۱۴۰۳ جمعه ۱۴ اردیبهشت

15 مجله اینترنتی معتبر حوزه شبکه + 7 بلاگر متخصص که باید بشناسید!

ICTPRESS - مانند ماشینی که برای حرکت کردن به سوخت تازه نیاز دارد، یک متخصص شبکه نیز باید دانش خود را به روز نگه دارد تا از سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی عقب نماند. 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در این مقاله 15 مجله برتر اینترنتی جهان در حوزه سرور و شبکه به‌علاوه‌ یک مجله ایرانی را بررسی می‌کنیم که به صورت منظم با اخبار، مقالات آموزشی و... به روز می‌شوند. در پایان نیز 7 ایفلوئنسر بین‌المللی این حوزه را به شما معرفی می‌کنیم که مطالعه مطالب آن‌ها می‌تواند نقش موثری در به روز بودن دانش شما داشته باشد. با ما همراه باشید.

 

15 وبلاگ و مجله اینترنتی معتبر حوزه شبکه

مطالعه مقالات روز دنیای شبکه و استفاده از منابع معتبر، امری ضروری برای افراد شاغل در این حوزه است. آگاهی از آخرین پیشرفت‌های حوزه تکنولوژی، یادگیری از متخصصان خبره، عیب‌یابی و رفع مشکلات شبکه و حتی تحلیل بازار شغلی این حوزه، از مهم‌ترین عواملی‌ست که باید مجلات تخصصی و بلاگرهای حوزه شبکه را دنبال کنید. در ادامه 15 وبلاگ و مجله اینترنتی معتبر در حوزه سرور و شبکه را به شما معرفی می‌کنیم.

 

1. وبلاگ فالنیک ایران HP: بروزترین وبلاگ ایرانی حوزه شبکه

وبلاگ فالنیک با آدرس https://falnic.com/blog بیش از 10 سال است که به عنوان مجله تخصصی سرور و شبکه بروزترین اخبار و مطالب دنیای شبکه و IT را به صورت هفتگی منتشر می‌کند. مقالات آموزشی در زمینه سرور، استوریج، خدمات شبکه و نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مختلف این حوزه، خبرهای روز و ... بخشی از محتوای وبلاگ فالنیک را تشکیل می‌دهند.

تحریریه فالنیک با ترجمۀ بهترین مجلات دنیای تکنولوژی، مقالاتی کاربردی را برای مخاطبان فارسی‌زبان تولید کرده‌اند که مطالعه آن نه فقط برای علاقمندان به این حوزه بلکه برای متخصصین شبکه نیز مفید خواهد بود.

 

2. Network World: مجله‌ای به وسعت دنیای شبکه

مجله اینترنتی Network World که دفتر مرکزی آن در ماساچوست آمریکا واقع شده یکی از بهترین و بروزترین مجلات اینترنتی حوزه شبکه است. اخبار شبکه، تجزیه و تحلیل ترندهای روز حوزه فناوری، آزمایش محصول و مهم‌ترین مقالات IT، در این مجله اینترنتی محبوب جمع‌آوری شده‌اند. این مجله در فیس‌بوک 133 هزار نفر و در ایکس (توییتر) 108 هزار نفر دنبال‌کننده دارد. تعداد مقالات آن نیز تقریبا 8 مقاله در ماه است. برای مطالعه این مجله اینترنتی به وب‌سایت networkworld.com مراجعه کنید.

 

3. Network Lessons: برای عاشقان سیسکو

همه چیز در مورد سیسکو، امنیت شبکه، شبکه‌های بی سیم، سرویس‌های لینوکسی، دوره‌های آموزشی عالی و... در networklessons.com پیدا می‌شود. این مجله اینترنتی به صورت روزانه به روز شده و بیش از 22 هزار متخصص در فیس‌بوک و توییتر آن را دنبال می‌کنند.

 

4. Network Computing: نقطه مشترک شبکه و تجارت

مجله networkcomputing.com جهان مشترکی بین دنیای شبکه و تجارت است. این وبسایت تاثیر فناوری، شبکه و برنامه‌های کاربردی را بررسی می‌کند. علاوه بر آن مقالات بسیاری در زمینه ذخیره‌سازها، داده‌ها و... در این وب‌سایت پیدا خواهید کرد. این وب سایت که مجموعاً 18 هزار دنبال‌کننده در فیسبوک و توییتر دارد، هر هفته با دو مقاله جدید به روز می‌شود.

