۱۴۰۳ جمعه ۱۴ اردیبهشت

فرابینی بی سیمی بیماران توسط پزشک معالج با سیستم پوشیدنی ViSi Mobile

به گزارش ICTPRESS به نقل ازGizmag ؛ دکتر مک کوی، مدعی است این وسیله به پزشکان امکان می دهد تا با استفاده از تبلت و تلفن هوشمند علائم حیاتی بیمار را از راه دور با همان دقت که در بخشهای مراقبت ویژه کنترل می شود، فرابینی کنند.
دستگاه ViSi Mobile شامل واحدهای مختلفی است که از پلاستیک ضد آب و سخت ساخته شده اند.
این دستگاه شامل یک مچبند همراه با یک نمایشگر که بازخوانی سریع اطلاعات را انجام می دهد همچنین حسگرهای مربوط به قفسه سینه، نمایشگر فشار خون و یک حسگر انگشت شصت است.
این قسمتها به صورت Wi-Fi به همراه WPA2 رمزدار (براي تأمین امنیت) به زیرساخت داده های بیمارستانی موجود متصل شده است.
حسگرهای مذکور این امکان را برای پزشکان فراهم می آورند که به طور مستمر به سطح اکسیژن خون، فشار خون، میزان ضربان قلب، ثبت ضربان قلب (الکتروکاردیوگرافی) و دمای بدن دسترسی داشته باشند.
دقت این اطلاعات مانند زمانی است که علائم حیاتی بیمار در بخش مراقبتهای ویژه کنترل می شود، با این تفاوت که بیمار می تواند در اتاق بیمارستان باقی بماند. 

 


اطلاعات بدست آمده از حسگرها، از طریق صفحه لمسی مچبند ViSi Mobile یا از طریق دسکتاپ PC یا یک تبلت یا یک تلفن همراه قابل بازخوانی است.
اطلاعات موجود روی مچبند توسط کدهایی قفل می شود، تا دسترسی به اطلاعات برای بیمار امکان پذیر نباشد.

 


مقصود از این فناوری فراتر از ارائه روش های پزشکی به صورت بی سیمی است. تفکری که پشت این فناوری است، فراهم کردن بستری برای پزشکان است تا بتوانند سریعاً به علائم حیاتی بیماری دسترسی داشته باشند، حال می خواهد بیمار در آمبولانس باشد، یا در حال قدم زدن در بیمارستان !
کنترل مستمرعلائم حیاتی توسط دستگاه ViSi Mobile، از خطاهای انسانی جلوگیری می کند و نگرانی کمتری برای بیمار ایجاد می كند.
به گزارش رسیده در آینده ای نزدیک شاهد گسترش هر چه بیشتر این فناوری خواهیم بود.

نظرات : 0

ثبت نظر

30666