۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت

استانداردهای یک وب سایت خوب

ICTPRESS - حرفه‌ای ترین وب سایت‌ها، با ویژگی‌های خاصی طراحی شده‌اند که در همه جای دنیا شناخته شده است؛ احتمالا با این جمله موافق باشید که "هر چه طراحی وب سایت شما قوی‌تر باشد، مخاطبان بیشتری جذب آن می‌شوند."

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، برای اینکه چنین وب سایتی داشته باشید، قطعا به خدمات یک شرکت طراحی سایت نیاز دارید که به تمام استانداردهای لازم برای طراحی و توسعه وب سایت‌ها مسلط باشد. به منظور آشنایی با این استانداردها، ادامه مطلب را دنبال کنید.

طراحی سایت خوب به چه صورت است؟
برای بهبود تجربه کاربری و جذب مشتریان بیشتر، طراحی سایت باید به صورت استراتژیک انجام شود. یک وب سایت با طراحی خوب، بستری قوی برای معرفی برند و ارتباط با مشتریان بالقوه فراهم می‌کند. برخی از نکات طراحی سایت خوب عبارتند از:
1. هدف روشن داشته باشید:
قطعا بدون هدف مشخص، وب سایت شما شکست خواهد خورد. برای تعیین هدف وب سایت، نخست باید نیاز مخاطبانتان را بشناسید و دقیقا بدانید که آنها در وب سایت شما به دنبال چه هستند. شما باید این هدف را در طراحی صفحات وب، محتوا و محل قرارگیری دکمه CTA منعکس کنید. 
2. UX و UI عالی داشته باشید:
تجربه کاربری (UX) و طراحی رابط کاربری (UI) هر دو از مهمترین اصول طراحی وب هستند. کسب و کارهای موفق از همان ابتدای فرآیند طراحی وب حتما این دو ویژگی را در نظر می‌گیرند تا یک وب سایت کاربرپسند با حداکثر تعامل داشته باشند. 
3. محتوای با کیفیت بالا تولید کنید:
وب سایت‌ها با قدرت محتوایشان سنجیده می‌شوند. بهترین وب سایت‌ها از محتوای کاربر محور استفاده می‌کنند که عمدتا برای خوانندگان آنها و نه صرفا برای سئو تولید شده است. در عین حال یک محتوای خوب به رتبه‌بندی در موتورهای جستجو مانند گوگل نیز کمک می‌کند.
4. به عملکرد پشت وب سایت توجه کنید:
فقط ظاهر وب سایت مهم نیست، بلکه عملکرد پشت آن نیز به همان اندازه مهم است. برای این منظور باید به طور مرتب اشکالات و لینک‌های شکسته آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که سایت شما برای موتورهای جستجو قابل خزیدن و کراول باشد.
5. امنیت سایت را در نظر بگیرید:
حفظ اطلاعات شخصی و مالی کاربران یک ویژگی بسیار مهم در وب سایت‌های حرفه‌ای است. کاربران باید در وب سایت شما احساس امنیت کنند تا بتوانند روی داشتن یک تجربه عالی از وب سایت تمرکز داشته باشند. برای این منظور باید احراز هویت دو مرحله ای، گواهی‌های SSL و میزبانی امن در اولویت قرار بگیرد.

انواع طراحی سایت

 

 

طراحی وب سایت کسب و کارها و صنایع مختلف را قادر می‌سازد تا از پتانسیل گسترده فروش آنلاین بهره ببرند. برای اینکه شرکت‌های طراحی سایت پاسخگوی نیاز همه مشتریان خود باشند، از تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند.
هنگام تصمیم گیری در مورد نوع وب سایت خود، حتما به دنبال ایجاد وب‌سایتی باشید که با بودجه و نیازهای شما مطابقت بیشتری داشته باشد. در ادامه انواع روش‌های طراحی سایت را بررسی می‌کنیم:
• طراحی سایت اختصاصی
برای طراحی این مدل وب سایت‌ها به دانش برنامه نویسی و به طور کلی تخصص فنی زیادی نیاز است. طراحی سایت اختصاصی معمولا مدت زمان و بودجه بیشتری می‌طلبد اما در نهایت وب سایتی خواهید داشت که شبیه به آن در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شود و کاملا مختص به شما و کسب و کارتان طراحی و ساخته شده است.
• طراحی سایت وردپرسی
طراحی سایت وردپرسی به دلیل وجود قالب‌های آماده از پیچیدگی کمتری برخوردار است و شما به کمک آن می‌توانید در عرض چند روز یا چند هفته یک وب سایت معمولی با عملکردهای پایه داشته باشید. این روش طراحی معمولا به افرادی که بودجه و زمان کمتری در اختیار دارند، پیشنهاد می‌شود. 
همچنین برخی تیم های مسلط به برنامه نویسی با ایجاد تغییراتی در وب سایت‌های وردپرس آنها را به وب سایت‌های نیمه اختصاصی با ویژگی‌های ارتقاء یافته تبدیل می‌کنند که بسیار بیشتر از قالب‌های آماده و تکراری، مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.