 

5. Stack Exchange: پاتوق متخصصان شبکه

دفتر مرکزی این وبسایت که بیش از 130 هزار دنبال کننده در فیسبوک و توییتر دارد در نیویورک واقع شده است. وب سایت stackexchange.com بین مهندسان شبکه شهرت بسیاری دارد و به عنوان محلی برای پرسش و پاسخ بین متخصصان شناخته می‌شود. معمولا 9 پست به صورت  روزانه در این وبسایت منتشر شود که نشان‌دهنده پویایی این مجله اینترنتی است.

 

Stack Exchange پاتوق متخصصان شبکه

 

6. Info Security: بروزترین مقالات امنیت شبکه

با بیش از 41 هزار دنبال‌کننده در لینکدین و فیسبوک، infosecurity.com یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های دانش برای متخصصانی‌ست که به مباحث امنیت شبکه علاقه دارند. مجله Infosecurity مجله‌ای است که هر دو ماه یکبار همه جنبه‌های امنیت اطلاعات، از تهدیدات و آسیب‌پذیری‌های سایبری گرفته تا بهترین شیوه‌ها و راه‌حل‌های امنیتی را پوشش می‌دهد. تجزیه و تحلیل عمیق، اخبار و بررسی آخرین محصولات و فناوری های امنیتی مهم‌ترین دسته‌بندی‌های این مجله هستند.

 

7. Dark Reading: عبور از سیاهی‌های سایبری به سمت روشنایی امنیت

Dark Reading یک وب سایت و خبرنامه تخصصی حوزه سرور و شبکه است که آخرین اخبار و تحلیل‌ها در مورد تهدیدات و آسیب پذیری‌های سایبری را در اختیار متخصصان امنیت شبکه قرار می‌دهد. این مجله اینترنتی که بیش از 115 هزار دنبال‌کننده در توییتر و فیس‌بوک دارد مقالات، مصاحبه‌ها و وبینارهای عمیقی را در مورد موضوعات مختلف امنیتی ارائه می‌دهد. برای مطالعه این مجله به وبسایت darkreading.com سر بزنید.

 

8. Route XP: همه چیز از روتینگ تا امنیت

Routexp.com وبلاگ جامعی در زمینه شبکه است که موضوعات مختلفی مانند مسیریابی، سوئیچینگ، مراکز داده، شبکه‌های بی سیم، VOIP و امنیت را پوشش می‌دهد. این مجله اینترنتی بیش از 110 هزار دنبال‌کننده در فیسبوک دارد و به صورت میانگین ماهی سه مقاله منتشر می‌کند.

 

9. Light Reading: وبلاگی برای علاقمندان به حوزه مخابرات

Lightreading.com مجله‌ای با بیش از 30 هزار دنبال‌کننده در فیسبوک و توییتر است که تقریبا به صورت هفتگی یک مقاله منتشر می‌کند. اخبار، معرفی فیچرهای ویژه محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، مصاحبه‌ها، مقالات، ستون‌ نظرات و گزارش‌های ویدیویی در حوزه مخابرات و شبکه موضوعات اصلی این مجله اینترنتی هستند که بیش از 13 سال قدمت دارد.

 

10. مجله اینترنتی Cisco برای برندبازها

نمی‌توان در مورد شبکه صبحت کرد و نام سیسکو را به زبان نیاورد. وبلاگ سیسکو نیز مانند محصولات آن، کاربردهای زیادی برای مخاطبانش دارد. با مراجعه به blogs.cisco.com/networking می‌توانید مهم‌ترین اخبار و مقالات حوزه شبکه را که با برند سیسکو مرتبط هستند، مطالعه کنید.

 

11. Firewall.cx مجله‌ای بروز برای همه چیز
اولین آزمایشگاه رایگان سیسکو در جهان و یک وبسایت استرالیایی که دفتر مرکزی آن در ملبورن واقع شده است. Firewall.cx با بیش از 8 هزار دنبال‌کننده در توییتر و فیسبوک مقالاتی مختلفی در موضوعات مربوط به شبکه منتشر می‌کند.

موضوعاتی مانند در مورد شبکه‌های سیسکو، امنیت شبکه، ویندوز سرور، تجزیه و تحلیل پروتکل‌های اینترنتی، روترهای سیسکو، مسیریابی، سوئیچینگ، Linux، فناوری‌های مایکروسافت و ... مقالات این وبلاگ به آدرس Firewall.cx را از دست ندهید.

