۱۴۰۳ شنبه ۱۵ اردیبهشت

آمریکایی‌ها درباره نقش ایران در حملات سایبری دچار توهم هستند

به گزارش ICTPRESS ؛ رضا تقی‌پور با بیان اینکه شبکه‌ سازمان مالیاتی کشور 605 نقطه اصلی کشور که مرتبط با کار مالیاتی هستند را به یکدیگر مرتبط می‌کنند، در مورد شبکه‌ ملی سلامت نیز گفت: با افتتاح این شبکه کلیه نقاط مرتبط با وزارت بهداشت و درمان نیز با یکدیگر مرتبط خواهند شد.
وی همچنین در مورد امنیت این دو شبکه نیز گفت: این دو شبکه چون شبکه‌های اختصاصی هستند مساله امنیت آن برای ما بسیار مهم بوده و امنیت بسیار بالایی در شبکه به آنها اختصاص داده شده است.
وزیر فناوری ارتباطات و اطلاعات همچنین در پاسخ به این سوال که آمریکایی‌ها اعتقاد دارند ارتش سایبری ایران با هماهنگی این وزارت‌خانه به برخی از سایتهای مهم آنها حمله می‌ کنند گفت: اینها توهم است و انتظار دیگری نمی‌شود از آنها داشت.
وی ادامه داد: آنها در گذشته با محوریت سایبر تروریسم دولتی بارها تلاش کردند که به شبکه‌های ما حمله کنند که از جمله می‌توان به ویروس استاکس‌نت اشاره کرد و مشخصا این حملات از جانب دولت‌ها سازماندهی شده بود.
وی گفت: ما در داخل در شبکه‌هایمان تسلط داریم و هیچ نشانه‌ای مبنی بر این که از داخل خاک ایران این اقدامات انجام شود وجود ندارد.

نظرات : 0

ثبت نظر

14302