ویژگی ها و استاندارد های یک وب سایت خوب

 


 

یکی از مواردی که باعث می‌شود یک وب‌سایت حرفه‌ای و قدرتمند به نظر برسد، استانداردهایی است که در طراحی آن به کار می‌رود. در واقع در هر وب سایتی که از آن بازدید می‌کنید، مجموعه ای از اصول طراحی یکپارچه وجود دارد که به ایجاد یک ظاهر بصری جذاب با عملکرد عالی کمک کرده است. مهم‌ترین این استانداردها عبارتند از:
• ناوبری آسان 
اکثر مشتریانی که وارد وب سایت شما می‌شوند،  برای پیدا کردن آیتم مورد نظر خود معمولا از منو شروع می‌کنند. بنابراین داشتن یک ناوبری آسان و کاربرپسند، اهمیت زیادی دارد.
• طراحی ریسپانسیو
طراحی ریسپانسیو یک طراحی هوشمندانه برای بهبود نرخ تبدیل وب سایت است. این ویژگی باعث می‌شود که وب سایت شما در تمام دستگاه‌ها با هر اندازه‌ای قابل مشاهده و استفاده باشد.از طرف دیگر بهینه سازی برای موبایل باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو نیز می‌شود.
• طراحی بصری جذاب 
اگر دوست دارید وب سایت شما واکنش احساسی مثبتی در کاربران ایجاد کرده و در واقع برای آنها مفید باشد، باید به تجربه کاربری سایت خود اهمیت بدهید. به طور کلی وب سایت‌ها باید دارای طراحی بصری جذاب و آسان برای استفاده باشند. 
• بارگذاری سریع 
مشتریان فعلی برای دریافت اطلاعات، دیگر منتظر بارگذاری صفحه وب شما نمی‌مانند. بارگیری اطلاعات در وب سایت تجاری شما حداکثر باید یک یا دو ثانیه طول بکشد. بنابراین اگر می‌خواهید یک تجربه واقعا کارآمد برای کاربران خود داشته باشید، حتما به بارگذاری سریع وب سایت توجه کنید.
• قابلیت جستجو
با افزودن قابلیت جستجو به وب سایت کاربران می‌توانند هر چیزی که به دنبال آن هستند را در سایت شما جستجو کرده و صفحات و اطلاعات مرتبط را با سرعت بیشتری پیدا کنند. پس می‌توان گفت این عملکرد ساده نقش زیادی در افزایش رضایت کاربران خواهد داشت و افزایش رضایت کاربران به معنای فروش بیشتر است.

سایت خوب، سئو خوب هم دارد؟

 

 

بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو به تکنیک قدرتمندی اشاره دارد که به دریافت ترافیک از موتورهای جستجو نظیر گوگل، بینگ و یاهو کمک می‌کند. سایت خوب قطعا به سئو خوب نیاز دارد تا نسبت به هزاران وب سایت دیگر رتبه بالاتری در موتورهای جستجو دریافت کند. 
برای موفقیت در تجارت آنلاین فقط رعایت ویژگی‌ها و استانداردهای طراحی سایت کافی نیست، بلکه سایت شما باید با استفاده از نکات سئو نیز بهینه شود. همچنین محتوای وب سایت باید برای موتورهای جستجو تازه و بهینه شده باشد.  پیروی از اصول سئو به شما کمک می‌کند تا ترافیک وب سایت خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید.

جمع بندی
همانطور که دیدید در هنگام ساخت یک وب سایت حرفه‌ای، ویژگی های متعددی باید در نظر گرفته شود. برای افزایش شهرت برند خود و همینطور بهبود رضایت مشتریان در فضای مجازی، حتما نکات ذکر شده در این مطلب را در نظر بگیرید. 
ما در شرکت ایران وب لایف به شما اطمینان می‌دهیم که با خدمات طراحی سایت ما در کمترین زمان بیشترین نتیجه را از وب سایت تان بگیرید. برای دریافت مشاوره همین الان به وب سایت ما مراجعه کنید.

نظرات : 0

ثبت نظر

41933