت و ارزیابی حمایتهای انجامشده از پیامرسانهای داخلی بوده است.
ستار هاشمی در این نشست که در ساختمان وزارت ارتباطات برگزار شد، هم بر عزم دولت برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و حمایت از پیامرسانهای داخلی تاکید کرده و هم خواستار همراهی مجلس برای تامین منابع مورد نیاز این حوزه شده است.
اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز پس از شنیدن گزارش اقدامات وزارتخانه، ابهامات خود دربارهه میزان و نحوه حمایت از سکوهای بومی را مطرح کردند.
لزوم بازنگری در طرح کلان شبکه ملی اطلاعات
هاشمی، با اشاره به شرایط جدید حاکم بر حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مانند توسعه بهرهگیری از هوش مصنوعی و افزایش نیازهای زیرساختی کشور، خواستار بازنگری در طرح کلان شبکه ملی اطلاعات شد و گفت: شبکه ملی اطلاعات در کنار اینترنت میتواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد و نباید این مفهوم را به چند شبکه یا پیامرسان محدود ساخت.
وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به افزایش هزینههای توسعه زیرساختهای ارتباطی و خدمات بومی، خواستار همراهی مجلس برای تامین منابع لازم و تخصیص بودجه در مسیر حمایت از پیامرسانهای داخلی شد.
تاکید مجلس بر ارتقای کیفیت پیامرسانهای بومی
مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این نشست بر ضرورت حمایت منطقی از پیامرسانهای داخلی با هدف ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایت کاربران تاکید کرد.
در پایان این نشست قرار شد بار دیگر جلسهای دیگر با حضور اعضای کمیسیون فضای مجازی مجلس، مدیران ارشد وزارت ارتباطات، نمایندگان بخش خصوصی و دیگر ذینفعان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزار شود تا ابعاد مختلف حمایت از پیامرسانهای داخلی و جمعبندی دیدگاههای تخصصی در آن مورد بررسی قرار بگیرد.
نظرات : 0