مدیرعامل مخابرات ایران در نشست خبری ۲۵ آبان: توسعه ۳ برابری ارتباطات ثابت را در برنامه داریم
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، نشست خبری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، امروز سهشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ با حضور برخی از مدیران ارشد این شرکت و تنی چند از اصحاب رسانه برگزار شد.
مجید سلطانی درباره میزان سرمایه گذاری برای سرعت گرفتن توسعه مخابرات گفت: سرمایهگذاری در شرکت مخابرات و اپراتورها الزامی است اما تا زمانی که سالانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان برای این کار صرف نشود، نمیتوان جهش قابل لمسی را مشاهد کرد. اگر در بخش ثابت حدود ۶ هزار میلیارد سرمایه گذاری داشته باشیم باعث جهش میشویم، اما سرمایه گذاری کمتر از این مقدار، توسعه محسوسی را رقم نخواهد زد.
وی درباره بهای تمام شده میزان تعرفه تلفن ثابت در شورای رقابت، افزود: پس از گذشت ۹ ماه از بررسی شورای رقابت، ۲ بخش تعرفه ثابت و متغیر برای مخابرات در نظر گرفته شد.
سلطانی تاکید کرد: هر فرد به ازای کارکرد خود مبلغ ۴۵ ریال پرداخت می کند اما مساله مهم دیگر نگهداری خط است. پس از برررسی صورتهای مالی سال ۹۹ مشخص شد هزینه تمام شده برای نگهداری خط تلفن در هر ماه ۲۱ هزار تومان است.
وی خاطرنشان کرد: برای متعادل سازی قیمتها پیشنهاد کردیم که از روستاها مبلغ کمتری دریافت کنیم تا میانگین آن حدود ۱۶هزار تومان شود. اگر این اتفاق رخ دهد و این تعرفه پرداخت شود ما از نظر هزینهها سر به سر میشویم.
مدیرعامل شرکت مخابرات افزود: بیش از ۵ ماه از ابلاغیه شورای رقابت گذشته و سازمان تنظیم باید این ابلاغیه را تایید کند تا عملیاتی شود.
وی اظهار داشت: آخرین آماری که از سامانههای رضایت مشتریان و رصد آن داریم نشان میدهد به طور میانگین ۸۵ درصد رضایت وجود دارد. در این شرکت توسط سامانههایی که طراحی و پیاده سازی شده، میزان تماس و نحوه پاسخگویی به تماسها را مورد بررسی قرار میدهیم.
سلطانی افزود: ما اکنون ۲۰ میلیون کاربر فعال و بیش از۶ میلیون کاربر پهنباند ثابت داریم. ما باید به تمام نقاط کشور سرویس بدهیم که این مساله کمی کار مخابرات را سخت می کند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: سالها قبل طرح همکدسازی انجام شد و این مساله باعث شد نرخ پالس تغییر پیدا کند تا زیان همسانسازی متوجه شرکت مخابرات نشود. در همان زمان، تغییراتی رخ داد اما به واسطه طرح همکدسازی ۸ هزار میلیاردی ضرر وارد شده که از هیچ محلی تامین نشده است.
سلطانی درباره توسعه ارتباطات زیرساخت و ارائه بیت استریم توسط این مجموعه تاکید کرد: زمانی که من وارد مخابرات شدم «بیتاستریم» (به این معنی که شرکت مخابرات زیرساخت خود را در اختیار شرکتهای ارائه دهنده اینترنت قرار دهند تا آنها روی آن سرویس ارائه کنند) انجام نمیشد. تیمی برای بررسی این مساله گذاشتیم تا این طرح، اجرایی شود. اکنون با هشت شرکت قرارداد بیت استریم منعقد کردهایم اما اجرایی شدن آن نیازمند تغییر سیستمها است.
وی تاکید کرد: در شرکت مخابرات حتما باید به سمت فناوری های نوین برویم، تاکنون هم رفته ایم اما لزوما در همه نقاط کشور نبوده است، اکنون نیز همگام با اقدامات ITU کارگروهی داریم که فناوری های روز را رصد میکنند اما آنچه که دست ما را بسته است مشکل نقدینگی است.
در ادامه این نشست، داوود زارعیان معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات درباره افزایش تعرفه تلفن ثابت که مدتی است مطرح شده، گفت: افزایش تعرفه تلفن ثابت اتفاق نیفتاده است. ما این مساله را به دولت قبل اعلام کردیم. هنوز فکر میکنیم تعرفه سال ۸۲ با گذشت ۱۸ سال به سود مخابرات است.
وی تاکید کرد: روزی که مخابرات خصوصی شد کمتر از ۱۰۰هزار پورت ای دی اس ال داشت اما اکنون ۱۰ میلیون پورت ای. دی. اس. ال در دسترس مردم است که نشان میدهد در این زمینه سرمایهگذاری قابل توجهی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: نمی گوییم تعرفه ها افزایش یابد بلکه می گوییم در مسیر برقراری عدالت، متعادل سازی صورت پذیرد.
نظرات : 0