۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

مقایسه کاردانو و اتریوم، کدام یک بهتر است؟

ICTPRESS - بازار ارزهای دیجیتال و دنیای رمز ارزهای آن، از جمله پرتنوع‌ترین و جنجالی‌ترین بازارهای اقتصادی است که هرروزه نسخه جدیدی از ارزهای جدیدی را رونمایی کرده و به سرمایه‌گذاران خود ارائه می‌دهد. اما سوالی که پیش می‌آید این است که واقعا کدام ارز برای سرمایه گذاری بهتر است؟

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، قطعا تمام اشخاصی که در عرصه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند از ابتدا تمامی اطلاعات را نداشتند و روزی یک شخص نوپا و بی تجربه در این بازار پر از هیاهو بودند. اما با گذشت زمان، اکنون تمامی آنها به اشخاص باتجربه‌ای تبدیل شده‌اند که می‌دانند چه ارزی برای سرمایه‌گذاری بهتر است. هرچند که بازار ارزهای دیجیتال هیچوقت و تحت هیچ شرایطی به صورت دقیق قابل پیش‌بینی نیست، اما همان اطلاعات چه اندک و چه زیاد، می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک فراوانی بکند.

به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که برای سرمایه‌گذاران پیش می‌آید این است که کدام ارز برای سرمایه‌گذاری بهتر است و آیا خرید اتریوم کاری به صرفه است؟

تصور کنید به شما دو گزینه داده‌اند و از شما می‌خواهند بین ارز اتریوم و کاردانو که هردو تحت یک فناوری هستند یکی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید، پاسخ شما چیست؟ نمی‌دانید؟ پس برای دستیابی به اطلاعات بیشتر از این ارزها، تا پایان این مقاله را مطالعه کنید!

 

ارز اتریوم چیست؟
اتریوم یکی از اصلی‌ترین و پرمعامله‌ترین ارزهای دنیای دیجیتال است. این ارز پس از بیت کوین، دومین ارز مورد معامله در فناوری بلاک چین است که از قراردادهای هوشمند هم استفاده می‌‌کند. یکی از مزیت‌های این ارز قابلیت غیرمتمرکزی آن است.

به زبان ساده‌تر با وجود این قابلیت هیچ نهاد یا سازمان خاصی بر آن تسلط ندارد و تمامی معامله‌هایی که در فناوری بلاک چین این ارز انجما می‌شود، مورد تایید و مشاهده تمام کاربران قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین استفاده کاربران از این پلتفرم، انتقال آسان و بسیار سریع ارزهای دیجیتال است. همچنین به مابقی پلتفرم ها کمک می‌کند که بتوانند برنامه‌های غیرمتمرکز را اجرا کنند.

 

ارز دیجیتال کاردانو چیست؟
کاردانو یکی از نوین‌ترین شبکه‌های ارز دیجیتال است که به تازگی رشد خوبی داشت. کاردانو در سال 2015 فعالیت خود را آغاز و در سال 2017 به صورت رسمی رمز ارز خود را با نام اختصاری ADA منتشر کرد. این رمز ارز از نظر ساختاری شباهت بسیار زیادی به اتریوم دارد. هرچند که سازنده هردو آنها چارلز هوسکینسون است.

چارلز هوسکینسون بر این باور است که رمز ارز اتریوم مزیت‌های بسیار خوبی دارد، اما کاردانو نسخه پیشرفته‌تری از آن است و به همین دلیل کاردانو را قاتل اتریوم می‌نامند. هرچند که کاردانو هنوز نتوانسته به اندازه رمز ارز اتریوم محبوب باشد. کاردانو نیز بر پایه فناوری بلاک چین فعالیت کرده و در زمینه انتقال سریع و آسان سرمایه ها کاربرد دارد.

 

نحوه کار اتریوم و کاردانو
همانطور که گفته شد رمز ارزهای کاردانو و اتریوم بر یک پایه فعالیت می‌کنند. هردوم آنها قابلیت غیرمتمرکز دارند، بر فناوری بلاک چین قرار گرفته و فعالیتشان بر انتقال آسان و سریع دارایی است. به همین دلیل نحوه کار آنها هم شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارد.

نحوه کار این دو رمز ارز بدین صورت است که پس از ارسال درخواست توسط فرستنده و تایید آن، طرف دوم معامله آن اطلاعات را دریافت کرده و برای انجام معامله آماده می‌شود، قابلیت غیرمتمرکزی این ارزها باعث شده که هیچ نهاد یا سازمانی بر آن نظارت نداشته باشد. به همین سبب برای تایید این معامله ها نیازی به شخص سوم نیست و فقط کاربرانی که در شبکه حضور دارند می‌توانند در مورد ثبت این معامله نظر داده و آن را تایید کنند.

