۱۴۰۳ جمعه ۱۴ اردیبهشت

سامانه اطلاع‌رساني مراكز رشد فناوري سلامت راه‌اندازي شد

به گزارش ICTPRESS به نقل از ایسنا؛ مهندس ابوالفضل رضايي با بيان اين مطلب اظهار كرد: مركز رشد يا انكوباتور، يكي از ابزارهاي رشد اقتصادي است كه به منظور حمايت از كارآفرينان تحصيل كرده تأسيس مي‌شود و با ارائه امكانات و تسهيلات عمومي، زمينه پا گرفتن شركت‌هاي جديد را فراهم مي‌كند.
وي گفت: مراكز رشد، امروزه از ابزارهاي پذيرفته شده براي تبديل خلاقيت‌ها و دستاوردهاي علمي و تحقيقاتي به محصولات قابل ارائه به بازار و توسعه كارآفريني محسوب مي‌شوند.
وي با بيان اين كه در حال حاضر بيش از سه هزار انكوباتور در سراسر دنيا وجود دارد، تصريح كرد: تامين محل كار، خدمات آزمايشگاهي، كارگاهي و اطلاع‌رساني، مديريتي، حقوقي، مالي، اعتباري، پروژه‌يابي و بازاريابي، آموزش‌هاي تخصصي از جمله كاركردهاي مراكز رشد به شمار مي‌روند.
رضايي با اشاره به اينكه يكي از برنامه‌هاي وزارت بهداشت، داشتن بيشترين سهم در تبديل علم به ثروت است، تصريح كرد: توليد بومي داروها، ابداع روش‌هاي درماني و ساخت داخل تجهيزات پزشكي مصاديق تبديل علم به ثروت در حوزه سلامت محسوب مي‌شوند كه مراكز رشد نقش مهمي در ايجاد زيرساخت‌هاي دستيابي به اين اهداف دارند.
رييس مركز توسعه و هماهنگي اطلاعات و انتشارات علمي وزارت بهداشت ادامه داد: در مراكز رشد تعدادي از شركت‌‌هاي دانش بنيان حضور دارند كه ايده‌هاي آنها از سوي مراكز حمايت مي‌شود. به طور كلي مركز رشد ارتباط بين دانشگاه و صنعت را انجام مي‌دهد.
وي با اشاره به فعاليت 35 مركز رشد در دانشگاه‌ها و مراكز علمي علوم پزشكي وزارت بهداشت گفت: اطلاعات تمامي مراكز رشد از ابتداي دريافت تا جزييات تمام فعاليت‌ها در سامانه اطلاع‌رساني، پايش و گزارش دهي مراكز رشد سلامت درج شده است.
رضايي خاطرنشان كرد: سامانه جامع مراكز رشد با هدف ايجاد زير ساختي قدرتمند و يكپارچه جهت ثبت، نگهداري وانتشار محتواي الكترونيكي مراكز رشد طراحي شده است. همچنين اين سامانه با بهره‌گيري از آخرين روش‌هاي طراحي و توليد نرم افزاري و بررسي سيستم‌هاي موجود، ايجاد شده و سعي دارد تا يك بستر تعاملي مناسب را بين مراكز رشد، معاونت تحقيقات وزارت بهداشت و تمام سازمان‌ها و دستگاه‌هاي ذي ربط ايجاد كند.
وي تصريح كرد: اين سامانه در فاز اول در بخش اطلاع‌رساني راه‌انداي شده و فاز دوم آن نيز كه شامل بخش پايش، گزارش‌گيري، مديريت و ارزشيابي است به زودي رونمايي خواهد شد.
به گفته رضايي حمايت‌هاي وزارت بهداشت و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از مراكز رشد از طريق سامانه مراكز رشد صورت مي‌گيرد.
وي خاطرنشان كرد: امكان ايجاد هر تعداد مركز رشد و اضافه كردن آن به سامانه، بهره‌گيري از گرافيك و طراحي اختصاصي براي هر مركز، بهره‌گيري از دامنه اختصاصي دانشگاه و يا عمومي براي هر وب سايت مركز، امكان ارائه تمام اطلاعات مراكز اعم از معرفي، توانمندي‌ها، امكانات، خدمات و اعضاء شركت‌ها از جمله امكانات و قابليت‌هاي اين سامانه است.

نظرات : 0

ثبت نظر

14534