۱۴۰۳ شنبه ۱۵ اردیبهشت

توليد لوح چندرسانه‌اي آموزش تدوين طرح كسب و كار

 به گزارش ICTPRESS تدوين " طرح كسب و كار" (Business Plan) اولين گام براي راه‌اندازي يا توسعه‌ي يک کسب و کار است و فقدان آموزش‌هاي کافي در اين زمينه مي‌تواند به ايجاد کسب و کارهايي بيانجامد که همه‌ي ابعاد آن مورد تامل کافي قرار نگرفته و بنابراين استعداد کافي براي شکست خوردن و اتلاف زمان و سرمايه‌ي بانيان خود را  دارا است.
از طرف ديگر، ارايه‌ي طرح کسب و کار، يکي از شرايط پذيرش در مراکز رشد است و پس از پذيرش نيز، طرح کسب و کار مبناي ارزيابي عملکرد و رشد شرکت پذيرفته شده قرار مي‌گيرد.
بر اين اساس و در راستاي بخشي از ماموريت‌هاي مراکز کارآفريني و مراکز رشد که "آموزش مهارت‌هاي کسب و کار" مي‌باشد، مرکز رشد فناوري‌هاي پيشرفته دانشگاه صنعتي شريف اقدام به طراحي و توليد لوح آموزشي "تدوين طرح کسب و کار" كرده است كه محتواي لوح مذکور شامل «200 دقيقه فيلم آموزشي، پرسشنامه تدوين طرح کسب و کار، امكان مشاهده پرسشنامه همراه صداي فيلم، متن 20 مقاله و معرفي 30 كتاب مرتبط با طرح كسب و كار» است كه اين لوح آموزشي در 9 عنوان اصلي و 14 زير عنوان است.
لازم به ذکر است؛ براي تدوين محتواي اين لوح آموزشي علاوه بر منابع علمي موجود در اين زمينه، از تجربيات اين مرکز در مشاوره و ارزيابي حدود 100 طرح کسب و کار براي راه‌اندازي شرکت‌هاي دانش‌بنيان نيز بهره گرفته شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

83931