۱۴۰۳ شنبه ۰۶ مرداد

هوش مصنوعی

سند ملی هوش مصنوعی ابلاغ شد

ICTPRESS - سند ملی هوش مصنوعی ایران مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا به نهادهای ذی‌ربط ابلاغ شد.

آموزش وضوح چهره با هوش مصنوعی (رایگان)

ICTPRESS - بی کیفیت بودن عکس‌های قدیمی، تار شدن عکس ها به دلیل لرزش دوربین عکاسی، وجود نویزها، همه این موارد از دغدغه های کاربران و علاقه مندان به عکاسی و حتی طراحان است.

فیروزآبادی: وظیفه سازمان هوش مصنوعی ایجاد زیرساخت برای دانش‌بنیان است

ICTPRESS - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از تخصیص ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای سازمان هوش مصنوعی خبر داد و وظیفه اصلی این سازمان را ایجاد زیرساخت عنوان کرد.

هوش مصنوعی Claude به اندروید آمد

ICTPRESS - شرکت آنتروپیک اعلام کرد که ربات گفتگوگر کلاود اکنون یک برنامه اندرویدی است و بدین ترتیب بیش از پیش در دسترس خواهد بود.

چین در ثبت اختراعات هوش مصنوعی مولد رکورددار شد

ICTPRESS - طبق اطلاعات سازمان ملل، تعداد اختراعات ثبت شده چین در حوزه هوش مصنوعی مولد، ۶ برابر آمریکا است و این کشور در این زمینه رکورددار است.

رونمایی از «چت‌بات هوشمند» ایرانسل بر مبنای مدل زبانی فارسی

ICTPRESS - ایرانسل به عنوان اپراتور پیشگام در حوزه هوش مصنوعی، از محصول چت‌بات برپایه مدل زبانی فارسی در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳، رونمایی کرد.

اپل امسال از هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌کند

ICTPRESS - گزارش‌ها نشان می‌دهد که قرارداد شرکت‌های «اپل» و «گوگل» برای ادغام ویژگی‌های هوش مصنوعی «جمنای» در «آیفون» قریب‌الوقوع است.

کلود Claude 3 برای کاربران ایرانی

ICTPRESS - در دنیای فناوری و هوش مصنوعی، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه توسعه مدل‌های پیشرفته صورت گرفته است. یکی از این مدل‌های برجسته، Claude 3 است.

سیستم‌عامل iOS۱۸ با هوش‌ مصنوعی متحول می‌شود

ICTPRESS - اپل قصد دارد در نسخه آتی سیستم عامل iOS ۱۸ قابلیت های هوش مصنوعی را به شدت ارتقا دهد.

ایلان ماسک برای توسعه چت‌بات Grok ابر رایانه می‌سازد

ICTPRESS - ایلان ماسک به تازگی به سرمایه گذاران اعلام کرده است استارتاپ هوش مصنوعی‌اش (xAI) قصد دارد یک ابر رایانه برای توسعه نسل بعدی چت بات Grok بسازد.