۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

شبكه آزمایشگاهی نانو با شبكه گیاهان دارویی همكاری می كند

به گزارش ICTPRESS به نقل از ستاد ویژه توسعه و فناوری نانو، بر اساس این تفاهم‌نامه این دو بخش تلاش می‌كنند تا در قالب همكاری بین‌شبكه‌ای، نسبت به انتقال تجربیات خود در زمینه مدیریت شبكه و همچنین به اشتراك‌گذاری اطلاعات آزمایشگاه‌ها در قالب یك پورتال شبكه آزمایشگاهی اقدام كنند.
دكتر "محمد صاحبكار خراسانی" مدیر كل دفتر سیاست ‌گذاری علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مورد گفت : اولین گام در گسترش همكاری ها یكپارچگی نظام مدیریت اطلاعات آزمایشگاه‌ها و اطلاع‌رسانی مناسب توانمندی آنها به پژوهشگران و متقاضیان است. علاوه براین هماهنگی در سطح آیین‌نامه‌ها و پروتكل‌های مدیریتی شبكه‌ها گام بعدی است.
وی ابراز امیدواری كرد كه در آینده نزدیك، با پیوستن سایر شبكه‌های آزمایشگاهی به این دو شبكه ، شاهد توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی كشور در حوزه‌های مختلف فناوری‌های راهبردی باشیم .
مستندسازی فرایند‌های مدیریت و اجرای برنامه‌های شبكه، برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی، حمایت یكپارچه از آزمایشگاه‌ها برای تعمیر و ارتقای دستگاه‌های آزمایشگاهی و فعالیت كارشناسان دستگاه‌های آزمایشگاهی در قالب كارگروه‌های تخصصی، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این تفاهم‌نامه است.

نظرات : 0

ثبت نظر

41176