 

 

میزان ارزش اتریوم و کاردانو
اگر بخواهیم به صورت کلی درمورد میزان ارزش این دو ارز صحبت کنیم، باید پیش از هرچیز به سابقه آنها نگاهی بیندازیم. اتریوم سال‌ها پیش به بازار ارزهای دیجیتال ارائه شد و تاکنون یکی از پرفروش‌ترین رمز ارزهای دیجیتال است که به خاطر مزیت‌های بسیار خوبی که دارد، در میان سرمایه‌گذاران بسیار محبوب است. این رمز ارز حدود 10 درصد مارکت کپ را به خود اختصاص داده و در زمان نوشتار این مقاله در حدود 400 میلیارد دلار از ارزش بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

اما در مقایسه با آن، رمز ارز کاردانو یکی از نوپا‌ترین رمز ارزهای دیجیتال است که کار خود را به تازگی آغاز کرده و هنوز حجم کمی از سرمایه‌گذاران آن را خریداری کرده‌اند. در زمان نوشتار این مقاله این ارز در حدود 10 میلیارد از ارزش بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

تفاوت های اتریوم و کاردانو
بهتر است همانطور که درمورد شباهت‌های این دو رمز ارز صحبت کردیم، درمورد تفاوت‌های آن هم حرف بزنیم. این دو رمز ارز از دو جنبه با یکدیگر تفاوت دارند:

 

میزان هزینه
میزان هزینه‌ایی که برای ارز پرداخت می‌شود یکی از قابل اهمیت‌ترین نکاتی است که در هر معامله مورد توجه قرار می‌گیرد. ارز اتریوم به دلیل سابقه بیشتری که دارد و همچنین قرارگیری در لیست پرمعامله‌ترین ارزها، از قیمت بیشتری برخوردار است و نسبت به کاردانو قیمت بالاتری دارد.

درواقع یکی از اصلی‌ترین ویژگی هایی که در زمان ارائه کاردانو درنظر گرفته شد، کاهش قیمت آن نسبت به رمز ارزهای دیگر بود که تمامی سرمایه‌گذاران بتوانند آن را خریداری کنند.

 

سرعت کار
سرعت انجام کار در شبکه‌های اتریوم و کاردانو یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی بود که سرمایه‌گذاران برای تشخیص این دو رمز ارز از یکدیگر، به آن توجه می‌کردنند. همانظور که گفتیم کار این دو رمز ارز انتقال آسان و سریع دارایی است. اما با گذشت زمان، میزان سرعت اتریوم بسیار کاهش یافته و همین امر باعث شد که انتقادات زیادی به این شبکه وارد شود.

در مقابل کاردانو که سرعت معمولی‌تری نسبت به اتریوم داشت، تلاش کرد که با افزایش سرعت خود، میزان رضایت سرمایه‌گذاران از کارکرد خود را افزایش دهد. هرچند که خیلی هم در این امر موفق نبود و میزان سرعت آن رشد چشمگیری نداشت.

 

 

کدام ارز برای سرمایه گذاری بهتر است؟
پاسخ به این سوال که در میان ارز اتریوم و کاردانو کدام یک برای سرمایه گذاری بهتر است، امری است که تا حد زیادی به خود اشخاص بستگی دارد. زیرا میزان سرمایه و نحوه سرمایه‌گذاری برای هر شخص متفاوت است. اما چندین معیار اصلی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره شد.

اما اگر می‌خواهید بدانید که باتوجه به سرمایه‌ایی که دارید، کدام یک از ارزها برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر‌ هستند، می‌توانید با بررسی ویژگی‌های گفته شده به یک صرافی مراجعه کرده و پس از انجام مشاوره با آنها، ارز مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

نحوه خریداری ارز دیجیتال
نحوه خرید ارز دیجیتال یا انجام مشاوره در این زمینه تنها از طریق انتخاب یک صرافی مطمئن و قابل اطمینان قابل انجام است. شما می‌توانید با جست‌و‌جو درمورد یک صرافی معتبر(مانند صرافی تبدیل) یا کمک از طریق سایت‌های صرافی اقدام به خرید ارز مورد نظر خود کنید.

در یک روش ساده‌تر، اگر هیچ تجربه‌ای در زمینه خرید ارز دیجیتال ندارید، می‌توانید اینجا کلیک کنید و با استفاده از ساده‌ترین راه، دارایی خود را به صورت دیجیتال به کیف پولتان منتقل کنید.

نظرات : 0

ثبت نظر

57835