 

12. SDxCentral: منبعی موثق در حوزه شبکه

SDxCentral سایت اخبار و منابع مورد اعتماد برای همه چیزهای نرم افزاری (SDx)، SDDC، SDN، SDS، Containers NFV، Cloud و زیرساخت مجازی سازی است. این وب‌سایت بیش از 48 هزار دنبال‌کننده در فضای مجازی دارد و دفتر مرکزی آن در کالیفرنیای آمریکا واقع شده است. برای مطالعه مطالب این وبسایت کافی‌ست sdxcentral.com را دنبال کنید.

 

13. Extreme networks: مجله‌ای برای داستان موفقیت مشتریان

Extremenetworks.com مجله‌ای اینترنتی در سن خوزه آمریکاست که همه چیزدر رابطه نحوه کار شبکه، اخبار این صنعت و داستان موفقیت مشتریان را بررسی می‌کند. این مجله که بیش از 65 هزار دنبال‌کننده متخصص در فضای مجازی دارد، تقریبا ماهی دو مقاله منتشر می‌کند.

 

14. FlashRouters Networking: مرجع بروز برای اخبار شبکه‌های بی‌سیم

با بیش از 30 هزار دنبال‌کننده در فضای مجازی، FlashRouters Networking یکی از مراجع به‌روز و مهم در زمینه اخبار شبکه‌های بی‌سیم، روترهای بی سیم Open Source است. برای مطالعه مقالات این وبلاگ کافیست به blog.flashrouters.com مراجعه کنید.

 

15. Metaswitch Blog: متخصص متاسوئیچ‌ها

اگر به مقالات شبکه در حوزه متاسوئیچ‌ها علاقه دارد، metaswitch.com/blog بهترین منبع برای دنبال‌ کردن اخبار و مقالات آموزشی این حوزه است. این مجله اینترنتی بیش از 6 هزار دنبال‌کننده دارد و دفتر مرکزی آن در کالیفرنیای آمریکاست.

 

7 بلاگر، سخنران و چهره شاخص حرفه‌ای دنیای شبکه

عصر، عصر بلاگرها و اینفلوئنسرهاست. افراد تاثیرگذاری که با تکیه بر دانش خود می‌توانند الهام‌بخش بسیاری از علاقمندان به صنایع مختلف باشند. در حوزه شبکه نیز اینفلوئنسرها و بلاگرهای زیادی در دنیا وجود دارند که دنبال کردن مطالب آن‌ها می‌تواند به افزایش دانش شما از مباحث مربوط به شبکه کمک کند. در لیست زیر چند بلاگر معروف حوزه شبکه در دنیا و تعداد دنبال‌کننده‌های آنها در شبکه های مجازی را معرفی می‌کنیم:

• Ethan Banks: متخصص امنیت شبکه و از افراد تاثیرگذار در مجله اینترنتی Network World با بیش از 20 سال تجربه کار تخصصی در حوزه شبکه
• Phil Gervasi: مهندس شبکه با بیش از 10 سال تجربه کار روی شبکه‌ی کسب و کارهای بزرگ و شرکت‌های جهانی
• Greg Ferro: متخصص طراحی و پیاده‌سازی دیتاسنتر و هم‌بنیان‌گذار وب سایت معروف PacketPushers.net
• Jason Edelman: فروشنده سابق شرکت سیسکو و نویسنده کتاب برنامه‌ریزی شبکه و اتوماسیون. او دارای مدرک CCIE از انتستیتو استیونس است.
• Kevin Wallace: دارای دو مدرک معتبر CCIE و متخصص در حوزه‌ امنیت شبکه، دیتاسنترها و طراحی شبکه
• Ivan Pepelnjak: متخصص معماری شبکه با سابقه همکاری با سیسکو و بنیانگذار وب سایت معروف ipSpace.net
• Jeff Doyle: نویسنده کتاب دو جلدی و معروف CCIE Professional Development: Routing TCP/IP 

 

7 بلاگر، سخنران و چهره شاخص حرفه‌ای دنیای شبکه

 

در این مقاله تلاش کردیم به برترین مجله‌های اینترنتی حوزه شبکه و بلاگرهای شاخص این حوزه بپردازیم. توجه داشته باشید که دسترسی به مطالب برخی از این مجلات ممکن است به اکانت پریمیوم و پرداخت وجه نیاز داشته باشد. اگر شما هم مجله یا بلاگری را می‌شناسید که از این لیست جامانده، در بخش نظرات آن را به ما معرفی کنید.

نظرات : 0

ثبت نظر

69417