۱۴۰۳ جمعه ۱۴ اردیبهشت

3500 شركت فعال در زمينه فناوري اطلاعات ساماندهي می شوند

مدير گسترش شبكه سازمان فناوري اطلاعات، در ارتباط با وظايف سازمان فن‌آوري اطلاعات در زمينه‌ي ايمن‌سازي شبكه‌ها و سامانه‌هاي فناوري اطلاعات توضيح داد: در اين حوزه دو اقدام اساسي برعهده‌ ما قرار دارد كه يكي از اين موارد به ارزيابي محصولات مربوط مي‌شود.
اسماعيل رادكاني در اين باره گفت: در اين زمينه ما فعاليت‌هاي خود را از سال قبل آغاز كرده‌ايم و به واسطه‌ فراخواني از تمام توليد‌كنندگان داخلي خواسته‌ايم كه محصولات خود را ارائه كنند تا پس از آزمايش‌هاي لازم اگر محصولي در حد بلوغ بود، براي آن گواهي تاييد صادر شود.
وي با ابراز رضايتمندي از استقبال خوبي كه از اين موضوع صورت گرفته يادآور شد: تا كنون اغلب محصولات ارائه شده در دو حوزه‌ افتا و فاوا بوده اند.
رادكاني بحث ساماندهي شركت‌هاي فعال در حوزه‌ فناوري اطلاعات و رتبه‌بندي اطلاعات را از ديگر برنامه‌هاي سازمان فن‌آوري دانست و با بيان اين‌كه براي برخي از اين شركت‌ها به تازگي پروانه‌هايي صادر شده از استمرار روند صدور اين پروانه ها براي شركت هاي علاقمند خبر داد.
مدير گسترش شبكه سازمان فناوري اطلاعات در عين حال ياد‌آور شد: سال گذشته در حوزه‌ مديريت امنيت اطلاعات، مشاوره و آموزش اقداماتي صورت گرفت و امسال هم سازمان در نظر دارد كه اقداماتي در زمينه‌هاي ديگر صورت دهد.
وي ادامه داد: با توجه به اين‌كه تا پايان سال دوم برنامه پنجم توسعه لازم است كه سامانه‌ مديريت اطلاعات به واسطه شركت‌هاي بخش خصوصي اجرايي ‌شود، ما از شركت‌ها خواسته‌ايم كه گواهي تاييد صلاحيت خود را دريافت كنند.
در اين زمينه سازمان اولين سري شركت‌ها را بررسي كرده و نتايج آن را اعلام كرده است و اكنون هم اگر شركتي علاقه‌مند به حضور در اين بخش است، مي‌تواند با مراجعه به سايت سازمان اقدامات لازم در اين زمينه را انجام دهد و در فراخوان ما شركت كند.
او در پاسخ به اين كه با توجه به فرصت كمي كه براي عملياتي‌ شدن اين بخش از برنامه‌ پنجم باقي‌مانده آيا ممكن است اين برنامه در موعد مقرر به نتيجه برسد، گفت: متاسفانه در اين زمينه با كمي تاخير مواجهيم كه اين تاخير هم به علت وسعت دستگاه‌ها رخ داده است، چرا كه در حال حاضر بالغ بر 3500 دستگاه در اين زمينه وجود دارد كه بايد سامانه مديريت اطلاعات اين واحدها پياده سازي شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

23680