۱۴۰۳ جمعه ۱۴ اردیبهشت

کاهش سفرروستائی با ايجاد دفاتر خدمات ارتباط روستايي

به گزارش ICTPRESS مهندس سیدفاضل زمانی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس برنامه چهارم توسعه می بایست 457 دفتر ICT روستایی در سطح استان راه اندازی می شد که این تعداد یک سال زودتر از موعد مقرر به بهره برداری رسید.
وی افزود: خدمات پست، مخابرات و پست بانک در این دفاتر به روستائیان ارایه می شود که به واسطه آن، تنها در سال گذشته بیش از یک میلیون و 100 هزار سفر زائد روستائیان به شهرها حذف شد.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل عملکرد مثبت این دفاتر، در جلسه فروردین ماه دولت در اصفهان و به پیشنهاد استاندار، ایجاد 100 دفتر ICT روستائی جدید توسط بخش خصوصی به تصویب رسید.
مدیر عامل مخابرات استان اصفهان با بیان این مطلب که به منظور راه اندازی این دفاتر تسهیلات 100 میلیون ریالی برای متقاضیان در نظر گرفته شده تاکید کرد: از 30 تیرماه جاری فراخوان ایجاد این دفاتر منتشر شده و پس از ثبت نام و تایید صلاحیت متقاضیان، پروانه فعالیت به آنها ارایه خواهد شد.
مهندس زمانی در خصوص پروژه تلفن همراه روستایی نیز گفت: این پروژه در سه فاز طراحی و اجرای آن از سال 84 آغاز شد که تا کنون فازهای اول و دوم آن با نصب و راه اندازی 110 سایت BTS به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: فاز سوم این پروژه نیز که تکمیل کننده دو فاز قبلی خواهد بود از سال گذشته آغاز شده که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، 200 سایت تلفن همراه جدید نصب و راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: با اجرای کامل این پروژه، امکان واگذاری 400 هزار سیم کارت تلفن همراه روستایی فراهم خواهد شد.
مدیر عامل مخابرات استان اصفهان در خصوص پوشش تلفن همراه سراسری در روستاها نیز تصریح کرد: با برقراری رومینگ میان همراه اول و GSM روستایی بیش از 72 درصد از روستاهای استان اصفهان تحت پوشش تلفن همراه سراسری قرار گرفته اند.
وی با اشاره به ویژگی های سیم کارتهای همراه روستایی خاطرنشان کرد: با استفاده از فناوری های جدید، امکان واگذاری سیم کارت های اعتباری روستایی فراهم شده و همچنین تا پایان تابستان سال جاری نیز سرویس GPRS به آنها ارایه خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

44955